Onko synnytys oikeasti kamalaa??
Olen tehnyt elämässäni aikaisemmin 1abortin koska minuapelottaa synnytys niin paljon. Haluan lapsen kovasti mutta en pääse pelostani yli.. :( Tuntuu että olen aivan kamala ihminen kun olen tehnyt näin.
Olen raskaana, viikolla 9. Minua pelottaa synnytys niin paljon että mietin kovasti aborttia. Viimeksi kun sen tein sairastuin masennukseen. Silti en pääse pelostani yli. Kenen puoleen voisin kääntyä? Onko synnytys oikeasti niin kamalaa?
Kommentit (30)
Tämäkin asia olisi pitänyt käsitellä jo ENNENKUIN tulit raskaaksi!!!!
Itsekkyys taas huipussaan ja vauvoja tapetaan turhan takia.
Olisit hoitanut pääsi kuntoon ajoissa. Pistää niiiiiin vihaksi.
Jos et ole hullu provo niin varaa aika asap pelkopolille.
Ja pidä huoli ettet enää lisäänny. Kaikista ei vaan ole äideiksi.
ottaahan se ihan sairaan kipeää mutta pahinta on se pikkulapsiaika jos saat koliikkilapsen. Synnyttäisin vaikka 7lasta mutta sitä huutoa en jaksais kuunnella enää
Jos pelkosi on niin vahva, sinulla on oikeus pyytää suunniteltua sektiota eli keisarinleikkausta.
ottaisit asioista selvää.
Ei oo. Raskausmyrkytys kipuineen oli miljoona kertaa pahempaa!
Kyllä se on kamalaa, mutta se on aika nopeasti ohi. Lapsi järjestää (abstraktimpaa) kamalaa myöhemminkin.
- teinin äiti
Se voi olla elämäsi upein kokemus tai se voi olla elämäsi kamalin kokemus. Ei sitä voi tietää etukäteen ja siksi sitä on turha murehtia.
Ajattele, kuinka pieni hetki se on elämästäsi. Ja sitten se on ohi.
Ei sen ole pakko olla kamalaa. Äitini sanoi että synnyin helposti ja hänellä ei ollut kipua. Noh, voihan olla että valehteli, mutta äidin tuntien ehkä ei kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse äiti? Jos olet niin onneksi olkoon jos et ole itse pelännyt mitään saatika tehnyt virheitä? Taidat olla niitä ihmisiä joiden mielipide pitää olla kaikilla ihmisillä sama.. Pistää niiiiiiiiiin vihaksi. ;) Itsekkin tiedän monia ihmisiä jotka rakastavat vaikka miten paljon lapsia ja lapsiaan mutta eivät pääse synnytys pelosta yli. Älä tuomitse. Ap kysyi neuvoja, tietää itsekkin ehkä tehneensä "väärin" mutta tuskin tuo sinun syyttely auttaa asiaan. :D ps. Vaikka ap on itsekäs, mitä vittua se sun persettä kaivertaa?
Onhan se kamala hetki, ennen kuin lapsi putkahtaa maailmaan. Mutta se on vain lyhyt hetki 18 vuoden joukossa, jonka olet vastuussa siitä henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.. Voi anteeksi että kerroin miltä minusta tuntuu. Joku jo kirjoitti että mä en tartte sun syyttelyä. -Ap
Siis oikeasti abortti synnytyspelon takia?! Mitä helvettiä lapsen isä siitä sanoi?!
SUPERMAMMA ilmoittautuu :)
Minä pärjäsin ilokaasulla hyvin eikä kipuja tuntunut kuin ihan hetkellisesi. Kannattaa liikkua synnytyksen aikana ja ajatella että supistusten tarkoitus on auttaa lasta syntymään.
Tosin synnytys oli nopea ja vauva pieni. Isomman lapsen kanssa olisi ollut varmasti kivuliasta. Mutta toisaan keskustele tästä neuvolassa hoitsun ja lääkärin kanssa. Käy tutustumassa synnärillä, tarvittaessa useampaan kartaan.
Vaadi keisarileikkaus, ei siinä sen kummempaa. Itse olen synnyttänyt alakautta ja olihan se aika kamalaa. Sitten se oli ohi ja säästyin pysyviltä vammoilta, väliliha leikattiin ja sekin parani aikanaan. Joillakin tulee hirveitä repeämiä ja muitakin alapäävaivoja. Jotkut taas jopa nauttii synnytyksestä, mitä minä en kyllä käsitä ollenkaan, mutta kukin tavallaan. Mutta koska näitä asioita ei voi ennalta tietää, niin suosittelen tosiaan pyytämään sitä leikkausta. Ja siinä samalla, tai sen jälkeen munanjohtimet poikki, niin ei tarvitse enää tuon ongelman kanssa kärvistellä.
Oli kamalaa, mutta ei mitenkään "maailman" kamalinta. Itse asiassa synnytyksen jälkeen eka viikko epparihaavakivun kanssa oli ikävämpää kuin synnytys. Ei kivun kovuuden vuosi vaan siksi että se hankaloitti muuta elämää niin paljon. Varsinkin vessassa käynti oli ihan hirveää. Synnytyskipu sentään menee kohtuullisessa ajassa ohi ja se ei ole kokoajan yhtä voimakasta, vaan se on sellaista aaltoilevaa kipua.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti abortti synnytyspelon takia?! Mitä helvettiä lapsen isä siitä sanoi?!
Onhan sitä kamalampiakin asioita maailmassa tehty kuin abortti.
Vierailija kirjoitti:
SUPERMAMMA ilmoittautuu :)
Minä pärjäsin ilokaasulla hyvin eikä kipuja tuntunut kuin ihan hetkellisesi. Kannattaa liikkua synnytyksen aikana ja ajatella että supistusten tarkoitus on auttaa lasta syntymään.
Tosin synnytys oli nopea ja vauva pieni. Isomman lapsen kanssa olisi ollut varmasti kivuliasta. Mutta toisaan keskustele tästä neuvolassa hoitsun ja lääkärin kanssa. Käy tutustumassa synnärillä, tarvittaessa useampaan kartaan.
Kiitos! Ehkä pääsen tästä pelostanu edes jotenkin eroon. -Ap
Soita neuvolaan, kerro tilanteesi ja pelkosi. He voivat järjestää keskusteluapua, saat ilmaiseksi ajan joko neuvolan terveydenhoitajalle tai neuvolapsykologille. He voivat auttaa sinua näkemään eri vaihtoehdot ja käsittelemään pelkoasi. Älä jää yksin! Tsemppiä.
Jaa että on ihan ok hankkiutua 2.kerran raskaaksi ja sitten päättää 2.kerran että en haluakaan kun pelottaa. Toinen kerta on jo todellista tyhmyyttä ja turhaa julmuutta.
Ei abortti ole mikään mt-hoito!
Vierailija kirjoitti:
Jaa että on ihan ok hankkiutua 2.kerran raskaaksi ja sitten päättää 2.kerran että en haluakaan kun pelottaa. Toinen kerta on jo todellista tyhmyyttä ja turhaa julmuutta.
Ei abortti ole mikään mt-hoito!
...herää jo tosta sun kuplasta, et tiedä asiasta sen enempää kuin ap kertoi. Joten huh huh..
Minulle tehtiin keisarileikkaus koska pelkäsin niin paljon.