Miksi moni nainen luulee, että hänen ammatilla/koulutuksella ei ole mitään väliä miehelle?
Itse olen diplomi-insinööri ja monesti saan treffisivuilla avauksia joiltain luokanopettajilta, sairaanhoitajilta, parturikampaajilta tms. Luulevatko he oikeasti, että heillä on jotain saumaa dippainssiin noilla seteillä?
Kommentit (27)
Joka ikinen päivä täällä miehet valistaa naisia, että naisen koulutus tai ammatti ei merkkaa mitään miehille, ainoastaan ulkonäkö. Myönnä pois, olet kuitenkin samaa mieltä.
Parturi-kampaaja on kyllä todella nolo, työttömänkin esittelisin mieluummin vanhemmille. Nuo toiset ok.
Jos sillä ammatilla on sinulle väliä, et ole etsimäni henkilö. No, itsepähän kavennat mahdollisuuksiasi säännölliseen reikään. Taas.
Tälläkin palstalla jokaikinen päivä joku mies väittää ettei hänelle ole mitään väliä mitä nainen tekee työkseen ja että vaan naiset välittää miehen ammatista ja koulutuksesta koska ovat lompakkoloisia :D
Ettekö osaa päättää, vai oletko esimerkiksi sinäkin lompakkoloinen kun tuollaisista välität?
No eihän luokanopettaja ole sen huonompi ammatti kuin dippainssikään, vai sen naisen pieni palkkako sinua häiritsee?
Luuleeko täällä joku DI että se on yhä hienoa? Tippainssejä on työttömänä pilvin pimein, yhteiskuntatieteilijän hipitkin on paremmin työllistyneitä, ei mikään varsinainen meriitti siis... Kun suuri osa di-porukasta on myös kovin kaljaanmeneviä ja konservatiivisia asenteiltaan, olisin ap:na vaan tyytyväinen kun joku edes lähestyy. Kohta se sairaanhoitajakin voi olla lähihoitajaksi vaihtunut, tsk.
Pitäs kyllä jotain tasoa näillä provoillakin pitää 0/5
Taitaa nuo "setit" olla sinulle liian vaikeita ymmärrettäväksi ja hahmotettavaksi, joten voi olla, että vielä pitkään joudut pelaamaan pasianssia yksin.
Taas kerran "miehen" tekemä aloitus, jolla saadaan palstamammat raivoihinsa. Väsynyttä.
Eikö palstamammat muka tajua naisten miehenä tekemiä aloitusprovoiluja ?
Vierailija kirjoitti:
Parturi-kampaaja on kyllä todella nolo, työttömänkin esittelisin mieluummin vanhemmille. Nuo toiset ok.
Työnteko nyt on ylipäätään noloa porvarin palvelemista, johon alistuu vain heikkopäiset lampaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteko nyt on ylipäätään noloa porvarin palvelemista, johon alistuu vain heikkopäiset lampaat.
Jos ihminen ei ole tutkija, taiteilija, yrittäjä tai urheilija, niin hänen kannattaa mielestäni odotella kuolemaa kotona.
Mua ei ainakaan kiinnosta mitä sinä tai kukaan muukaan mies tai nainen ajattelee minun koulutuksesta tai ammatista. Jos tuollaiset asiat on sinulle tärkeitä ja uskot tuollaisiin "tasoihin", niin meillä ei todennäköisesti olisi muutakaan yhteistä.
No koska ne sanoo niin. Eikä ole ennen ketään haitannutkaan mitä ikinä olenkin duunaillut, paitsi tätä edellistä miestä hävetti nykyinen väliaikainen työni siivoojana.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan kiinnosta mitä sinä tai kukaan muukaan mies tai nainen ajattelee minun koulutuksesta tai ammatista. Jos tuollaiset asiat on sinulle tärkeitä ja uskot tuollaisiin "tasoihin", niin meillä ei todennäköisesti olisi muutakaan yhteistä.
Eli käytännössä et siis vaadi mieheltä työssäkäyntiä tai edes työnhakua, että mies kelpaa, vaan muut ratkaisee?
Jos nainen on tarpeeksi kaunis, nuori ja muutenkin viehättävä, ei hänen ammatilla/koulutuksella ole juuri mitään väliä.
Tää on vähän sama kuin: miksi rumat miehet luulee kelpaavansa kauniille naisille?
Miksi sinä valitat siitä täällä etkä vaan päivitä profiiliisi että sinulle naisen koulutu on tärkeä? Sinne vaan lista sallituista vaihtoehdoista niin säästät kaikkien aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä et siis vaadi mieheltä työssäkäyntiä tai edes työnhakua, että mies kelpaa, vaan muut ratkaisee?
En minä noin sanonut. Mistä tuon tulkinnan repäisit?
Kerroin, ettei minua (nainen) kiinnosta, mikä kuka tahansa muu (mies taikka nainen, puoli tai ystävä) ajattelee minun omista valinnoista koulutuksen ja työn suhteen. Minä tykkään työstäni ja se riittää minulle. Jos jonkun mielestä olen huonompi ihminen tai alemmalla tasolla ammattini takia, niin olkoon. Minulla ei todennäköisesti olisi muutakaan yhteistä noin ajattelevan ihmisen kanssa.
Mitä puolisoon tulee niin toki on tärkeää, että molemmat käy töissä. Mutta ei minua sinäänsä kiinnostuna minkälaista työtä mies tekee, kunhan se ei ole mitään laitointa taikka jotenkin tosi outoa (esim. strippari tms). Mutta siis, jos esimerkiksi mieheni olisi kampaaja/parturi, niin ei minua haittaisi.
Käyttäjä2776 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä noin sanonut. Mistä tuon tulkinnan repäisit?
Kerroin, ettei minua (nainen) kiinnosta, mikä kuka tahansa muu (mies taikka nainen, puoli tai ystävä) ajattelee minun omista valinnoista koulutuksen ja työn suhteen. Minä tykkään työstäni ja se riittää minulle. Jos jonkun mielestä olen huonompi ihminen tai alemmalla tasolla ammattini takia, niin olkoon. Minulla ei todennäköisesti olisi muutakaan yhteistä noin ajattelevan ihmisen kanssa.
Mitä puolisoon tulee niin toki on tärkeää, että molemmat käy töissä. Mutta ei minua sinäänsä kiinnostuna minkälaista työtä mies tekee, kunhan se ei ole mitään laitointa taikka jotenkin tosi outoa (esim. strippari tms). Mutta siis, jos esimerkiksi mieheni olisi kampaaja/parturi, niin ei minua haittaisi.
Apua.. pahoittelut kirjoitusvirheistä ja ajatuskatkoista! Olen kuumeessa, aivot ei toimi.. ilmoittele jos et saanut selvää niin kirjoitan tuon uudestaan.
Eihän sillä olekaan, jos mies ei ole ahne ja pinnallinen horo, joka laskee naisen arvon rahassa ja työssä.