Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINÄTOSSUJEN TI-KE -PINO****

07.03.2006 |

Huomenta!

Oli pakko tulla piipahtamaan tässä odottavan jännittävässä olotilassa, kun tänään on viimein se rakenneultra:) (Onhan sitä odotettukin!)

Joku uudelleensynnyttäjä mainitsikin, että aina noita neuovlakäyntejä vaan odottaa, vaikka useampi jo onkin. Sama juttu täällä. Kyllä sitä on kuin `pikkulapsi tikkaria odottamassa`noiden neuvolakäyntien suhteen.

Ja odottavan aika on pitkä!!!!

Tulen iltapäivällä uudestaan kertomaan kuulumisia:)

Carelia ja Tiitiäinen (vielä 21+2, mutta saas nähdä iltapäivällä...)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin näyttäytymässä lääkärissä vatsakipujen takia ja määräsi täydelliseen lepoon. onneksi kohdunkaula oli vielä kiinteä eikä lyhentynyt, mutta näillä vatsakivuilla saattaa lyhetä. kuten jo aikasemmassa viestissä mainitsin lepääminen ei onnistu kotona taaperon kaa. toivottavasti saisin jonkun häntä silloin tällöin hoitamaan ja ulkoiluttamaan. nyt lähti isänsä kaa ulos ku raukka ei oo koko päivänä päässy pihalle.

sassa

Vierailija
22/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sassa, millaisia sun vatsakivut on? Jos jaksaisit kuvailla omia tuntemuksiasi, se voisi selventää mullekin mun omituisia kipuiluja.. Mulla siis kiristää/supistelee mahaa, on kiristänyt jo kolmen viikon ajan enemmän tai vähemmän. Supistuksiako vaiko kasvukipuja tai jotain ihan muuta? Kun tietäisi.. Äippäpolilla tarkastettiin kohdunsuun tilanne kaksi viikkoa sitten, ja kaikki oli ok, ei lyhentymisiä eikä pehmentymisiä. Yhden viikon olin kuitenkin sairaslomalla, mut nyt taas ollut töissäkin.. Rasitus on aiheuttanut kipuilua ja kiristystä, mutta välillä tulee ihan tyhjästäkin, vaikka aamulla heti herätessä..

Neuvolan täti kehotti ottamaan mahdollisimman rauhallisesti ja unohtamaan turhan liikkumisen. Pelottaa, että vauva lähtisi syntymään liian aikaisin..

Tuulis rv22+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pomppasi karkuun. Olen myös kärsinyt erilaisista vatsakivuista;viiltelyä, puristavaa tunnetta kivun kanssa ja ilman, koko vatta menee kivikovaks tuntuu et nahka repee...nää on varmaan niitä supistuksia??? Koska kuuluu huolestua (olen jo) ? Onko joku määrä " normaali" supistuksia päivässä? Ensimmäistä kun odotan, ei ole kokemusta joten KIITOLLINEN olen jos jotain vinkkiä saisin...

Vierailija
24/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo varma onko nämä supistuksia vaikka olen kerran synnyttänyt :)

siis jomotusta, viiltävää, jatkuvaa kipua alavatsalla. äsken rupesi taas koskemaan. oli kyllä helpotus et kohdunkaula ei oo lyhentyny eikä pehmennyt. tiistaina mulla ois muutenkin ollu lääkärinneuvola. kysyin et tarviiko tulla kun sama lääkäri kyseessä niin hän sanoi et pitää tulla. huomenna pitäis viedä virtsanäyte varmuuden vuoksi.

pitää ruveta lepäämään ku istuminen ei oo kivaa..

sassa

Vierailija
25/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa koitan jotain kilrjoitella kun aina tulee vaan luettua muiden jutut..

Meillä oli neuvola tiistaina ja kaikki oli kunnossa. Verenpaineet normaalit ja hb:kin 120 vaikka olen kasvissyöjä ja viime raskaudessa oli paljon matalammat. On ihanaa kun kaikki menee niin kivasti. Ainut ikävä juttu raskaudessa on ollut päänsäryt ja kivut nivusissa.

Mulla ainaki tulee noita supistuksia nyt tosi helposti jos vähänki rasitun enemmän fyysisesti mutta oon ajatellu et ne on viel ihan vaarattomia kun mulla ei oo kipeitä...eiks vaa?

Jihuu me varattiin viikon loma Teneriffalle huhtikuun alkuun ja oon niin innoissani lähössä kylmää ja näitä tylsiä kotinurkkia pakoon!!

Siitä mammajoogasta Lahdessa että mäkin oon tulossa! Ja ne sano että joku alusta mukaan ja maksulapun saa sieltä! Ja ilosesti yllätyin kun sanoi että työttömät pääsee puoleen hintaan.

Teen pienen kyselyn kohta niin vastailkaa jos kiinnostaa..

T. Myyti 21+2 ja tyttö 2v

Vierailija
26/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Paljonko on paino noussut ja millä viikoilla olet?

2. Mitä " vaivoja" ollut nyt?

3. Otatko äitiyspakkauksen?

4. Näkyykö vatsa jo hyvin ulkopuolisille?

5. Syömishimosi?

Vastaan itse tähän

1. 3,5kg ja 21+2

2. Päänsärkyä ja nivuskipuja +supisteluja

3. En ota koska tytöltä kaikki tarvittava säilössä ja rahalla aion ostaa turvakaukalon autoon

4. Näkyy todellakin! Varsinkin iltaisin. Vaikka neuvolantäti sanoi ettei ole iso maha.

5. Tällä hetkellä kurkkuinen salaatti ja karjalanpiirakat, eucalyptus-pastillit, jääkahvi

yhtään ei tee mieli sipsejä tms.

Vierailija
27/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin nyt vielä tarkistetaan virtsa- ja hiivatulehduksen mahdollisuus, ne kun voivat ilmeisesti aiheuttaa supistuksia. Mutta en kyllä usko ite niihinkään.. Tai siis että mulla ois jompikumpi. Mulla ois seuraava lääkärineuvola vasta kolmen viikon päästä, mutta luultavasti pääsen vielä tässä välissä tarkastamaan tilanteen. Mulla ei ole kivut ja kiristykset niinkään alavatsalla vaan ylhäällä ja sivuilla. Tosin mun kohtu on ilmeisesti jotenkin pitkänmallinen terkan mukaan, ehkä vaikuttaa. Mun on periaatteessa ihan mahdollista olla kotona ja vuodelevossa, kun opinnot mahdollista hoitaa kotoa käsin. Tosin työt ja ansiot jää sitten keväältä saamatta.. Mutta tärkeintä ois todella nyt saada vauva pysymään mahassa vielä pitkään! Ilmoitellaan kuulumisia, kun on niinkin samanlainen tää tilanne. Koita saada levättyä!

Tuulis

Vierailija
28/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Syömishimosi?

Vastaukset

1. 4,5 kg ja 22+4

2. Mahan kiristelyä/supisteluja, suonenvetoa öisin

3. Esikoiselle otan ilman muuta, vaikka neutraalempeja värejä oisin toivonut..

4. Näkyy todellakin! Myös illalla vielä turvottaa lisää. Sf-mitta käyrien yläpuolella, joten ei mikään pieni maha. :)

5. Lätyt, just piti tehdä muutamia, hapankorput, pikkusuolaiset, suklaa ja salmiakki, yleisesti herkut + raikkaat vihannekset ja hedelmät, niitä menee päivässä hurjia määriä.

Vierailija
29/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Syömishimosi?

1. 2kg, viikot parin tunnin päästä 23+0

2. nyt viikon verran päänsärky, väsymys ja heikotus joka johtuu alhaisesta hb:sta (99), korjaantunee toivottavasti lisäraudalla. Muuten raskaus ollut ihmeen oireeton.

3. En ota, esikoisen pakkaus tallessa. Rahalla ostan sitten mieleisiäni vaatteita ym vauvalle.

4. Nyt on alkanut ihan hiljan vasta näkymään, mutta aika pieni tämä maha vielä on, kuten esikoisestakin.

5. Ihme kyllä mitään syömishimoja ei ole koko raskauden aikana ollut.

Vierailija
30/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

galluppia

5. Syömishimosi?

1. viime nlan punnituksessa (rv20) n.4kg ja viikot nyt 23+3

2.ripeillä lenkeillä ottaa alavatsaan mutta helpottaa kun hidastaa tahtia,närästystä harvoin.

3.kyllä otan vaikka 3 on jo ennestään

4.kyllä näkyy erittäin hyvin,isolla fleese takilla oon saanut kyllä aika hyvin peitettyä

5.nyt tekee mieli ihan kaikkea ja sairaan paljon...siis ihan kaikki käy......tänään taistelin itteni kans kaupan karkki hyllyllä...mutta sain vielä jätettyä ne kauppaan....lauantai on mässäyspäivä!

Vierailija
31/31 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastataanpa heti ekaks noihin kysymyksiin ;)

* -3,5 kg ja nyt on menossa 23+6

* jos henkisiä kysytään, niin vaikka mitä! Muuten on mennyt ilman supistuksia (en kyllä vielä tiedä oikein mitä ne on vaikka yhden jo olen synnyttänytkin..) ja välillä sitten noita liitoskipuja (kaipa ne niitä on), etovaa oloa jatkuu edelleen satunnaisesti ja kyllä sitä melkein joka ilta saa yökkäämässä käydä :(

* kyllä ainakin olisi tarkoitus

* EI! Kukaan ei vielä tiedä siitä..vaikka normaalisti onkin kasvanut, eikä kukaan ole puhunut taaksepäin kallistumisistakaan..On vain noita kerroksia tuossa jo valmiina " suojana"

5. Syömishimosi?

* Ei ole mitään erikoista. Tällä hetkellä on syömiset menneet aika vähiin :(

Ja sitten muuta :)

Olin kaverin luona yötä lataamassa akkuja ja hermoja. Sammuin kyllä saman tien, kun alettiin nukkumaan! Tyttö oli mummolassa, kun mummo on navetalta sairaslomalla..Edelleen raastaa hermoja tuo ukko (ja tulee raastamaan vielä KAUAN!) ! Ota siitä nyt sitten selvää mitä se oikeasti haluaa!! Olen kyllä pistänyt nyt niin kovan kovaa vastaan ja kertonut/tulostanut elämän pikku tosiasioita sille..Ajan se tilasi lääkärille ja verikokeisiin, saapi nähdä löytyykö mitään! Laulun sanoja myötäillen " Saat miehen kyyneliin, se helppoa on.." olen saanut taottua sille edes vähän järkeä päähän ja sitä mitä se on voinut minuun ja vauvaan vaikuttaa! Se pelkää nyt ihan hysteerisesti kaikkia tauteja! ym.

Vauva liikkuu hyvin ja jumppailee kovasti. Pienet nyrkit takoo välillä todellakin kovaa napaan päin! Loppuaikaa odotellessa, kun se tästä vielä kasvaa. Kun nytkin sen kuntojumpan aikana tuntuu jo tarpeeksi inhottavalle :( Kunhan sen voimat kasvaa, niin se varmaan takoo nyrkkinsä läpi ;)

Kylläpä väsyttää vieläkin TODELLA hyvin nukutun yön jälkeen :)

Mutta nyt happihypylle :)

~suviande ja öttiäinen 23+6~