Hypoteesi: kirjoitusvirheitä kirjoittavat ovat huonoja kirjoittajia
Kommentit (11)
Toteutatte kirjoittamisen kirjaimen, mutta ette sen henkeä.
Huono kirjoitustaito ei kuitenkaan korreloi älykkyyteen.
Tai nopeita kirjoittajia joilla sormet hyppivät näppäimillä? Harvempi täällä oikolukee tekstejään ennen enterin painallusta.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, korjaan virheesi.
Hypoteesi: Kirjoitusvirheitä kirjoittavat ovat huonoja kirjoittajiaKaksoispisteen jälkeen tulee iso kirjain. Olet siis huono kirjoittaja :)
Ei muuten tule tässä tapauksessa.
Kaksoispisteen jälkeen käytetään pientä alkukirjainta, jos kaksoispisteen jälkeisessä kokonaisuudessa on vain yksi virke. Jos virkkeitä taas on kaksi tai useampia, käytetään isoa alkukirjainta.
Eli näin:
Kaksoispisteen jälkeen yksi virke – pieni alkukirjain:
Elämäntilanteen muutos vaatii usein muutoksia myös sisustuksessa: esimerkiksi uutta perheenjäsentä odotellessa tai lemmikin hankintaa suunnitellessa on hyvä miettiä kodin turvallisuutta ja käytännöllisyyttä muuttuvassa arjessa.
Kaksoispisteen jälkeen monta virkettä – iso alkukirjain:
Kodin sisustus suunnitellaan elämäntilanteen mukaan: Lapsiperheen tarpeet ovat erilaiset kuin kahden aikuisen. Lemmikitkin asettavat omat vaatimuksensa sisustukselle
Lähde: http://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/miten-kaksoispi…
No lähinnä kirjoitusvirheisiin puuttuvat ne, joilta loppuvat argumentit. Itse olen kieliopissa hyvä, mutta kirjoitan huonosti koska kirjoitan todella nopeasti. Kirjoitin myös viestin 5 ja tämän ehdin kirjoittaa sen jälkeen.
"Ei netissä tarvitse kirjoittaa hyvin :)", "mulla on lukihäiriö", "pirun auto-correct!!!!1", "ajatukseni lentää liian nopeasti :)"
Iha paskaa! Näppis sylissä lepotuolissa pimeessä, enkä oikolue
Ne jotka puuttuu kirjoitusvirheisiin ovat pilkun n*ssijoita joilla ei ole älyä riittävästi ymmärtää/hahmottaa kokonaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
No lähinnä kirjoitusvirheisiin puuttuvat ne, joilta loppuvat argumentit. Itse olen kieliopissa hyvä, mutta kirjoitan huonosti koska kirjoitan todella nopeasti. Kirjoitin myös viestin 5 ja tämän ehdin kirjoittaa sen jälkeen.
.
Vierailija kirjoitti:
Iha paskaa! Näppis sylissä lepotuolissa pimeessä, enkä oikolue
Huolimaton kirjoittajako voidaan lukea hyväksi kirjoittajaksi, koska paska jälki johtuu laiskuudesta?
Anteeksi, korjaan virheesi.
Hypoteesi: Kirjoitusvirheitä kirjoittavat ovat huonoja kirjoittajia
Kaksoispisteen jälkeen tulee iso kirjain. Olet siis huono kirjoittaja :)