3v poika ei suostu syömään muuta kuin nakkeja no niitä menee paketillinen kerralla.
Hävettää ostaa aina niitä pirun nakkeja paketti tolkulla.
Kommentit (25)
Katso ainakin nakkeja, joissa ei ole lisä-tai säilöntäaineita. Nakkeja suositellaan annettavaksi pienille lapsille vain kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa laiska yritys. 0/5
Juu niinpä sulla ei vissiin ole lapsia
0/5 ApOikeasti tää on totta? No, mulla on erittäin nirso lapsi, vauvana mm päätti että ei syö omenaa, ja kaivoi sen siis kielellään ulos jostain halavatun pilttihillosta ja sylki ulos. Eli erittäin tarkka. 12 v on käyty "taistelua" (=ruoka on lautasella, ota tai jätä) siitä mitä syödään, koskaan en ole hänelle omia ruokia tehnyt vaan samaa on ollut lautasella kuin muillakin. Nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päässä, ihan oma-aloitteisesti saattaa ottaa jääkaapista "uuden maun", viime viikolla tomaatin ja maisteli sitä. Totesi, että ei oo hullumpaa ja nyt syö tomaattia päivittäin. Eli kyllä lapsi syö muutakin kun on nälkä, tuo on nyt pokkakisa, ja sä ap oot tällä hetkellä häviöllä ja pahasti.
Näin. Erittäin usein näkee, kun lapselle tarjotaan sitten jotain herkkua, kun ei lautasella oleva ruoka kelpaa. En vain ymmärrä, että miksi näin toimitaan. Ei nyt tietenkään syötetä ruokaa, joka ei lapsille kelpaa, mutta jos joka ikinen kerta annetaan parempaa tilalle kaapista, niin metsään mennään ja pahasti.
Taas lopahti hyvä provo täysin kesken. Tylsää...
Netistä varmasti löytyy videoita miten nakkeja tehdään. Näyttää niitä sille lapselle jos on niin avuton vanhempi ettei muuten saa lasta syömään terveellisemmin. Se oma esimerkki vaikuttaa paljon. Lämpimät juustoleivät on oma pikku pahe joka on periytynyt. Vaihtelua täytteissä ja leivissä. Niitä ovat saaneet itse tehdä tosi pienestä asti. Siis siten että itse kasaavat ja jompikumpi vanhemmista käyttää uunissa.
On ainakin se etu että eivät hirveästi nirsoile kun näkevät mitä kaikkea vanhemmat syö ja se että saavat valita itse täytteitä. Pakottaminen on huono tapa opettaa lapselle uusia makuja. Antaa kokeilla ja osaan tepsii yksinkertainen psykologia. Taidat olla liian nuori tuolle kun se on enemmän aikuisten makuun.
Kolme vuotias voi olla tosi vaikea mutta onhan se noloa jos aikuinen ei pärjää lapselle järjellä. Jos ei ruoka aikana maistu niin voi syödä myöhemmin. Mitään muuta ei tipu ellei syö niin kyllä se siitä vaikka sitkeimmät kiukuttelee jopa pari päivää. Lapsen aliarviointi ja oma kyvyttömyys ovat niitä syitä moneen asiaan.
Oikeasti tää on totta? No, mulla on erittäin nirso lapsi, vauvana mm päätti että ei syö omenaa, ja kaivoi sen siis kielellään ulos jostain halavatun pilttihillosta ja sylki ulos. Eli erittäin tarkka. 12 v on käyty "taistelua" (=ruoka on lautasella, ota tai jätä) siitä mitä syödään, koskaan en ole hänelle omia ruokia tehnyt vaan samaa on ollut lautasella kuin muillakin. Nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päässä, ihan oma-aloitteisesti saattaa ottaa jääkaapista "uuden maun", viime viikolla tomaatin ja maisteli sitä. Totesi, että ei oo hullumpaa ja nyt syö tomaattia päivittäin. Eli kyllä lapsi syö muutakin kun on nälkä, tuo on nyt pokkakisa, ja sä ap oot tällä hetkellä häviöllä ja pahasti.