Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan juurihoidettu hammas voi säilyä ehjänä suussa? Kokemuksia?

Vierailija
05.10.2016 |

Mulle tehtiin vähän aikaa sitten juurihoidon eka vaihe ja nyt odottelen tokaa vaihetta.

Osaisko kukaan sanoa että miten pitkään toi hammas todennäköisesti on suussa, jos ja kun juurihoito onnistuu? Onko kenelläkään kokemusta juurihoidetun hampaan murtumisesta tms. milloin se on tapahtunut? Kun ne eivät käsittääkseni ole ikuisiakaan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni juurihoidettuhammas voidaan kyllä sitten paikata uusiks jos murtuu...en odota innolla, mulla on siis koko hammas tehty paikasta ja juuri on vaan omaa. Syön toisella puolella.

Eli tämä on nyt ollut suussani 5 vuotta. Toinen juurihoidettu on pikkupaikka vaan ja se on ollut yli 10 vuotta.

Käsittämätöntä kun niin hyvin olen hoitanut hampaitani että reikiintyy vaan.

Vierailija
2/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-90luvun lopulla juurihoidettu hammas edelleen suussa,kaikki muutkin legot on suussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti liki neljäkymmentä vuotta. Kerran uusittiin paikka siinä välissä. Nyt kipeytyi juuresta ja piti poistaa.

Vierailija
4/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käsittääkseni juurihoidettuhammas voidaan kyllä sitten paikata uusiks jos murtuu...en odota innolla, mulla on siis koko hammas tehty paikasta ja juuri on vaan omaa. Syön toisella puolella.

Eli tämä on nyt ollut suussani 5 vuotta. Toinen juurihoidettu on pikkupaikka vaan ja se on ollut yli 10 vuotta.

Mulla on ihan sama, pesen aamuin illoin sähköhammasharjalla ja lankaankin vielä ahkerasti. Tää on tosin ainoa reikä, mutta joskus kauan sitten paikattu ja jotenkin paikka irtosi viime jouluna. Iso paikka tilalle, jonka alle jäi ilmeisesti joku pöpö. Mulla juurihoidettu paikka oli iso, mutta selvästi on toivoa et pysyy vielä muutaman vuoden niin saan implanttirahat kasaan odottelemaan murtumista.

Vierailija
5/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää vaikka lopun ikää, mutta sitten kun murtuu pahasti niin lähtee koko hammas. Suosittelen kruunun hankkimista sen päälle.

Vierailija
6/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista. Helpottaa tätä kun tunnen itseni ihan epäonnistuneeksi kun en edes hampaita saa pysymään kunnossa. Eihän "kunnollisille" ihmisille tehdä juurihoitoja - mukamas. Toisaalta oon iloinen että suun monta kuukautta kestänyt tulehdustila tuli nyt päätökseensä. Ei sekään voi olla hyväksi.

Vierailija
7/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kruunun laittoa juurihoidetun hampaan päälle. Ainakin kestää. Minulle on laitettu ja on erittäin hyvä!! Jos hammas halkeaa se hyvin todennäköisesti poistetaan (riippuu halkeamasta).

Vierailija
8/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidossahan hammas kuolee, ja monet hammaslääkärit sanovat, että siitä alkaa hampaan lähtölaskenta. Toisilla hammas kestää hautaan saakka, toisilla "vain" kymmenen vuotta tai vähemmänkin. Riippunee vähän kaikesta: kotihoidosta, purentavoimista, tupakoinnistakin...

Vierailija
9/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voi todeta, että riippuu narskuttelusta. Kesti muutamia vuosia ehkä +5 vuotta ja sitten meni hajalle, kun armoton narskuttelija. Ehkä ne yökiskot olisi kannattanut ottaa...

Tietysti ikä vaikuttaa eli vanhempana hajoaa helpommin.

Vierailija
10/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs noi kruunut maksaa? Voisko vaan odottaa et hammas murtuu ja laittaa sitten implantti.

Vierailija
11/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta voi todeta, että riippuu narskuttelusta. Kesti muutamia vuosia ehkä +5 vuotta ja sitten meni hajalle, kun armoton narskuttelija. Ehkä ne yökiskot olisi kannattanut ottaa...

Tietysti ikä vaikuttaa eli vanhempana hajoaa helpommin.

Oon kans narskuttelija, mutta mulla on kiskot.

-ap edelleen

Vierailija
12/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruunu n. 500€. Implantti (riippuen kohdasta) n. 2000 €.

Vierailija
13/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on etuhammas juurihoidettu 20vuotta sitten loukkaantumisen takia. (olen nyt 30vuotta) Hammas tummeni, mutta laitettiin kuori päälle. No sitten raskaudet teki tuhojaan ja mulla purentavika kuoletti pari hammasta.. nekin juurihoidettu.. Nyt tuntuu siltä, että tokan raskauden aikana taas purrut leukoja yhteen, että varmaan lisää tulee suuhun juurihoitoa vaativaa ... IHan kamalaa. reikiä ei ole hampaissa kun muutama ollut..

Vierailija
14/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla juurihoidettiin, ja yksityisellä puolella kiskottiin pois kesken hoidon: oli murtunut juureen asti josta jatkuva highway bakteereille, ei auta juurihoito silloin.

Vierailija
15/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä on kestänyt noin 30 vuotta. Sen sijaan on "ehjä" hammas katkennut ja vasta siinä vaiheessa selvisi, että juurihoidon tarpeessa oli sekin. Siihen tehtiin siihen aikaan ensin amalgaamikruunu, joka kesti pari vuosikymmentä, minkä jälkeen on valkoinen muovikruunu ollut muutaman vuoden.

Vierailija
16/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisenkymmentä vuotta on minullakin kestänyt ja kestää yhä. Yhteen oli tullut hiushalkeama eikä sitä voitu enää korjata, joten se nyppäistiin pois.

Vierailija
17/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikille vastauksista. Helpotatte pelkoa siitä et hammas mystisesti vaan tuhoutuu vaikka kolmen vuoden päästä.

Vierailija
18/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juurihoidettu viisaudenhammas, ollut suussa jo 30 v. Kerran on paikka uusittu.

Vierailija
19/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans juurihoidettu viisaudenhammas. Se kesti parikymmentä vuotta ja sktten oli pakko poistaa, kun tuli niin iso halkeama.

Teinilläni oli yllättäen niin syvä reikä, että hänellä aloitettiin siihen juurihoito. Inhottavaa, jos hän menettää hampaansa nuorena.

Vierailija
20/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti parikymmentä vuotta. Olisi kestänyt pidempäänkin mutta julkisella ei tajuttu narskuttelua ja hampaiden yöllistä yhteen puremista. Jos olisin saanut yökiskon ajoissa olisi hammas todennäköisesti vielä ehjä. Samaiseen hampaaseen tehtiin kruunu, maksoi 400e. On kestänyt nyt muutaman vuoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä