Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä auton kanssa? myydäkö vai pitää loppuun asti..

opiskelija pohtii
05.10.2016 |

Minulla on nyt 10v täyttänyt ihan OK auto(vw passat 1.9tdi), johon on pitänyt tehdä viime vuosina kuitenkin paljon kuluvan osan remppaa. Nyt se meni katsastuksesta huomautuksetta läpi, mutta taas saa jännittää mitä seuraavana vuonna tuo katsastuspäätös tullessaan. Auton olen kokonaan maksanut, ostin sen 4v sitten aika tasan ja olen nyt ajanut sillä vajaa 100tkm. Auton arvo nyt on ehkä 3000e jommin kummin puolin, siinä on yksi lommo tullut, mutta muuten ei ulkonäöllistä huomautettavaa.
Elikkä siis pohdiskelen olisiko järkevää pitää auto, vai vaihtaa halvempaan ja vanhempaan (bensa-autoon) jossa on halvemmat vakuutukset ja verot.
Nykyisessä menot:
-Diesel vero, rekisteröity kuitenkin pakuksi joka alentaa veroa
- Osakasko n. 300-400e/v
- Verot n.400e vuosi
- Vie yhdistetyssä ajossa noin 6L/100
- Osat on keskihintaiset, ei halvat mut ei kalliitkaan.

Auto on kuitenkin toimiva ja ollut tosi luotettava peli, varsinkin pitkässä matkassa. Nyt kuitenkin asun isossa kaupungissa vielä useamman vuoden ja yli sataa kilometria tulee ajettua tosi harvoin. Auto kuitenkin täytyy olla vuorotyön takia (semmonen 20-40km ajoa päivässä tulee siis 2-5krt viikossa). En raaskisi luopua mut en raaskisi maksaakkaan tuota kaikkee! Neuvoja??

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

opiskelija pohtii kirjoitti:

Ajatus olisi siis myydä auto kun sillä on edes vähän arvoa vielä jäljellä eikä tällähetkellä mitään vikalistalla. Nyt jos siihen 1000-2000e koneremppa tulisi, ei mulla olisis sitä vara korjata, saati että sillä ei olisi myyntiarvoa sillon muutamaa satasta enempää. Visio siitä millaista autoa tässä OPISKELUAJAN (seuraavat 2,5v pitäisi) olisi tällainen:

-Bensa-auto, hinta n.1000e

- Pelkät pakolliset vakuutukset ja verot n. 400e/v yhteensä, ehkä halvemmallakin pääsee.

- Jos tulee isompi vika -> varaosiksi tai paaluun. -> n. 200e siitä voi saada jälleenmyynnissä.

AP

Paljonko sillä on ajettu? 1,9tdi kestää n. 750 000km ja silloin tehdään kansiremontti. Sen jälkeen ajetaan taas 750 000. Se on vahva kone.

Eihän tuo 750tkm ole mitään. Diesel-mersujen sisäänajo on ensimmäinen 1 000tkm. En noihin volkkareihin paljoa luottaisi; hajoaa pumppusuuttimet ja tulee sähkövikoja. Ehkä silloin, jos ei ole rahaa mersuun tai toyotaan ja eikä halua ajaan skodalla, kun on niin rahoissaan.

Jopa 2000-luvun mersuista häviää pellit ruosteen suihin, niin ei paljon lohduta, jos tekniikka kestäisi, mutta korista ei löydy yhtään lujaa kohtaa.

Sama Toyotassa. Tekniikka kestää, kori ei.

Vierailija
22/29 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jakopään hihnanvaihto jo tehty?

Se maksaa sen 550-600e. 

Sähkövikoja tulee Passatteihin lähes jokaiseen, kun ikää tulee.

Itse ottaisin tuon kaskon pois ja säästäisin siinä, tuon hintaisessa ei järkeä pitää kaskoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä osakasko pois ja aja auto loppuun jos haluat säästää. Kyllä auton pitäisi kilometrien ja iän puolesta kestää vielä vaikka 5 vuotta. 

Vierailija
24/29 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MERSUT EI RUOSTU YHTÄÄN SEN NOPEAMMIN KUIN MUUTKAAN AUTOT!!!

OLET VÄÄRÄSSÄ!!!!!!!!!!! Ne on mätäkukkoja.

Vierailija
25/29 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus olisi siis myydä auto kun sillä on edes vähän arvoa vielä jäljellä eikä tällähetkellä mitään vikalistalla. Nyt jos siihen 1000-2000e koneremppa tulisi, ei mulla olisis sitä vara korjata, saati että sillä ei olisi myyntiarvoa sillon muutamaa satasta enempää. Visio siitä millaista autoa tässä OPISKELUAJAN (seuraavat 2,5v pitäisi) olisi tällainen:

- Pelkät pakolliset vakuutukset ja verot n. 400e/v yhteensä, ehkä halvemmallakin pääsee.

- Jos tulee isompi vika -> varaosiksi tai paaluun. -> n. 200e siitä voi saada jälleenmyynnissä.

AP

Paljonko sillä on ajettu? 1,9tdi kestää n. 750 000km ja silloin tehdään kansiremontti. Sen jälkeen ajetaan taas 750 000. Se on vahva kone.

Ei ole kaikki koneet yhtä kestäviä,mutta se malli joka on pitkittäis suunnassa on tosi kestävä.

Itse en kyllä maksa muita kun pakollisen liikennevakuutuksen.

Vierailija
26/29 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tonnin autot ovat usein myynnissä juuri siksi, että joku isompi rahanmeno häämöttää edessä, eikä enää haluta satsata liki arvottomaan kärryyn.

Vierailija
27/29 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jakopään hihnanvaihto jo tehty?

Se maksaa sen 550-600e. 

Sähkövikoja tulee Passatteihin lähes jokaiseen, kun ikää tulee.

Itse ottaisin tuon kaskon pois ja säästäisin siinä, tuon hintaisessa ei järkeä pitää kaskoa. 

Mulla -97 mallin tdi ja ajettu 480 000 ja juuri katsastin.

Jakopään hihna maksoi muutaman kymmenen euroa ja vaihdoin itse.

Vierailija
28/29 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakohihnan+vesipumpun remppa on edessä seuraavan 20 000 aikana olisi hyvä... sähköt ja sähkökäsijarru on temppuillu. Joka vuos pitäny jotain kuluvaa osaa uusia, katkoo jousia herkästi ym... siihen on mennyt niin tuhottomasti rahaa. Ajettu on 320 000. Turbo siihen oltiin uusittu 200 000 paikkeilla. Mutta siis kaikinpuolin on hyvin toiminu, moottorissa ei oo ollu kerrassaan mitään valittamista. Siitäpä mulla onkin se tunne et kohta se jättää, enkä halua sillon pitää autonraatoo jota ei oo näinä opiskeluvuosina vara korjauttaa, ja jolla ei oo mitään myyntiarvookaan rikkinäisenä... 

AP

Vierailija
29/29 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Eihän tuo 750tkm ole mitään. Diesel-mersujen sisäänajo on ensimmäinen 1 000tkm. En noihin volkkareihin paljoa luottaisi; hajoaa pumppusuuttimet ja tulee sähkövikoja. Ehkä silloin, jos ei ole rahaa mersuun tai toyotaan ja eikä halua ajaan skodalla, kun on niin rahoissaan.

Mun 20 vuotiaassa Passatissa ei ole yhtään ruostepiskoa missään.

Samanikäiset mersut on ruoste syönyt loppuun jo ajat sitten.