Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko sinulle paha mieli myyjän puolesta, jos Huutokauppakeisari maksaa joistain tavaroista kovan tinkimisen jälkeen 150 euroa ja myy ne sitten hintaan 950 euroa?

Vierailija
05.10.2016 |

Niin?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. Jokainen voi myydä tavaransa itse, jos siltä tuntuu.

Olin aikoinaan kesätöissä kioskissa. Sinne tuli ruusuja tukusta, hintaan 50p/kpl ja ne myytiin eteenpäin 10mk/kpl. HK:n sininen pätkittiin ja myytiin höyrymakkarana, hintaan 4mk/kpl. Yhdestä makkarasta tuli 32mk. Oli katteet kohdallaan.

Vierailija
42/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä miten joku voi arvioida tavaran 150 euron arvoiseksi ja sitten saakin siitä itse 950 euroa? Eikö se ole suoraan valehtelua? Etenkin, kun tietää arviointia antaessa tavaran olevan moninkertaisesti arvokkaampi?

Miksi sanoo sitä edes arvioinniksi? Miksei sano, että tavara on arvokas, mutta mä maksan siitä näin ja näin vähän?

Tavara on tasan niin arvokas, mitä joku suostuu siitä maksamaan. Jos kukaan ei ole siitä kiinnostunut, se menee pilkkahintaan. Jos yksi on siitä kiinnostunut, se menee vähän pilkkahintaa kalliimmalla. Jos tuotteesta on kaksikin tosissaan kiinnostunutta, hinta voi nousta korkeaksi. Ei Palsanmäet voi mitenkään tietää, millaisia ostajia on seuraavana perjantaina liikkeellä. Ei he jätä tuotetta myymättä seuraavaa viikkoa varten, jos hinta ei nouse tarpeeksi.

Ihmeen moni laittaa myytävälle tuotteelle hintaa lisää tunnearvon takia. Ei se ostajaa kiinnosta, jos ukki on omin käsin kehdon veistänyt ja edesmennyt isä on siinä vauvana nukkunut. Jos kehto on haristunut ja kolhuilla, sillä ei muuta arvoa ehkä olekaan kuin tunnearvo eli euroissa arvo on tasan nolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luuletteko te puolustelijat että näiden elanto on vielä nykyään kiinni siitä miten huutokauppa tuottaa? Ilman ohjelmaa olisivat olleet konkassa jo vuosia, ihan turha yrittää selittä että Aki olisi jotenkin otsa hiessä elantoaan tienaamassa kun ohjelmassa tinkaa ihmisten kanssa.

Mua ärsyttää eniten tilanteet joissa aletaan vääntää muutamista kympeistä vaikka lähtöhinnasta ollaan poikettu jo satoja euroja. Tähän toki syyllistyvät yhtä paljon keisari kuin myyjäkin.

Vierailija
44/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Huutajathan sen hinnan päättää, ja keisari kantaa sen riskin, että siitä ei välttämättä saa aina omiaankaan takaisin.

Vierailija
45/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki myyjät/kaupat toimivat samalla tavalla :D Luuleeko ihmiset oikeesti, että ne cittarissa olevat banaanit on maksanu kauppiaalle noin 0,99e/kg kun ne myydään 1,20e/kg? Ihmiset tuntuu aina unohtamaan, että ennenkuin ne pennoset o yrittäjän vapaassa käytössä, niistä täytyy maksaa monet verot/palkat/menot yms. Aikamoiset voitot täytyy takoa, ennenkuin yrittäjyys on Suomessa kannattavaa.

Vierailija
46/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sinulle paha mieli kun joku urheilukauppa tai cittari myy sesonki vaatteen, vaikkapa talvi- tai laskettelutakin, 300€:lla vaikka sisäänostohinta on 40€?

Eihän Akin ja Helin toiminta eroa tästä mitenkään. Aika pitkää päivää joutuvat tekemään, että saavat haalittua viikoittain sen rojumäärän, mitä huutokauppailtana myyvät.

Heidän mahdollinen voittonsa ei käy tippaakaan kateeksi. Harva palkansaaja tekee yhtä pitkää päivää kuin he.

Ei kai nyt kukaan jumalauta itke cittarin ja kesportin alennusmyyntejä. Huutokaupassa tavaraa ostetaan pilkkahintaan yksityisiltä henkilöiltä ja myydään isoilla voitoilla ja näytetään se vielä telkkarissa. Tuo sinun vertauksesi on aivan naurettava

Vierailija
47/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vanhusten omaiset auta tavaroiden myynnissä? Netissä ois helppo ja halpa myydä hyvää tavaraa, kuten Arabiaa ja suomalaista lasia.

Vierailija
48/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmaan poimitaan kerma päältä, parhaat lyönnit ja käsikirjoitetut jutut. Talviaikana, kuvausjakson ulkopuolella siellä on tosi paljon vitosen ja kympin huutoja.

Vierailija
49/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sinulle paha mieli kun joku urheilukauppa tai cittari myy sesonki vaatteen, vaikkapa talvi- tai laskettelutakin, 300€:lla vaikka sisäänostohinta on 40€?

Eihän Akin ja Helin toiminta eroa tästä mitenkään. Aika pitkää päivää joutuvat tekemään, että saavat haalittua viikoittain sen rojumäärän, mitä huutokauppailtana myyvät.

Heidän mahdollinen voittonsa ei käy tippaakaan kateeksi. Harva palkansaaja tekee yhtä pitkää päivää kuin he.

Ei kai nyt kukaan jumalauta itke cittarin ja kesportin alennusmyyntejä. Huutokaupassa tavaraa ostetaan pilkkahintaan yksityisiltä henkilöiltä ja myydään isoilla voitoilla ja näytetään se vielä telkkarissa. Tuo sinun vertauksesi on aivan naurettava

Jos joku näytetään avoimesti niin sekö on sinusta naurettavaa. Suuret ketjut riistävät pientä suomalaista alkutuottajaa tai halpamaiden lapsityöntekijöitä. Sitä vaan ei toimitusjohtaja kerro kuluttajalle vaan valittaa kilpailun kovuutta. Aki sentään paljastaa ostohinnan.

Mutta molemmilla aivan samanlaista yrityksen voiton maksimointia. Paitsi että Aki siinä sivussa tekee viihdettä, katsojien haluamaa "tosi tv:tä.

Vierailija
50/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Eikä haittaisi vaikka sattuisi omalle kohdalle. Itseasiassa olen ollut huutokaupassa jossa yhdeltä sukulaiseltani ostettu tavara meni paljon, paljon kalliimmalla. Ei liikuttanut pätkän vertaa. Tai no, säälitti vähän miten ihmiset jaksaa tapella jostain vanhasta antiikkikamasta, mutta kukin tavallaan.

Vierailija
51/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule paha mieli. Ei niitten ihmisten ole mikään pakko myydä tavaroitaan huutokauppiaalle, voisivat myydä itse ja saada niistä enemmän. Huutokauppias ei voi ottaa riskiä, että tulee takkiin, ja maksaa avokätisesti joka tavarasta, se on yritys, bisnes, sillä pitää elättää itsensä ha pari muutakin. Kyse ei ole siitä, että keräävät ihmisten tarpeetonta tavaraa, ja myyvät ne mitättömällä tuotolla=eli ei ole kyse hyväntekeväisyydestä tai kierrätyksestä. Kyllähän jokainen yritys tuottoa tavoittelee, ja eikö sen niin kuulu mennäkin? Kyllä moni noista huutokauppakeisarille tavaraa myyvistä tietävät, ettei Aki ja Heli maksa kuin murto-osan pyydetystä, se kuulunee ohjelman juoneen, että ensin myyjä pyytää kovaa hintaa, sitten tingitään suuntaan ja toiseen armottomasti ja myyjä vaikuttaa pettyneeltä, lopuksi kuitenkin moni myöntää, että oli ihan tyytyväinen kauppoihin ja tiesi ettei tavaroista saa enempää, vaikka niillä huutokaupassa luultavasti voittoa tuleekin. Olen käsittänyt, että Hirvaskankaan huutokauppa oli konkurssin partaalla joskus, nyt menee ilmeisesti jo sen verran hyvin että pärjäävät ja yritys kannattaa, en ole kateellinen. Ei tuo pariskunta vaikuta rahoillaan pröystäilevän ja koreilevan edelleenkään, ei sitä ainakaan telkkarista näe. Jos ohjelma ärsyttää, niin älä katso, yksinkertaista. :) En minäkään katso näitä parisuhde/pariutumis/pettämis-realityjä yms. Kun inhoan moisia, miksi kiusata itseään.

Vierailija
52/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmassa näkyvä huutokauppa kestää n. 10 minuuttia kun oikeasti n. 3h. Tietysti sieltä on valittu mansikat mitkä näytetään tv:ssä. Tietysti sitä voittoa Keisarin täytyy saada ostaessaan tavaraa ja eihän he nyt mitään selvännäkijöitä ole, jos on esim. joku harvinainen tuote ja siitä ei ole hintavertailua niin sekö sitten on kusetusta kun menikin huutokaupassa hyvällä hintaa. Se nyt ei auta paljoa jos netistä katsoo hintoja, aina voi pyytää. Itsekin tehnyt hyvät voitot myymällä huudossa konsoleita yms. mitä ohjelmassa on näkynyt. Tietäisivätkö ihmiset perintö arabioidensa/ kirpputorilöytöjen arvon ilman tällaisia ohjelmia?

Vierailija
53/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä miten joku voi arvioida tavaran 150 euron arvoiseksi ja sitten saakin siitä itse 950 euroa? Eikö se ole suoraan valehtelua? Etenkin, kun tietää arviointia antaessa tavaran olevan moninkertaisesti arvokkaampi?

Miksi sanoo sitä edes arvioinniksi? Miksei sano, että tavara on arvokas, mutta mä maksan siitä näin ja näin vähän?

.

Ei se taida itsekään tietää sitä myyntihintaa, koska huutokaupan ostajat sen lopullisen hinnan aina määrittelevät. 

Joskus saattaa nousta korkeallekin ja joskus kun ei satu kiinnostuneita olemaan ottamassa osaa huutokauppaan, niin menee halvallakin. Välillä tosin tuntuu siltä, että nuo kaupatkin menee käsikirjoituksen mukaan ja tietyt vuorosanat lausutaan tietyissä kohtaa. 

Miksi esimerkiksi joku kirpputorin pitäjä myisi esimerkiksi muumimukeja alehintaan vitriinistään, vaikka voisi antaa ajan kaupihta samaiset mukit. Jossakin vaiheessa se oikea ostaja osuu kohdalle ennemmin tai myöhemmin.

Miten muuten joku keräilijä myisi kohteitaan alehintaan... siitä huolimatta, vaikka useampia samanlaisia sattuisi olemaankin. Kylä kai keräilijällä ehkä on muitakin kanavia tavoittaa toisia samanhenkisiä keräilijöitä kuin tuollainen huutokauppa.

.

.

Vierailija
54/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noi myytävänä olevat tavarat on sellaista turhaketta että kiva jos niillä jokunen euro tulee Akillekin. Ei sieltä sovitusta paikasta nyt voi kameroiden edessä tyhjin käsin lähteä.

Vierailija
55/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä itsekin joskus ihmetellyt. "Ei näitä moni halua ostaa" "Tuossa on naarmu, joka vie hintaa alaspäin" "Kunnostaminen maksaa paljon" ja sit myydään moninkertaisesti jollekin, joka sen haluaa ostaa.

Vierailija
56/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki on ihana, ja Heli ja Markku kans. 😚

Vierailija
57/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule.

Heillä on jonkinlainen käsitys, mitä tavaroista voisi saada ja pyrkivät maksamaan tavaroista sen mukaan.

He elävät saamillaan myyntivoitoilla ja tilipäivä on aina perjantaina.

Sellaiset jotka eivät tunnusta sisäänoston hetkellä huutokaupan realiteetteja, eivät pysy kovinkaan kauan bisneksessä mukana.

Välillä sattuu yleisöön henkilöitä jotka haluavat ko. esineitä itselleen "hinnalla millä hyväänsä"

Kyllä siinä välillä hekin ovat jääneet ilman katetta.

Kun tavaraa haetaan muutaman sadan kilometrin etäisyydeltä ja myytäessä saadaan näennäisesti muutama kymppi voittoa, ei oikeasti matkakulujen jälkeen viivan alle ole jäänyt yhtään mitään.

Vierailija
58/58 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, varsinkin kun tuo on naama mutrussa tinkinyt hinnan ensin naurettavan alas ja sitten onnellisena selittää jälkeenpäin että satasen panoksella tonnin tuotto, hieno homma.

"HYVÄT kaupat tehtiin"

Minä en möisi polkuhintaan, vaan menisin prosenttikauppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan