Joulupostimerkkien hinta nousee taas
Huomasin, että tänä vuonna hinta on jo 0.90e/merkki. Hirvee ryöstöhinta joulutervehdyksestä. Viime vuonna jo tuli kalliiksi, kun ostin askartelutarvikkeet joulukortteihin ja sitten 0.80e/kpl maksavat merkit. Aion tänäkin vuonna supistaa korttien saajien määrää. Ei huvita laittaa 40e pelkkiin postimerkkeihin.
Lähetättekö paljon vielä perinteisiä kortteja vai laitatteko joulutervehdyksen viestillä tms.?
Kommentit (11)
Joulupostimerkin hinta nousee joka vuosi ja vanhat yli jääneet joutuu heittämään roskiin, jollei sitten liimaa korttiin kahta vanhaa merkkiä.
Minä lopetin korttien lähettämisen kaksi vuotta sitten, tuo ei ole digiajalla tarpeen.
Niin? Ei pitäisi yllättää ketään. Kaikki hinnat nousee joka vuosi. Postimerkit, julkisen liikenteen hinnat, tupakka. Tarvitseeko sitä joka kerta niin kummastella?
Vierailija kirjoitti:
Joulupostimerkin hinta nousee joka vuosi ja vanhat yli jääneet joutuu heittämään roskiin, jollei sitten liimaa korttiin kahta vanhaa merkkiä.
Minä lopetin korttien lähettämisen kaksi vuotta sitten, tuo ei ole digiajalla tarpeen.
Mitä ihmettä :D Voithan sä ostaa niihin lisäksi 10 sentin merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Tai osta 5, 10 tai 20 cent merkkejä.
Kaikki tuttuni saavat minulta kyllä joulukortin mutta toimitan niistä käteen noin 80%. Kiitos postin hinnoittelun.
Merkin hinta kiinteäksi, jota ei saa nostaa koskaan. Mieluummin sata postilaista pellolle vuositaain, jos eivät tyydy ikuisesti vanhaan palkkaansa.
Stop the world!
Minä lähetän joka vuosi vain noin viisi korttia, joten hinta ei haittaa. Lähes kaikkia läheisiäni näen joulun aikoihin, jolloin voin jonkin joulutervehdyksen antaa henkilökohtaisesti. Ainoastaan kauempana asuvalle mummolle, isotädille ja parille kaveripariskunnalle laitan paperikortit :)
En ole raaskinut lähettää enää vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Merkin hinta kiinteäksi, jota ei saa nostaa koskaan. Mieluummin sata postilaista pellolle vuositaain, jos eivät tyydy ikuisesti vanhaan palkkaansa.
Stop the world!
Se postimerkin hinnannousu ei kyllä postilaisten palkoissa näy, ei jakelussa eikä lajittelussa (molemmista on kokemusta). Paitsi pääjohtaja Malisen ja kumppaneiden liksoissa.
Vien suurimman osan itse lähitienoon tuttujen postilaatikkoihin.