Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan juurihoidettu hammas voi säilyä ehjänä suussa? Kokemuksia?

Vierailija
05.10.2016 |

Mulle tehtiin vähän aikaa sitten juurihoidon eka vaihe ja nyt odottelen tokaa vaihetta.

Osaisko kukaan sanoa että miten pitkään toi hammas todennäköisesti on suussa, jos ja kun juurihoito onnistuu? Onko kenelläkään kokemusta juurihoidetun hampaan murtumisesta tms. milloin se on tapahtunut? Kun ne eivät käsittääkseni ole ikuisiakaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kesti liki neljäkymmentä vuotta. Kerran uusittiin paikka siinä välissä. Nyt kipeytyi juuresta ja piti poistaa.

Oho, vau, noinkin pitkään kesti. Tämä antaa toivoa.

Vierailija
22/33 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans n. 25 vuotta kestäny, muistaakseni ei oo tarvinnu tehä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti kaksi juurihoidettua hammasta vähän vajaa 10 vuotta. Sitten halkesivat reilun vuoden välein. Kumpikin jouduttiin poistamaan.

24/33 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on juurihoidettu viisaudenhammas, ollut suussa jo 30 v. Kerran on paikka uusittu.

Saattaa olla tyhmä kysymys mutta mikä järki on tehdä juurihoito viisaudenhampaaseen? Eikö se olisi helpompi ja fiksumpi poistaa? Ainakin oman henk.koht. kokemukseni ja kuulopuheiden mukaan 1980-1990 -luvuilla viisurit poistettiin aika tavalla automaattisesti. Nykyistä käytäntöä en kieltämättä tiedä, jätetäänkö viisaudenhampaat mieluummin suuhun kuin että poistettaisiin.

Vierailija
25/33 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hajosi muutaman kerran juurihoidettu hammas ja nyt se vedettiin pois.

Vierailija
26/33 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla halkesi pahasti juurihoidettu hammas n. 5 vuoden jälkeen, mutta rakennettiin vielä uudelleen paikka-aineesta yksityisellä, nyt ollut muutaman vuoden.

Kunnallinen olisi poistanut hampaan.

Vierailija
27/33 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käsittääkseni juurihoidettuhammas voidaan kyllä sitten paikata uusiks jos murtuu...en odota innolla, mulla on siis koko hammas tehty paikasta ja juuri on vaan omaa. Syön toisella puolella.

Eli tämä on nyt ollut suussani 5 vuotta. Toinen juurihoidettu on pikkupaikka vaan ja se on ollut yli 10 vuotta.

Käsittämätöntä kun niin hyvin olen hoitanut hampaitani että reikiintyy vaan.

Minulla ja ystävättärelläni on juurihoidettu hammas kestänyt jo 30 vuotta. Minun hammaslääkärini lupasi sen kestävän koko loppuiän. Nyt minulle on aloitettu toiseen hampaaseen juurihoito ja lääkäri lupasi sille elinikää vain n. 5 vuotta. En kysynyt miksi niin vähän. Voi olla että hammas on jo sen verran huono tms. Pitää kysyä seuraavalla käynnillä.

Vierailija
28/33 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt lohjennut paikka vuonna 2011 juurihoidetusta hampaasta, ja reikä ulottuu juureen asti. Uusi juurihoitosarja edessä, ja sanoivat että todennäköisesti epäonnistuu.

Vierailija
29/33 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juurihoidettu hampaani kesti noin 20 vuotta, sitten napsahti poikki, juuret on edelleen suussa kun ei ole rahaa käydä hammaslääkärissä.

Vierailija
30/33 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on juurihoidettu viisaudenhammas, ollut suussa jo 30 v. Kerran on paikka uusittu.

Saattaa olla tyhmä kysymys mutta mikä järki on tehdä juurihoito viisaudenhampaaseen? Eikö se olisi helpompi ja fiksumpi poistaa? Ainakin oman henk.koht. kokemukseni ja kuulopuheiden mukaan 1980-1990 -luvuilla viisurit poistettiin aika tavalla automaattisesti. Nykyistä käytäntöä en kieltämättä tiedä, jätetäänkö viisaudenhampaat mieluummin suuhun kuin että poistettaisiin.

Riippuu viisaudenhampaista. Jos ovat ehjiä ja helpot hoitaa niin ne jätetään. On sitten vanhempana hampaita millä syödä jos joitain hampaita pitää poistaa.

Vierailija
31/33 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvulta kestänyt 2

Vierailija
32/33 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nyt lohjennut paikka vuonna 2011 juurihoidetusta hampaasta, ja reikä ulottuu juureen asti. Uusi juurihoitosarja edessä, ja sanoivat että todennäköisesti epäonnistuu.

Kannattaa kysyä toiselta lääkäriltä.

Vierailija
33/33 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan, että viisaudenhampaita juurihoidettaisiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan