Mikä logiikka näissä kuumasärkylääkejuomissa on, tietääkö kukaan?
Kun joo, flunssassahan voi kuume nousta korkeaksikin. Miksi siis juoda vielä kuumaa juomaa päälle? Nämä Finrexin & Buranakin tehnyt omansa. Loogisempaa olisi juoda kylmää/viileää ja ottaa särkylääke tablettina niin ei nostattaisi kuumetta ainakaan lisää. Näin maalaisjärjellä :)
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ruoan lämpötilalla ei ole väliä ruumiin lämmölle, koska ruumis säätelee itse omaa låmpötlilaansa. Voit siis juoda kylmää lämmintä tai kuumaa ihan sen mukaan, mikä hyvältä tuntuu. Monet kokevat, että lämmin helpottaa kurkkukipua. Toiset taas kokevat, että kylmä sopii paremmin. Molempien kohdalla kyse on henkilökohtaisesta subjektiivisesta kokemuksesta.
Nyt kyllä puhut puppua siinä ettei nautitun ruoan tai varsinkaan juoman lämpötilalla ole merkitystä ruumiinlämmölle edes hetkellisesti!
Lämmin juoma auttaa kurkkukipuun. Ja nautittavan materiaalin lämpötilalla ei ole suurta merkitystä, ellet saa tippapullosta kylmää litkua suoraan suoneen.
Lääke imeytyy nesteestä nopeammin, lisäksi kuuman juoman nauttiminen yhdistetään flunssaan. Mukana on yleensä myös kofeiinia joka piristää jolloin lääkejuoman koetaan vaikuttavan tehokkaasti.
Minä en ole koskaan tajunnut ihmisiä, jotka kuumeessa syövät/juovat kylmää. Minulle tulee mukavampi olo kuumista juomista.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan tajunnut ihmisiä, jotka kuumeessa syövät/juovat kylmää. Minulle tulee mukavampi olo kuumista juomista.
Kurkkukivussa minulle kylmää niin ei tunnu kipu ja nuhas yms kumpaa vain :)0
Mitä lähempänä neste on omaa lämpötilaa niin se imeytyy paremmin. Kylmä juoma toki vilvoittaa, mutta ei toimi nestevajaukseen.
Ruoan lämpötilalla ei ole väliä ruumiin lämmölle, koska ruumis säätelee itse omaa låmpötlilaansa. Voit siis juoda kylmää lämmintä tai kuumaa ihan sen mukaan, mikä hyvältä tuntuu. Monet kokevat, että lämmin helpottaa kurkkukipua. Toiset taas kokevat, että kylmä sopii paremmin. Molempien kohdalla kyse on henkilökohtaisesta subjektiivisesta kokemuksesta.