Miten saisin poikaystävän luopumaan kondomeista?
Minua alkaa turhauttaa, kun poikaystäväni ei halua luopua kondomin käytöstä kulumallakaan. Yhdessäoloa takana pari vuotta ja vaikka suhde onkin erittäin vakiintunut ei hän silti suostu harrastaman seksiä ilman kumia!!! Paljaalla paneminen tuntuu mielestäni paljon ihanammalta ja pelkät pillerit mielestäni riittävät ihan hyvin ehkäisyksi varsinkin kun poikaystäväni näkee ihan itse että otan pillerin joka päivä. Tilanne alkaa tosissaan turhauttaa minua, en edes ymmärrä miksi vakituisessa suhteessa edes pitäisi käyttää kondomia. E-pillerit riittävät mielestäni ihan hyvin ehkäisemään raskaaksi tulemisen. Olemme 25 ja 23-vuotiaat ja lapsia emme halua vielä moneen vuoteen.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua alkaa turhauttaa, kun poikaystäväni ei halua luopua kondomin käytöstä kulumallakaan. Yhdessäoloa takana pari vuotta ja vaikka suhde onkin erittäin vakiintunut ei hän silti suostu harrastaman seksiä ilman kumia!!! Paljaalla paneminen tuntuu mielestäni paljon ihanammalta ja pelkät pillerit mielestäni riittävät ihan hyvin ehkäisyksi varsinkin kun poikaystäväni näkee ihan itse että otan pillerin joka päivä. Tilanne alkaa tosissaan turhauttaa minua, en edes ymmärrä miksi vakituisessa suhteessa edes pitäisi käyttää kondomia. E-pillerit riittävät mielestäni ihan hyvin ehkäisemään raskaaksi tulemisen. Olemme 25 ja 23-vuotiaat ja lapsia emme halua vielä moneen vuoteen.
Miehen tuntoherkkyyteen se kondomi vaikuttaa, terskassa on samalla tavalla runsaasti hermopäätteitä kuin klitoriksessa. Emättimessä ja siittimen varressa on paljon vähemmän. Niin ollen naisen nautinnon kannalta ei oikeasti ole käytännössä mitään merkitystä kondomilla tai sen puuttumisella. Paitsi jos se nautinto tulee siitä, että haluaa tulla raskaaksi miehen vastustuksesta huolimatta.
Olen sitä mieltä että mies on viisas kun haluaa käyttää kortsua. Mutta ymmärrän myös ap:ta, koska yhdyntä kondomin kanssa sattuu ainakin minuun tosi paljon. Ei se siellä sisällä tunnu, mutta . Nautin seksistä enemmän paljaalla koska se todellakin tuntuu ihanammalta.
Mutta ap, miehellä on silti oikeus käyttää kondomia, se on ihan oikeasti fiksua jos ei halua vielä lasta.
Lisää liukastetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tuntoherkkyyteen se kondomi vaikuttaa, terskassa on samalla tavalla runsaasti hermopäätteitä kuin klitoriksessa. Emättimessä ja siittimen varressa on paljon vähemmän. Niin ollen naisen nautinnon kannalta ei oikeasti ole käytännössä mitään merkitystä kondomilla tai sen puuttumisella. Paitsi jos se nautinto tulee siitä, että haluaa tulla raskaaksi miehen vastustuksesta huolimatta.
Kondomit aiheuttaa epämukavaa kutinaa ainakin mulle. Eikä edes vaikuta että on lateksittomia vai ei. Eli paljaaltaan paneminen voi tuntua paljon paremmalta myös naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä sillä on eroa. Tuntuma aivan erilainen, muutenhan seksielun ja peniksen välilläkään ei olisi mitään eroa ja sekin tuntuu aivan eriltä. Kortsu luistaa huonommin ja vie liukkauden pois ja hiertääkin vähän kun ei liiku mukana samalla lailla kuin iho hieman myötää. En tiedä onko sitten miehen vehkeen koolla tuossa asiassa merkitystä, että tavallisemman kokoiset eivät tunnu kumin kanssa huonolta samalla lailla kuin iso, joka on vaarassa hiertää jo muutenkin.
Jos sitä seksilelua käyttelee itse, ei se tietenkään tunnu samalta kuin penis. Sama kuin yrittäisi kutittaa itseään.
No ei se miehen käyttämänäkään ole sama. Ei vaikka liikuttaisi samalla tavalla. Materiaalien suhteen on eroja, mutta kököltä ne kaikki tuntuvat oli sitten silikoninen, kovamuovinen tai jelly. Puhumattakaan siitä kun seksi ei ole enää kauheaa jyystämistä kun thin-kumikin turrutti liikaa ja jotenkin esti tuntemasta vehjettä yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä että mies on viisas kun haluaa käyttää kortsua. Mutta ymmärrän myös ap:ta, koska yhdyntä kondomin kanssa sattuu ainakin minuun tosi paljon. Ei se siellä sisällä tunnu, mutta . Nautin seksistä enemmän paljaalla koska se todellakin tuntuu ihanammalta.
Mutta ap, miehellä on silti oikeus käyttää kondomia, se on ihan oikeasti fiksua jos ei halua vielä lasta.
Lisää liukastetta
Juu hyvä ohje muuten mutta liukkaudessa ei ole vikaa. :'D eikä ole väliä onko lateksiton vai lateksillinen kumi, sattuu silti koska se ylimääräinen materiaali hiertää.
Yksi exäni ei saanut stondista pysymään ilman tiettyä kumia. Ei siis halunnut seksiä ilman kondomia siksi ettei olisi luottanut pillereiden ehkäisytehoon vaan siksi, ettei seisonut ilman.
En tiedä sitten mistä tuo johtui, oliko kumi päällä runkannut niin paljon (tottumuskysymys) vai olisiko limat iljettänyt niin paljon että ajatuskin vei halut.
Kelpaisiko poikaystävällesi, että jättäisit pillerit pois? Kumien kanssa ne ovat suhteellisen turhat ja jos kumi hajoaisi niin jälkiehkäisypillerin voisi ottaa vielä varmuudeksi. Siis haluaako nimenomaan tuplaehkäisyn vai sen kumin?
Ensin jätin kondomit pois kun oli pillerit. Sitten jätti pillerit pois, eikä edes kertonut minulle. 18 vuotta maksoin sitä laskua. Käytä kondomia.
Tunnen kolme eri miestä joilla tyttöystävä "ihan varmasti käyttää e-pillereitä" ja ovat nyt isiä. Eli anna vaan käyttää, voithan sää ne puhkoa jos on se lapsi pakko saada valheellisin keinoin.
Minusta parisuhteessa keskeistä on luottamus, ja jos olisin tilanteessa, missä söisin pillereitä, mutta puolisoni ei minuun asiassa luottaisi, vaan epäilisi, että huijaan, olisi tuo ainakin minulle todella suuri epäluottamuksen osoitus. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi todella miettiä, mistä moinen johtuu ja mikä suhteessa on pielessä, mikäli luottamusta ei ole.
Ehkäisy on yhteinen asia, ja siitä ja vaihtoehdoista pitäisi pystyä keskustelemaan avoimesti ja löytämään ne molemmille sopivat vaihtoehdot.
Jätä se sika!
Hommaa jännämies. Ne ei mamoile, rojut ränniin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta parisuhteessa keskeistä on luottamus, ja jos olisin tilanteessa, missä söisin pillereitä, mutta puolisoni ei minuun asiassa luottaisi, vaan epäilisi, että huijaan, olisi tuo ainakin minulle todella suuri epäluottamuksen osoitus. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi todella miettiä, mistä moinen johtuu ja mikä suhteessa on pielessä, mikäli luottamusta ei ole.
Ehkäisy on yhteinen asia, ja siitä ja vaihtoehdoista pitäisi pystyä keskustelemaan avoimesti ja löytämään ne molemmille sopivat vaihtoehdot.
Mies päätyy luottamuksella vastantahtoiseksi isäksi.Siinä on naisen marina pulmista pienin.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa vain pitää kiinni yhteisestä sopimuksesta, että lapsia ei vielä tule. Olisit tyytyväinen, että raskaaksi tulemisen mahdollisuus on vielä pienempi kuin pelkillä pillereillä, kun lapsenteko on yhteisesti päätetty siirtää tulevaisuuteen.
No mutta kun pelkät pilleritkin riittävät mielestäni ihan hyvin ainoaksi ehkäisyksi. Lisäksi seksi tuntuisi niin paljon paremmalta ilman kondomia. Ihan oikeasti, minusta tuntuu nyt siltä että seksi oli minun molempien ex-kumppaneiden kanssa paljon parempaa, kun he eivät käyttäneet kumia.
AP
Vierailija kirjoitti:
Yksi exäni ei saanut stondista pysymään ilman tiettyä kumia. Ei siis halunnut seksiä ilman kondomia siksi ettei olisi luottanut pillereiden ehkäisytehoon vaan siksi, ettei seisonut ilman.
En tiedä sitten mistä tuo johtui, oliko kumi päällä runkannut niin paljon (tottumuskysymys) vai olisiko limat iljettänyt niin paljon että ajatuskin vei halut.
Kelpaisiko poikaystävällesi, että jättäisit pillerit pois? Kumien kanssa ne ovat suhteellisen turhat ja jos kumi hajoaisi niin jälkiehkäisypillerin voisi ottaa vielä varmuudeksi. Siis haluaako nimenomaan tuplaehkäisyn vai sen kumin?
Ei hän uskalla luottaa pelkkään kortsuun... :(
AP
Miksi käytät pillereitä? Eivät ole terveellisiä muutenkaan ja jos niitä kerran käyttää aina kortsua niin miksi ihmeessä syödä turhaa niitä pillereitä?
Ja ihmettelen suuresti näitä kommentteja siitä ettei naisella tunnu erilaiselta kumin kanssa/ilman, oletteko tosissanne?? Minä en syö pillereitä, ja meillä on ehkäisynä kumi niinä n. 5 päivänä kuukaudesta jolloin on mahdollista tulla raskaaksi, ja totta helvatussa siinä on suuri ero!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikö? Pitääkö pitää perusbiologiantunti? Kautta aikojen sukupuolitauteja on tarttunut myös pitkissä parisuhteissa, kautta aikojen nainen on tullut "vahingossa" raskaaksi syötyyään pillereitä.
Tuplavarmistus on aina paikallaan! Yhdyn edelliseen fiksu jätkä!
Molemmat meistä on kyllä puhtaiksi todettu ja testattu, joten miten ihmeessä kumpikaan voisi edes saada mitään sukupuolitautia? Ja ei, kumpikaan meistä ei tosiaan ole pettämässä ja minäkin varmistan aina että poikaystävä näkee minun ottavan pillerit.
On tauteja jotka eivät näyt testeissä. Niistä saa tietää vasta kun tulee oireita ja suurella osalla niitä ei ikinä tule. 8/10 on kondylooma ja vain harva tietää sitä kantavansa koska ei oirehdi. Herpes ei myöskään näy testeissä.
Mainitsemiesi tautien tarttumista muuten ei kumi myöskään estä.
Ei se uskalla panna ilman kun tietää horoperse pettäjä taustasi.
Jos sitä seksilelua käyttelee itse, ei se tietenkään tunnu samalta kuin penis. Sama kuin yrittäisi kutittaa itseään.