Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys lääkkeellisestä pas:sta & olemattomasta omasta kierrosta

07.03.2006 |

Heips! Kyselisin teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta lääkkeellisen pas:n kulusta, jotta sitten lääkärin kanssa jutellessa ei olisi niin pihalla.

Eli mulla kun ei kierto toimi ollenkaan ja menkat pitää käynnistää primoluteilla, niin mitenkähän menee tuo lääkkeellinen pas? Eli tuotetaanko siinä ovulaatio, jonka jälkeen siirto tehdään vai mistä tietää, milloin voi siirron primolutilla tuotettuun kiertoon tehdä? Niin ja meneekö tuohon hommaan vain yksi kierto aikaa vai pitääkö jotain lääkkeitä käyttää kahdessa kierrossa niinkuin pitkän kaavan ivf:ssä? En siis nyt laske tähän primokiertoa, vaan kun vuoto on saatu aikaan, niin tehdäänkö pas sitten heti tähän kiertoon?

Olen menossa ivf:n suunnitteluun julkiselle puolelle ja stressissä selaan kalenteria, kun pääsiäiset ja kesätauot lähestyy ja on työmatkoja yms... ja nyt siis jo mietin pas:ia, vaikkei edes ivf ole vielä alkanut, mutta minkäs teet kun tämä asia vaan vaivaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni lääkkeellisessä PAS:ssa nimenomaan estetään oma ovulaatio. Sitä ajatellen ei pitäisi olla merkitystä tapahtuuko oma ovulaatio vai ei.

Ymmärtääkseni hoito tehdään kuukautisten jälkeen eli kuukautiset ovat kuitenkin edellytys hoidolle. Kuukautisten alettua aloitat mahdolliset lääkitykset, jotka auttavat elimistöä vastaanottamaan alkion.

Mulle itselleni ei ole tehty lääkkeellistä PAS:ia vielä, mutta näillä näkymin se on mahdollisesti tulossa. Toivottavasti saat vielä " kokeneempien" vastauksia :)

-miki

Vierailija
2/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän onkin mainiota, jos asia on niin, että oma ovulaatio estetään! Se ei mun tapauksessa ainakaan ole vaikeaa... Ja että pas tehdään heti siihen kiertoon kun vuoto saadaan tulemaan.

Jos joku vielä haluaa valottaa lääkkeellisen pas:n kulkua, niin kiitos! Ihanaa, jos ei tuo pas ole sitten niin pitkällinen proseduuri kuin pitkän kaavan ivf. Jos sinne asti nyt koskaan päästään, kun tuntuu, että aina vaan tulee ikäviä yllätyksiä ja lääkkeet ei tepsikään odotetulla tavalla yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on tehty muutama lääkkeellinen pas. Minullakin luonnollinen kierto on mitä sattuu ja ovulaatiota ei tapahdu. Minulla on aina aloitettu muistaakseni kp1 (tai ainakin ihan ensimmäisinä kiertopäivinä) progynova-lääkitys kerran päivässä. Se on todella halpaa verrattuna ivf:ssä käytettäviin lääkkeisiin. Progynovaa olen syönyt niin kauan kunnes limakalvo on saatu kasvatettua sopivan paksuiseksi siirtoa ajatellen. Siirto on ollut yleensä kp 17-19. Muutama päivä ennen siirtoa on aloitettu progynovien rinnalle luget ja jos plussa tulee niin kumpaakin lääkettä jatketaan edelleen. Progynovat lopetetaan hieman aikaisemmin kuin luget, joita käytetään usein noin 10rv:lle asti.