Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei uusavuton saa kysyä apua?

Vierailija
06.10.2016 |

Alkaa vaan mennä pannu jumiin.. Kasvoin itse olosuhteissa, joissa ei todellakaan harjoiteltu mitään ruoanlaittoa tai kodinhoitoa tai hirveästi muutakaan. Omaan kotiin muuttaessa olin 17-vuotias ja aivan totaalisen hukassa kaiken suhteen, eikä mulla oikeastaan ollut tai ole vieläkään ketään, jolta kysyä neuvoa, joten kyselin täältä paljon apua ihan perunoiden keittämisestä lähtien. Nyt kun mulla on oma lapsi, tulee kyseltyä vielä enemmän ja keskusteluiden kommenteista varmaan puolet on jotain huutelua siitä, miten uusavuton olen. No niin olen! Mutta en halua olla, ja siksi kyselen silloin, kun google ei riitä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi. Tietenkin täältä kannattaa kysellä apuja. Määkin kyselen, vaikka olen jo 50v. Ei niistä ilkeistä kommenteista kannata välittää.

Vierailija
2/4 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa vaan mennä pannu jumiin.. Kasvoin itse olosuhteissa, joissa ei todellakaan harjoiteltu mitään ruoanlaittoa tai kodinhoitoa tai hirveästi muutakaan. Omaan kotiin muuttaessa olin 17-vuotias ja aivan totaalisen hukassa kaiken suhteen, eikä mulla oikeastaan ollut tai ole vieläkään ketään, jolta kysyä neuvoa, joten kyselin täältä paljon apua ihan perunoiden keittämisestä lähtien. Nyt kun mulla on oma lapsi, tulee kyseltyä vielä enemmän ja keskusteluiden kommenteista varmaan puolet on jotain huutelua siitä, miten uusavuton olen. No niin olen! Mutta en halua olla, ja siksi kyselen silloin, kun google ei riitä.

Sanos joku esimerkki, tai linkitä niitä ketjujasi. Suurimpaan osaan täällä kysytyistä kysymyksistä löytyy vastaus erittäin helposti. Ja moneen asiaan löytyy oikeat ohjeet pienellä etsimisellä. Usein ihmiset tekevät tänne aloituksen, kun samassa ajassa olisi löytänyt oikean vastauksen muualta. Ja lisäksi täällä vastataan välillä ihan puuta hienää, joko tarkoituksella tai tahallaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy myöntää, että en osaa samaistua ollenkaan. Minäkin muutin 17-vuotiaana omaan kotiin, mutta minulle arjen pyörittäminen on aina ollut kohtuullisen helppoa, koska olen aina osallistunut kotitöihin vanhempieni luona asuessani. Myös kotitaloustunneilla opetetaan perustaitoja: siivoamista, ruuanlaittoa, silittämistä... Luulisi, että sielläkin oppisi jotain taitoja.

Ehkä kannattaa mennä johonkin kodinhoitokurssille. Järjestävätkö esimerkiksi Martat kursseja, joilla opeteltaisiin esim. siivoamista ja ruuanlaiton perustaitoja?

Vierailija
4/4 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää sama ulina.