Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WHATSAPP - miten lukukuittaukset tulkitaan / vrs. läsnäolo?

Vierailija
05.10.2016 |

Laitoin whatsappista lukukuittaukset päälle, ja ilmestyi joidenkin viestien eteen semmoiset väkäset / 2 v:tä vierekkäin.
Onko se niin, että jos tuo merkki on harmaa, viestiä ei ole luettu, ja kun se muuttuu siniseksi viesti on luettu?
VAi miten ne lukukuittaukset näkyy ja tulkitaan?

NO entä sitten paikallaolo? IHmettelen tämmöistä ristiriitaa:

- jos esim. näkyy että joku olisi ollut paikalla viimeksi aamulla klo 9:00, ja olen laittanut hänelle klo 10:00 viestin ja silti se viesti näkyy jo lukukuitattuna (sinisenä väkäset) ,vaikka ei olisi ollut edes paikalla??
- sitten toisin päin outous: olen laittanut viestin esim. klo 11, ja näkyy että kaveri on ollut paikalla klo 12, mutta silti mun viestit näkyy lukukuittaus?? väkäset harmaana. Eli onko se oikeasti jättänyt mun viestit avaamatta ja lukematta vai miten?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä en tiedä, mutta toisessa kohdassa on käynyt wa:ssa, mutta ei ole avannut viestiäsi.

Vierailija
2/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks vihree väkänen tarkoittaa että vastaanottaja on lukenut viestin. 2 että luettu ja vastattu. Harmaa että ei ole "huomannut" viestiäsi. Ei kannata alkaa spekuloimaan miksi joku on ollut paikalla,eikä lukenut viestiäsi. Ihmisillä nyt on muutakin tekemistä kuin että maailma pyörisi whatsappin ympärillä..soita jos on jollekkin henkilölle tärkeää asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on normaalit oldschool viestit parempia niin ei tarvitse vaivata päätään itsensä ja toisten kyttäyksellä.

Vierailija
4/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on sellaiset asetukset, että he eivät näe lukukuittauksia eikä muut näe lukukuittauksia heidän viestien osalta. Eli ne väkäset pysyy harmaana, eikä voi tietää mistään, onko tyyppi lukenut viestiä vai ei, ennen kuin se vastaa tms. Tuohon toiseen tapaukseen en osaa kommentoida, olen itse huomannut joskus saman että viesti on jo luettu vaikka tyyppi ei ole ollut paikalla, mutta en ole sitä sen kummemmin miettinyt. Jos se liittyy johonkin sellaiseen, että joillekin tulee whatsapp-viestitkin bannereina ja sitä kauttakin voi esim. vastata viestiin? Jos lukukuittaus tulee sellaisessa tapauksessa, että toinen on nähnyt sen bannerin? En tiedä.

Vierailija
5/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks vihree väkänen tarkoittaa että vastaanottaja on lukenut viestin. 2 että luettu ja vastattu. Harmaa että ei ole "huomannut" viestiäsi. Ei kannata alkaa spekuloimaan miksi joku on ollut paikalla,eikä lukenut viestiäsi. Ihmisillä nyt on muutakin tekemistä kuin että maailma pyörisi whatsappin ympärillä..soita jos on jollekkin henkilölle tärkeää asiaa.

Mulla ei näy kuin aina ne väkäset joko harmaana, tai sinisenä, molemmat.

Ja onhan se nyt vähän "haljua", jos joku ihastus on ollut paikalla mutta ei olisi avannut / lukenut viestiäsi...?!

ap

Vierailija
6/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on sellaiset asetukset, että he eivät näe lukukuittauksia eikä muut näe lukukuittauksia heidän viestien osalta. Eli ne väkäset pysyy harmaana, eikä voi tietää mistään, onko tyyppi lukenut viestiä vai ei, ennen kuin se vastaa tms. Tuohon toiseen tapaukseen en osaa kommentoida, olen itse huomannut joskus saman että viesti on jo luettu vaikka tyyppi ei ole ollut paikalla, mutta en ole sitä sen kummemmin miettinyt. Jos se liittyy johonkin sellaiseen, että joillekin tulee whatsapp-viestitkin bannereina ja sitä kauttakin voi esim. vastata viestiin? Jos lukukuittaus tulee sellaisessa tapauksessa, että toinen on nähnyt sen bannerin? En tiedä.

Joo tiedän tän, mutta silloin kai ne väkäset ei näy lainkaan, vai..?

ap

Vierailija
7/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei näy kuin aina ne väkäset joko harmaana, tai sinisenä, molemmat.

Ja onhan se nyt vähän "haljua", jos joku ihastus on ollut paikalla mutta ei olisi avannut / lukenut viestiäsi...?!

ap

Joo. Yksi harmaa väkänen = lähetetty, ei toimitettu. Kaksi harmaata = toimitettu. Kaksi sinistä = luettu.

Mutta ihmisillä on niissä erilaisia asetuksia. Kaikilla ei ole lukukuittaukset käytössä. Mahdollista on toki se, että vaikka on ollut paikalla, ei ole lukenut. Mutta myös se, että on lukenut, mutta hänellä ei ole lukukuittaukset käytössä.

Vierailija
8/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tiedän tän, mutta silloin kai ne väkäset ei näy lainkaan, vai..?

ap

Näkyy harmaana.

Vierailija
9/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kunolen lukenut, mutta ainavaan viestin ennen lukee, että 1 lukematon viesti. Pois olen tekstin saanut vasta, kun olen vastannut jotain?.

Vierailija
10/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Minulta on joskus jäänyt huomaamatta uudet viestit, jos ne tulee sillä aikaa kun olen toisessa keskustelussa kirjoittamassa. Olen siis paikalla, mutten oikeassa keskustelussa. Ei ole välttämättä tahallista.

Vierailija
11/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee whatsapp-viestit puhelimen näytölle, joten saattaa näkyä pitkäänkin lukemattomana, vaikka oikeasti olen sen jo tuosta näytöltä lukenut. Tosin silloin ei kyllä näy, että olisin ollut whatsappissa paikalla ollenkaan. Whatsapp-viesteihin voi tosiaan kyllä vastata käymättä itse ohjelmassa, sen "bannerin" kautta, jos sattuu just silloin, kun viesti tulee, olemaan puhelin kourassa esim. Facebookissa.

Vierailija
12/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi harmaa väkänen: viesti on lähetetty onnistuneesti

Kaksi harmaata väkästä: viesti on mennyt perille vastaanottajalle, mutta sitä ei ole luettu

Kaksi sinistä väkästä: viesti on luettu eli vastaanottaja on avannut teidän välisen keskustelun

Henkilö voi olla paikalla whatsapissa, mutta lukukuittaus tulee vasta kun avaa sen teidän välisen keskustelun. Joskus tosiaan näkyy siniset väkäset, vaikka henkilö ei olisi edes ollut paikalla viestin lähetyksen jälkeen. Uskon että nämä johtuu vain jostain yhteysongelmista.

Vierailija
13/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä huomannut noissa välillä pientä viivettä ja virhettä. Siis että toinen on ollut paikalla viimeksi eilen vaikka klo 22:49 mutta silti on jo vastannutkin aamulla lähettämääni viestiin.

Vierailija
14/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väkäset näyttävät, että viestiäsi ei ole luettu ja henkilö on kuitenkin ollut paikalla viestin lähettämisen jälkeen, niin tämä henkilö ei ole avannut viestiäsi/keskustelua kanssasi (eli esim. viestitellyt toisen kanssa tai pelkästään avannut whatsappin päävalikon).

Vierailija
15/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse arvailla mitä värit ja väkäset tarkoittavat. Jos liu'utan kirjoittamaani viestiä vasemmalle, esiin tulee "viestin tiedot" -ikkuna, jossa näkyy aika, jolloin viesti on toimitettu (eli on puhelin päällä jne) ja sitten vielä aika, jolloin viesti on luettu (tarkoittaa kai käytännössä sitä, että keskustelu on avattu). Lisäksi näkyy kenen lukema viesti on, jos on useamman henkilön keskustelu.

Vierailija
16/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokonetilassa wa-viestejä voi lukea ilman, että lukukuittaus näkyy. Ap, kaverisi on voinut lukea viestisi, vaikkei väkäset ole sinisenä.

Vierailija
17/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse arvailla mitä värit ja väkäset tarkoittavat. Jos liu'utan kirjoittamaani viestiä vasemmalle, esiin tulee "viestin tiedot" -ikkuna, jossa näkyy aika, jolloin viesti on toimitettu (eli on puhelin päällä jne) ja sitten vielä aika, jolloin viesti on luettu (tarkoittaa kai käytännössä sitä, että keskustelu on avattu). Lisäksi näkyy kenen lukema viesti on, jos on useamman henkilön keskustelu.

Mutta jos henkilöllä ei ole lukukuittaukset käytössä, luettu-kohdassa näkyy vain kolme palloa. Edelleen, jos lukukuittaukset ei ole käytössä, ei voi tietää niistä väkäsistä, onko viestiä luettu vai ei. Useamman henkilön keskusteluista en osaa sanoa, onko siellä samoin, mutta ainakin kahdenkeskisissä näin.

Vierailija
18/19 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos henkilöllä ei ole lukukuittaukset käytössä, luettu-kohdassa näkyy vain kolme palloa. Edelleen, jos lukukuittaukset ei ole käytössä, ei voi tietää niistä väkäsistä, onko viestiä luettu vai ei. Useamman henkilön keskusteluista en osaa sanoa, onko siellä samoin, mutta ainakin kahdenkeskisissä näin.

No tietenkin näin on siis vain jos lukukuittaukset on käytössä... Jos ei ole käytössä, ei voi tietää väkävistä tai vietsin tiedoista tai mistään muusta paitsi jos viestin saaja vastaa viestiin.

Vierailija
19/19 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks noi väkäset pitää olla melkeen samanväriset!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan