Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakottaako muilla jalkoja? Mikä auttaa?

07.03.2006 |

Yöllä heräilen ja valvon toistuvasti säärien ja pohkeiden pakottamiseen. Jalat eivät ole turvoksissa, mutta pohkeen alaosat ja nilkat kivistävät. Vähän niinkuin levottomat jalat, tai kuin kasvukipuja. Pientä helpotusta saa nostamalla jalat ylös, venyttämällä pohjetta ja pyörittelemällä nilkkoja, mutta sekin on vain hetkellistä. Mielestäni liikunta päivisin ei näihin kivistyksiin vaikuta suuntaan tai toiseen.

Onko muilla tällaista? Mistä mahtanee johtua ja onko joku keksinyt helpotusta vaivaan? Kiva jos joku osaa neuvoa!

Caneela rv 25+3

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen yrittänyt myös liikkua enemmän tai tehdä jalkavoimistelua. Mut lähes joka ilta vaivaa. Mahdollisesti väsymys sitä aiheuttaa, kannattaa kokeilla aiemmin nukkumaan menoa.

Vierailija
2/6 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on auttanut, ku laitan nukkumaan mennessä sukat jalkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttoi tukisukat/lentosukat. Laitan ne aina kivun huomattuani jalkaan ja pidän yön yli. Seuraavana päivänä on kipu yleensä ohi. Kysyin lääkäriltä,että mistä toi kipu vois johtua niin se meinas,että mulla on suonikohjuja joita särkee.

Suosittelen kokeilemista :)

Lilli81 28+1

Vierailija
4/6 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa. Jalkahieronnat ja kylvyt auttavat kans. Mulla samaa ongelmaa vaikka raskaus on alussa vasta. Iltaisin jalkojen rasvaus/ viilennys on auttanut.

T.Vaavaa 5+2

Vierailija
5/6 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin välillä " suli" pois enkä sen takia huolestunut siitä. Nyt olen pitänyt jalkoja vähän väliä ylhäällä enkä istu esim. koneella pitkiä aikoja. Ei tolle pakotukselle oikeen mitään mahda, kai se laskimon paineesta johtuu. Lentosukat tosiaan on hyvät, auttaa kummasti vaikka on yksinkertainen juttu.

Vierailija
6/6 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile niitä. Eli polvimittaiset lentosukat tai tukisukat joita myydään marketeissa. Ne pitää laittaa jalkaan aamulla ennen sängystä ylösnousua, ei kesken päivän. Pidä koko päivä ja ota yöksi pois. Niitä on hyvä käyttää erityisesti jos on turvotusta jaloissa. Minulla auttavat jalkojen pakotukseen hyvin!

Kokeile myös jalkakylpyjä ja jumppaa.