60-kiloisella kokoa 34???
Eräs kaverini ei todellakaan ole laiha, vaikka on laihtunut jotain 15 kg. Se on ilmeisesti noussut päähän ja olen naulakosta huomannut useiden hänen takkiensa olevan kokoa 34. Mitä ihmettä??? Ja siis ihan oikean kokoisilta ne kaverini päällä näyttää... Ollaan saman pituisia (166-168 cm) ja minä painan ehkä 62kg ja kokoni on 38-40.
Selittäkää, miten on mahdollista?!?
Kommentit (27)
Ostan Suomessa kokoa 34, paidat XS ja housut S. Aasiassa olen kokoa M-L ja siis tosiaan olen hieman alle 170-senttinen ja painan 60 kg. Että joo.
Päärynävartaloiselle ihan normaalia. Alaosahan voi olla vaikka 40. Jos takit näyttää sopivalle niin varmaan on sitten oikea koko.
Ihmiset kun eivät voi olla erimallisia tai vaatteiden koot vaihdella.
Ainiin, onnea kaverille laihtumisesta. Toivottavasti pääsee myös sinusta eroon. Pelkkä kateellinen, katkera "ystävä" olet.
Vierailija kirjoitti:
34 ei todellakaan ole hoikan ihmisen koko enää. Olen 163cm pitkä ja Painan 47kg, xs ja 34 koot ovat päälläni kuin telttoja! Suomesta en edes saa tarpeeksi pieniä vaatteita. Onneksi Briteissä nettikaupoilla on loistavia petite-mallistoja ja xxs ja 32 koot kuuluvat yleensä normaaliin valikoimaan.
Joo harvassa on 34-kokoiset vaatteet, jotka istuisi oikeasti nätisti. H&M:llä tulee välillä 32 kokoa vastaan. Mutta itselleni istuva takki on melkeinpä mahdottomuus löytää Suomesta. 34 ja XS kokoiset on säkkejä.
Nykyinen 34 on sama kuin koko 38 90-luvulla. Ihmiset haluavat kuvitella olevansa pieniä ja siroja kun entinen XL nainen voikin käyttää kokoa 38 ☺
Suomessa on isot koot, tuleeko tuo nyt minään yllätyksenä? :D anna kaverin käyttää, mitä kokoa käyttää! Itse olen 172cm/56kg ja esimerkiksi H&M paidat kokoa 34 ovat välillä liian isoja ja ihmettelenkin, mistä oikeasti laihat sitten ostavat vaatteensa (itse olen sporttinen ja hoikka, mutta kuitenkin normaalikokoinen)