Tuleeko sinulle paha mieli myyjän puolesta, jos Huutokauppakeisari maksaa joistain tavaroista kovan tinkimisen jälkeen 150 euroa ja myy ne sitten hintaan 950 euroa?
Kommentit (58)
Eipä tule. Jokainen voi halutessaan myydä itse tavaransa.
Toki, varsinkin kun tuo on naama mutrussa tinkinyt hinnan ensin naurettavan alas ja sitten onnellisena selittää jälkeenpäin että satasen panoksella tonnin tuotto, hieno homma.
Tulee! Ja aina se Aki väittää, ettei näiden ja noiden vasarahinta ole kuin näin vähän, ja sitten hups, käykin toisin. Tuskin on niin huono arvioimaan tavaraa.
Reilumpaa olisi sanoa, että voittoahan tässä tietty tavoitellaan, bensarahat ja palkatkin pitää maksaa, taotaan rautaa niin kauan kun se on kuumaa, myydään ylihintaista kuparipannua vielä menemään kuin voidaan.
Etkö sinä tosiaan osaa kirjoittaa kommenttikenttää muuta kuin niin?
Ei tule. Tyhmäkin tajuaa, että myyjä ei voi välittäjältä pyytää samaa, mitä itse saisi myymällä suoraan. Jos tuo on ongelma, myy sitten tavarat itse kirppiksellä tai netissä.
Harmittaisi sekin, jos jälleenmyyjä ei saisi rahaa työstään.
Vierailija kirjoitti:
Tulee! Ja aina se Aki väittää, ettei näiden ja noiden vasarahinta ole kuin näin vähän, ja sitten hups, käykin toisin. Tuskin on niin huono arvioimaan tavaraa.
Reilumpaa olisi sanoa, että voittoahan tässä tietty tavoitellaan, bensarahat ja palkatkin pitää maksaa, taotaan rautaa niin kauan kun se on kuumaa, myydään ylihintaista kuparipannua vielä menemään kuin voidaan.
Ehkä tämä pitää jollekin jälkeenjääneelle sanoa, mutta normaalille ihmiselle tämä lienee ihan itsestään selvä asia.
Tulee, ja ihan syystä. Viduddaa ne sen selittelyt "Kun se nyt on niin, että tällainen tavara ei mene kaupaksi nykyään", ja käärii kuitenkin liiviin jopa reippaasti yli tonnin, vaikka on satasella ne petkuttanut.
Ja on niin pöyhkeää, kun "Kyllä taas huutokauppakeisari oli maineensa veroinen ja tiesi", kun joku itsestään selvä kama on myyty. Nuo hinnat alkaa olla jo maallikollekin ihan tiedossa. Muutaman roposen marginaali on tietenkin, riippuu asiakkaista ja kysynnästä.
Ja rouva vaan pulskistuu ja käskyttää Markkuakin jo pää tanassa ja kädet puuskassa. Niin se vain ottaa kusta vastaan näidenkin pieni nuppi.
Ja joo, laittakaahan vuodatus vaan kateuden piikkiin, sekin sopii...
Mä en käsitä miten joku voi arvioida tavaran 150 euron arvoiseksi ja sitten saakin siitä itse 950 euroa? Eikö se ole suoraan valehtelua? Etenkin, kun tietää arviointia antaessa tavaran olevan moninkertaisesti arvokkaampi?
Miksi sanoo sitä edes arvioinniksi? Miksei sano, että tavara on arvokas, mutta mä maksan siitä näin ja näin vähän?
No onhan siinä kuluja kun noudetaan tavarat toiselta puolen Suomea. Siihen sitten omat ja muiden palkat, verot, eläkemaksut, vakuutukset, toimitilojen kulut jne. Että saa vasarahinta kyllä olla moninkertainen ostohintaan nähden että ei mee tappiolle ja jää voittoakin.
Ei tule sis paha mieli. Enemmän ihmettelen joidenkin pyyntöjä rojuistaan. Myisivät itse kovaan hintaan jos harmittaa. Tai antaisivat prosenttimyyntiin.
Tuon vuoksi en katso mitään huutokauppa- tai panttilainaamo-ohjelmia. Tuota Huutokauppakeisaria en ole katsonut koskaan. Vanhat esineet ja löydöt ja niiden tarinat ovat kiinnostavia, mutta tinkiminen ja voiton hehkuttaminen on inhottavaa. Jotkut tykkäävät siitä, ja heillehän nämä ohjelmat tehdäänkin, ei minulle.
Autojen entistämistä käsittelevät ohjelmat olisivat myös mielenkiintoisia, mutta niistä tuntuu suurin osa jo olevan kaupanteon ja ujon, kiusaantuneen ja epätietoisen myyjän näyttämistä. Käytännössä siis esitellään ammattihuijareita uhrinsa kimpussa ja sitten öyhötetään porukalla, kuinka hyvä diili tehtiin. Katsoin ennen näiden ohjelmien alkupään ja lopetin ennen auton myyntiin viemistä, mutta nyt rahan kiskominen kulkee etualalla koko ohjelman läpi. Yök.
Kyllä tämä kauppiaskin ottaa riskin, koska myy vaikka kuinka alhaisella hinnalla seuraavana perjantaina. Yleensähän on niin, että joko (huuto)kaupanpitäjä tai hänelle myyntitoimeksiannon antanut asiakas on määrännyt alimman hinnan, jolla suostutaan myymään.
Ei muuten kukaan muukaan osta tavaraa ja myy samaan hintaan, jo pelkkä arvonlisävero on kova, muista kuluista puhumattakaan.
Miten se menikään? Aki ottaa yhdeltä, verottaja ottaa Akilta, verottaja antaa työttömälle, ja työtön antaa takaisin verotajalle, jäikö jollekin jotakin? eipä tainut.
Tosin mä kyllä monesti ihmettelen, että senkö takia myyvät ne niin halvalla, että pääsevät ohjelmaan. Moni on kuitenkin netistä katsellut hintoja ja ne tietää. Mikseivät siis myi siellä netissä?
Kanttaa alkaa boikotoimaan sen ohjelman katsomista. Loppuisi niiden hommat.
Millaiselta teidän viikko näyttäisi, jos sen laittasi tunnin tv ohjelmaksi?
No ei todellakaan tule. Ihmiset myy ylimääräisiä tavaroitaan pois nurkistaan ja Aki ottaa taloudellisen riskin tavaroiden myymisestä. Siellä on tori.fi ja huuto.net täynnä ylihintaista romua, jotka eivät mene kaupaksi.
Ja paskimmat kirppislöydöt sivuilla näkee lisää palstamammojen "omia aarteita hyvään hintaan" myynnissä.
Haloo, tuo ostaminen ja myyminen on noiden elinkeino!
Mitäpä luulette että kauanko homma pyörisi jos kaikesta maksettaisiin myyntihinta tai ihan vähä vähemmän?
Kyllä niistä tavaroista on saatava voittoa ja mielummin reilusti, välillä tulee kuitenkin tappiokauppojakin. Lisäksi on maksettava veroja, palkkoja, bensat ja kaikki muut kulut.
Kyllä jokainen järkevä tietää että jos myy tavaraa jälleenmyyjälle, niin itse ei tule täyttä hintaa tavaroista saamaan.
Kannattaa myydä ennemmin prosenttimyyntinä kuin könttäsummalla.
Ei tule. Maksaa tuosta voitosta puolet kuluja ja veroja. Lopusta omat kahden ihmisen palkat sekä työntekijöiden palkat. Ainakin se tyttö on avustamassa ja Markkukin jotain saa.
Tulee. Varsinkin jos myyjänä on vanhus.