Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMAMMOJEN TIISTAITURINAT

07.03.2006 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinään en ole pinoa aloittanut. Nyt en sihrustamisesta huolimatta löytänyt pinoa tälle päivälle... sorry jos vaan missasin. Näin aikasin netissä kun oltiin jo kasilta neuvolassa ja neiti huusi suoraa huutoa koko lääkärissä olo ajan. Nyt sitten unta piisaa, väsähti raasu täysin. Päivittelinkin tonne kasvupinoon mittoja, mutta tässä vielä, eli pituutta oli kertynyt 62,6cm ja painoa 7030g ja pipo oli 42,5cm. Hyvin kasvaa rintamaidolla. Paino menee +1 käyrällä, pituus tippunut 0 käyrälle.

Kerrankin olen tyytyväinen että oli sijainen! Varsinainen terkka oli lomalla ja tämä sijainen sanoi että vallan hyvin voi jatkaa rintamaidolla jos imetysvälit ei lyhene ihan mahottomiksi ja tyttö on tyytyväinen! Tästä olin niin innoissani että vaikka lääkäri jutteli tytölle että " onkos äiti antanut pottua aamupalaksi" niin en siitä nokkiini ottanut. Huh, että on hyvä mieli. Eilen meinaan miehellekkin jo noista kiinteistä valittelin. Onneks sekin ymmärtää, että on vaan hyväksi että täysimettää pitkään. Tosin mies oli jostain lukenut että täysimetys ehkäisee allergioita (miehen puolen suvussa allergioita ja Annin yks serkkutyttö on ollut melkein kaikelle allerginen pikkulapsena...), joten kannustaa mua imettään, vaikka sanoikin että jos ei kasva niin sitten muuta. No tulihan vähän sekavaa tekstiä.

Toivottavasti pakkanen lauhtuu tosta, niin pääsee taas ulkoileen kunnolla. Vaikka joka päivä lenkillä käynkin, niin nyt on iskenyt joku ulkoilu innostus. pitempiä lenkkejä ja lumitöitä!

Nyt hipsin neitin viereen vielä koisaamaan!

T: Hertta ja Anni 4kk ja 1pv

Vierailija
2/11 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas hyvin nukuttu yö pitkästä aikaa. Neiti nukahti n.22 ja heräsi ensimmäisen kerran syömään 04,jolloin söi kummastakin tissistä ja heräsi sitten 7.30. Yritti kyllä puoli 7 aikaan heräillä,mutta sain tainnutettua tutilla ja vielä omaan sänkyyn. Nyt ollaankin jo ekoilla unosilla =)

Meillä ei nuo nukkumaan käymiset enää käy niin helposti,hurjan huudon kanssa mentiin illallakin nukkumaan. Isillä ei pinna taaskaan riittänyt rauhoittamiseen,joten jouduin menemään apuun. Laulamalla rauhoittui nopeasti ja nukahtikin melkein saman tien. Mutta kun iskä ei meinaa tuohon laulu hommaan lähtemään.... No eiköhän hän keksi sen oman keinonsa saada tyttö rauhoittumaan,kunhan vaan jaksaisi yrittää. Tosiaan helposti vaan hermostuu ja siitähän neiti saa lisää aihetta huutamiseen. Toivottavasti tää on vaan tälläinen vaihe,että itkun kanssa aletaan yöunille. Onko muilla kokemusta vastaavasta?

Meillä ei vieläkään käännytä kuin kyljelleen,ponnistelee kyllä kovasti,että ei mee varmaankaan enää kovin pitkää aikaa kun ympäri mennään.

Reilun viikon päästä meillä olisi 4kk neuvola ja miuta jännittää kauheesti miten neiti kasvanut. On silmään aika pikän ja hoikan näköinen,joten saa nähdä miten painoa tullut sitten viime kerran. Ei ole kuitenkaan mikään laiheliini,että ruokaa kyllä on saanut tuosta rinnasta tarpeeksi,yleensä syödään kuitenkin 1 tissi/ruokinta ja n. 3-4 tunnin välein syödään päivisin. Illalla maissivelliä kyytipojaksi,ja velliä meneekin nykyään 120ml.

Kiinteitä ei olla vielä maisteltu,vaikka viimeeksi neuvolassa sanottiin että saa alkaa maistelemaan,mutta päätin että odotetaan nyt ainakin sinne 4kk neuvolaan ja katsotaan miten kasvanut ja sitten päätetään joko aloitellaan vai ei. Toivottavasti ei vielä tarvitse aloittaa. No ensi viikollahan se sitten selviää.

Tänään pitäisi jatkaa pyykin pesu rumbaa...eilen pesin 4 koneellista pyykkiä ja sitten loppui kuivaustila,joten tännä homma jatkuu. Kyllä tuota pyykkiä kertyy hurjasti ja jätäpä pari päivää pyykit pesemättä...huhhuh!

Mutta nyt touhuilemaan,jos vaikka pääsisi ulkoilemaan iltapäivästä.

Päivänjatkoja!!!

postanu ja Pinja 3kk ja 3vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan päiväunilla. Päivisin neiti jaksaa olla kerrallaan hereillä 1 h - 2 h ja sitten aina torkut, onko teillä muilla tälläistä eli tosissaan meillä nukutaan useat päiväunet päivän aikana.

Olen itse lopettanut päiväunet, vaikka usein väsyttääkin, saa jotenkin paremmin iltaisin ja yöllä unen päästä kiinni. Toivoisin, että pian selvittäisiin yhdellä yöruokinnalla, nyt yleensä 2 ja aamulla 7:lta ylös.

Perjantaina Minttu täyttää 4 kk ja ajattelin alkaa antaa ensi viikolla perunamaistiaisia. Olen välillä ihan väsynyt tähän imetykseen jo, kun tuntuu että siinä on todella kiinni, meillä syödään päivisin 2 tunnin välein. No yritetään jaksaa ainakin vielä tuonne 6 kk ja ehkäpä pidempäänkin, jos maitoa vaan riittää.

Nyt kun on oppinut tuon vatsalleen kääntymisen, ei muuta tekisikään kun on lattialla ja sitten palaa hermo kun on vatsallaan, eikä pääse mihinkään. Milloinkahan oppii kääntymään selälleen takaisin.

Ollaan menossa neuvolaan 12:30, kun kynsinauha on tulehtunut, niin katsotaan tarvitaanko antibiootteja, vai meneekö ilman.

Joku jo aiemmassa pinossa kysyi, siitä rokotustutkimuksesta. Me ollaan siinä mukana.

Mulle on tullut mahdollisuus työskennellä vähän vanhempainlomalla, saan tuntipalkan ja sunnuntaisin teen hommat. Tuntuu todella mukavalta vaihtelulta äitiyteen, mies saa sitten olla vauvan kanssa :) Saa vähän lisärahaakin kun tuo ukkokin vielä opiskelee.

No tälläisiä aamuturinoita täällä.

Vierailija
4/11 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa peruna maistumaan!! Ihanaa, kohta ajattelin aloittaa banaanin maistelut. Iltaisin menee jo perunaporkkana-velliä koko tötsä. Ja maitoa riittää hyvin. Mä en nää mitään pahaa noiden kiinteiden aloittamisessa, tuntuu enemmänkin helpottavalta ajatus, että pääsee kohta imettämisestä eroon. Mä en ole siitä nauttinut. Mutta ihanaahan se olisi jos pystyisi/haluaisi pitkään imettämään.

Meillä neuvola ens viikolla, joten uusia mittoja saadaan vielä odotella. Nyt on kaikki 70cm vaatteet pesty ja otettu käyttöön. Onhan ne vielä vähän isoja mutta ei liian.

Tänään onneksi tämmöinen rauhallinen päivä, eli ei mitään kyläilyjä tai vieraita. Saa rauhassa surffailla netissä kun tyttö nukkuu päikkäreitä!

Vierailija
5/11 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä onkin taas mukava keli. Reilu tunti lenkkeiltiin ja poika jatkaa vielä unia parvekkeella. On ottanut tavaksi nukkua noin neljän tunnin unet näin päivällä ja ilta menee sitten parilla puolen tunnin torkulla. Ja meillä mennään tosiaan nukkumaan vasta joskus kahdentoista-yhden aikaan eli ihan liian myöhään mutta tuo meidän sälli tuntuu olevan virkeimmillään juuri puolilta öin. Kovimmat hihkumiset ja jutustelutkin käydään silloin. Me ollaan miehen kanssa myös iltavirkkuja eli sen puoleen ei ole väliä, mutta kahdenkeskistä aikaa ei saada miehen kanssa koskaan iltaisin, se on välillä vähän tylsää.

Eilen tarjosin pojalle vielä vähän perunaa, tein siitä aika vellimäistä. Nyt ei tullut yökkäyksiä niin paljon kuin viikonloppuna, mutta makua tuntui vieroksuvan nyt aiempaa enemmän. En tiedä olisiko hämännyt kun soseessa oli niin paljon tuttua äidinmaidon makua mutta siihen oli sekoitettu jotain ihan kummallista. Suu ei auennut lusikalle yhtä innokkaasti kuin viikonloppuna. Ajattelin nyt pitää muutaman päivän tauon kiinteiden treenaamisesta ja viikonloppuna kokeillaan kaupan maissisosetta. Jospa se maittaisi perunaa paremmin.

Pojan kasvamisen puolesta meillä ei ole mikään kiire noita kiinteitä tuputtaa, hyvin on tullut " läskiä" pelkällä rintamaidollakin. ;-) Varmaan sinne 6kk ikään saakka syödään kiinteitä vain pieniä harjoitusannoksia ellei nyt sitten jokin tietty kasvissose ala maittaa erityisen hyvin. Reilun kuukauden kuluttua ajattelin tarjota marja- ja hedelmäsoseitakin, saas nähdä tulisiko niistä jo vähän onnellisempia ilmeitä. Reilun viikon kuluttua meillä on 4kk neuvola, poika on silloin 4kk ja 1vkon ikäinen. Hauska päästä taas näkemään minkä verran on kasvanut. Vaatteet ainakin ovat kutistuneet kovaa vauhtia.

Meidän poika on alkanut halimaan. :-) Kun ottaa poitsun syliin olkapäätä vasten, hän kietoo pienet kätensä tiukasti onnellisen äidin kaulan ympärille ja usein vielä moiskauttaa märän suukon kaupan päälle (eli maistaa ronskisti äidin poskea ;-). Olisi ihanaa sylitellä ja halitella tuolla tavalla paljon enemmänkin, mutta mulla väsyy selkä harmillisen nopeasti.

Nyt nälättää taas vaihteeksi eli lähdenpä tästä laittamaan lounasta itselleni.

Nimim. aina nälkä ja koko ajan jano

Vierailija
6/11 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin pojan kanssa lääkärissä, kun on ihme näpyillä ja itse epäilin maitoallergiaa. Viikko sitten oli kyllä vatsatauti, lääkäri sanoi, että iho ei näytä pahalta (?) minusta näyttää, koska aina ollut tosi hyvä iho. Lääkäri sitten totesi, että voi olla, että vatsataudin myötä on poika tullut herkemmäksi tuttelille, maitoallergia ei kuulemma voi tulla, jos on syntymästä asti saanut tuttelia.. (tätä en usko, koska niin monta tarinaa olen kuullut siitä, että maitoallergia on vaan " puhjennut" ) Noh, 15.3. on neuvolalääkäri,jos silloin oireita, sitten allergia testeihin.

Meillä nukutaan myös neljän tunnin unia tässä iltapäivällä (n.12-16) illat menee sitten yksillä 2 tunnin tirsoilla tai kaksilla pienemmillä, riippuu vähän. Odotan kevättä, niin sitten tulee lähdettyä vielä iltakävelylle iltaunien aikaan :) Vähän tämä talvi laiskistaa..

Painonpudottajat! Mistä ihmeestä saatte motivaatiota? Mä kyllä jumppaan joka päivä (vatsat ja kädet) ja mutta tää syöminen, koko ajan tekee mieli jotain hyvää.. syöttekö esim. 1 pullan päivässä? Mulla ei pisteiden lasku ole onnistunut ollenkaan, ja välillä se ahdistaa!

Huomenna lähdetään pojan kanssa kampaajalle :) (kampaaja on tuttu, niin mennään pojan kanssa, mummu tulee myös) kiva saada edes hiukset lyhyemmiksi :)

Täällä on marraskuisissa ollut muitakin, jotka ovat netissä tavanneet, me olemme myös! Vähän yli kaksi vuotta sitten :)

Tässä tuli samalla päiväkahvit juotua ja kirjoitettua!

Vierailija
7/11 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le-Cheile: Ihan ekaksi listan päivityksestä, eli pistä mulle meiliä osoitteeseen madmaria77@hotmail.com!

Onko muilla ollut levottomia aamuöitä 3+kk ikäisenä? Meillä on nyt useampi yö mennyt niin, että pojun herätessä syömään toista kertaa noin klo 03-04 jääkin sitten tuhisemaan, piereskelemään, itkuskelemaan, juttelemaan... Ylös noustaan noin 7.30, ja itse saan tuon jälkeen ehkä yhteensä noin tunnin nukuttua. Krooh! Jostain muistan juuri nähneeni (ehkä meidän pinosta? ei muista...), että olisi eka " murrosikä" 3kk ikäisenä. No, kyllähän nämä joskus loppuu... parin vuoden päästä viimeistään... ;)

Mä aion mennä vielä 4kk neuvolaan saakka (huhtikuun alussa vasta) rintamaidolla. Olen myös kuullut, että imetys 6kk saakka ehkä ehkäisisi allergioita. Joka tapauksessa, imettäminen on musta tosi hienoa ja jos sillä poju pärjää ja ite jaksan, niin mikäs siinä. Te, jotka ootte jo vellejä antaneet ym, oletteko huomanneet, että se vaikuttaisi yöunien pituuteen?

Yleensä poju nukkuu 3h päikkärit, mutta tänään ei sitten 1,5h enempää, vaikka kuinka annoin tuttia ja hetkutin vaunuja. Ei sitten, ja nyt katselee silmät suurina vatsallaan maisemia. Pää pyörii kuin pöllöllä :) Meillä loppuu tylsistyskitinät heti, kun käännän pojun vatsalleen. Ilmeisesti haluaa nähdä niin päin tätä maailmaa.

Joku kyseli painonpudotuksen motivaattoreista... No, mä olen aina ollut huono laihduttaja. Tällä kertaa pelästyin korkeita verenpainelukemia, ja päätin yksinkertaisesti jättää ylimääräisen mässyttelyn pois. Pullan olen sallinut itselleni (1/pvä), sekä kaakaon. On tässä välillä tullut ostettua esim. kevytsuklaajätskiä tai suklaata. Mutta ostinkin patukan, en koko levyä. Karkkipäivä on periaatteessa kerran viikossa, jolloin saa mässyttää. Yritän silloin ostaa jotain muuta kun niitä hervottomia megapusseja (ei muuten helppoa löytää enää!). Tulee jopa huono olo, kun vetää sellaista sokeria yhtäkkiä napaansa!

Suurin herkkuni on kuitenkin mansikkavadelmarahka. Teen ison satsin (mies syö myös), eli 500g rahkaa, mansikoita & vadelmia, lorautus maitoa ja vähän sokeria. NAM!

Voi kun poju nyt ottais pienet unet. Painaa omat luomet ja mies tulee taas vasta 19.30 noin töistä...

Heipsanhei!

Näätä77

Vierailija
8/11 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pojat kipeinä, Tanjassa jatkuu vielä pieni nuha. Se vaivaa sen verran että nukkuu huonosti.

Tuli käytyä siellä KYS:ssä. Karsee reissu, kyllä lapse nteko on kivempaa. Rompetta koko alapää täynnä. Tulokset saan parin viikon kuluessa. Jos sieltä löytyy syöpää niin luulis niitten soittavan?

Tanjalla oli viime viikon keskiviikkona 4kk neuvola. Painoa oli 6670g ja pituutta 60.2. Lääkäri kirjoitti näin...en saannu selvää..jotain et refleksit sammuneet..

Rintamaidolla jatketaan, imetys on muule sellanen tärkee juttu. Kiva kahtoo kun tyttö välillä juttelee tissi suussa....

Mulla on vasen peukalo hieman turvoksissa kun lehmä " hieman" potkaisi..kyl teki kipeetä. Nää on näitä pieniä tapaturmia.

Kyl mie ootan tuota kesää, pojille t-paita päälle ja lippis päähän ja eiku ulos!!! Ja pääsee noihin kukka juttuihin ja kasvihuonetta laittelee!! Niin ja jos sitä agilitya pääsis taasen tekemään!!!aah ja syvä huokaus

Vierailija
9/11 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain kirjottelemaan, mutta käyhän se ukko sylissäkin. Meillä pojasta tullut nyt viime aikoina ihan iso ukkeli, yhtään ei viihdy " vauva-asennoissa" vaan heti tarvii olla pönköttämässä istuun, siinä se sitten kököttää ja kattelee maailmaa:) Lisäks tänään oppi tarttumaan tuon lattia mobiilin leluihin, mutta ei hoksaa vielä irrottaa kättä, niin käsi jää aina ylös ja sitten ukko hermostuu:)

Me ollaan maisteltu tässä muutamana päivänä banaania ja omenaa, ihan vain makuina kun pojalla tota painoa on tosiaan kertynny jo se 8,5kg tisiimaidolla ja hyvin uppos! Suu aukes kuin pienellä linnunpojalla. Nyt ollaan pidetty taas väliä kun mahakovettus...Tai yleensä kakkaa 2-4krt päiväs, ni nyt ei oo tullu ku 1krt parina päivänä. Seuraavaksi kokeillaan perunaa ja porkkanaa ehkä tuolla 4kk paikkeilla..

Monilla tuntuu lapset heräävän jo 7-8 aikoihin, niin meilläkin herätään yleensä siihen aikoihin. Nukun kyllä pojan kanssa ekat päikkärit, niin ei väsytä iltasin niin paljon. Nukkumaan mennään 9 aikoihin, tai tissille poika nukahtaa ja jos ei nukahda niin sitten alkaa kamala huuto, kun väsymys menee jotenkin yli....Yöt menee muuten kivasti, mutta aamu öisin poika hirveen levoton(n.5-7) eli siihen asti kun herää..En tiedä mistä johtunee...

Ja kamala on kuolaamaan, eikös se kertonut hampaiden tulosta? Nyt taas tissittelemaan!

Appelsiinie ja ukkeli 3kk2vkoa

Vierailija
10/11 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa päähän, kun naapurimme lapsi kävi meillä leikkimässä viime viikolla ja olikin kauheassa yskässä. No, nyt on sitten yskä meidän esikoisella ja varmaan kohta vauvallakin. En olisi itse päästänyt omaa lastani (etenkään) vauvaperheeseen puolikuntoisena leikkimään :(

Onkos teidän vauvoillanne vielä unilelua, -rättiä tms? Meillä näyttäisi unileluksi muodostuvan sellainen pehmoleijona, joka majailee pinnasängyssä. Välillä puolinukuksissa " silittelee" leijonaa ja kerran heräsikin lelu kainalossaan :D

Kyllähän tämä kotiäidin arki välillä puuduttaakin...Todellakin pienet on piirit, kun päivän ohjelmanumero on reissu lähikauppaan! Onneksi iltaisin pääsee sitten autolla ihmisten ilmoille tarvitessa, mies jää kotiin lasten kanssa tai sitten otan esikoisen mukaan. Toisaalta tiedän kyllä, että näitä aikoja varmasti tulen kaipaamaan tulevaisuudessa...

T:Nillanalle ja tytteli 3,5 kk

Vierailija
11/11 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika onnistui äsken liikkumaan ihan omin avuin noin puolitoista metriä keittiön lattialla. Sivusuunnassa tosin. :-) Onnistui vihdoinkin kääntymään vatsalta takaisin selälleen ja siitä taas vatsalleen ja uudestaan selälleen. Ja kun suunta oli koko ajan sama (vasemmalle) niin matka tyssäsi pian tiskikoneen tultua törkeästi tielle. Sekös poikaa harmitti mutta hetken kuluttua tuntui olevan jo hyvinkin tyytyväinen saavutuksestaan. ;-) On noita vauveleita kyllä kiva seurata kun melkein joka päivä keksitään aina uusia kujeita.