*LOKAKUISTEN TIISTAI*
Täällä on pieni epätietoisuus päällä. Myöhään illalla vessassa käydessä tuli paperiin tuhruvuotoa ja yöllä sitä tuli jonkun verran housuihin. Aamuyöllä loppui kuin seinään vuoto, mutta nyt on ihan karsee jomotus sekä mahassa että selässä, kuin ois oikeen pahat menkkakivut.
Ajattelin soittaa neuvolaan heti kahdeksalta..
Mianni 7+3
Kommentit (24)
Mun mielestä hiuksia saa värjätä odotusaikana ihan huoletta, mutta en oo ihan 100% varma. Jotenkin vaan muistelen lukeneeni siitä.
Tulis jo kello kahdeksan, että pääsis soittamaan. Jos vaikka ultrassa pääsis käymään...
Jos et olisi nyt raskaana, olisiko nyt se aika kun menkkojen pitäisi tulla?
Sullahan voi olla valemenkat.
Neuvolasta käskivät tarkkailla ja jos vuoto alkaa uudestaan, niin huomenna ultraan..
Toivottavasti tuo on ihan vaaratonta vuotoa. Lohdutuksena voín kertoa, että mullakin oli edellisessä raskaudessa usean kerran vuotoja, ihan kirkasta vertakin tuli, mutta kaikki meni silti hyvin. Kipuja ei tosin ollut, mutta mun ystävällä (joka on muuten parhaillaan sairaalassa käynnistyksessä, hui!) oli runsasta veristä vuotoa ja kovia kipuja monta kertaa noin raskauden puoliväliin saakka ja nyt tosiaan on synnyttämässä yliaikaista vauvaa. Toivotaan, että kaikki menee sinullakin hyvin bdbdbd! Sinuna menisin joka tapauksessa huomenna sinne ultraan, tuli vuotoa tai ei, niin saat mielenrauhan.
Omia kuulumisia: Tänään neuvola, jota on odotettu! Aika menee sitten nopeasti :) Voinnissa ei mitään erityistä uutta kerrottavaa. Hajuongelma on vieläkin suuri ja mies haisee TAAS valkosipulille, vaikka lupasi olla sitä syömättä. Prkl!
Tervetuloa muuten kaikki uudet, teitä oli eilisessä pinossa runsaasti!
S-I ja Lumikukka 10+0
Toivottavasti -mianni- tuo tuhru ei ole vakavaa! bd bd
Sanoisin myös, että käy ihmeessä jo oman mielenrauhan takia siellä ultrassa.
Täällä on voitu huonosti. Oksu on lentänyt joka päivä, ei heti aamulla herättyä, vaan vähän myöhemmin. Hyi. Mutta tiedän sen olevan pienen ihmisenalun aikaansaannosta; ultrassa näkyi pieni mykkyrä ja sydämen syke :)! Toivottavasti pysyy kyydissä.
Torstaina olisi sitten eka neuvola. Sain lappuja pinon jo postissa jokunen viikko sitten, enpä muistanut täytelleeni samanlaisia noista kahdesta aiemmasta. Ja sitten tajusin, että mun täytyy ruveta miettimään mitä saan syödä ja mitä en!
Nyt aamupalalle... Kivaa tiistaita!
kylläkin taitaa olla lajia taustalukija.:) ilmotanpa kuitenkin, että on teitä ainakin yksi vielä lisää:)
raskausviikkoja on tänään tasan 9, la 10.10, synnäri L-PKS ja kolmas tulossa.
t.mimosa ja pikkukolmonen rv 9
MIANNI: Minulla vähän sama juttu, edellis-iltana tuli verta jonkun verran ja oli sellaisia menkkamaisia kipuja...Eilen yritin soittaa neuvolaan, mutta oli koko soittoajan varattu =o/
Maha on kipeä, mutta pakko se vaan on jaksaa tuon esikoisen kanssa touhuta..Verta on tullut sen edellis-illan jälkeen ihan vaan pyyhkiessä..Mutta kyllä vaan pelottaa =(
Pahoinvointi jatkuu...
Viikon päästä maanantaina eka neuvola.
Camelot 8+3
Olenkin viimeksi kirjoittanut torstaina...
Nyt se sitten alkoi: sunnuntaina pesin käsiäni ja yht' äkkiä tuntui sille että kohta saattaa... ja sitten jo oksennus lensi sinne lavuaariin! En ole ikinä ennen oksentanut raskaana.
Ja voin sanoa, että se ei helpota yhtään kuvotusta vastaan, päin vastoin... Itsekin luulin vielä viime sunnuntaina että oksentaminen saattaisi helpottaa oloa. Onneksi sen jälkeen ei ole laatta lentänyt.
Kävin eilen elämäni ekaa kertaa kelkkailemassa sellaisella " mummopotkukelkalla" . Se oli tosi kivaa, innostuin ja huiskin menemään lähes 10 km! Teki tosi hyvää! Ulkona kuvotuskin häviää.
Tervetuloa uusille mukaan, teitä onkin tullut paljon!
Teille joilla on vuotoa niin tsemppiä älkääkä turhia murehtiko: 25% naisista saa jonkinlaisia vuotoja raskauden aikana ja silti syntyy terve vauva. Minullakin oli edellisessä raskaudessa vuotoa ja neuvolasta sanoivat että niin kauan kun ei tule kuin seulasta sitä kirkasta verta niin kaikki ok.
Patovahti: Aivan huoletta voi värjätä hiuksia on neuvolan ja kampaajoiden kanta. Itse en ole värjäillyt ekaan 12 viikkoon, mutta toisaalta olen ylihysteerinen: en meikkaa, lakkaa kynsiä, käytä hajusteita... Minäkö jotenkin neuroottinen, en kai? ;D
Aurinkoista päivää, olo on mitä mainion! :)
-lupicaia rv 10+5 (???)
(Hoksasin muuten että saatankin joutua syyskuisiin jos nämä viikot tosiaan pitääkin paikkansa ultrassa, tai olisi jopa enemmän noita viikkoja. Olisipa outoa joutua syyskuisiin, ihan vieraiden keskelle kun olen teihin jo " tutustunut" !)
Kamala väsy ja jatkuva kuvotus meinaa viedä kyllä voimat ihan kokonaan. Mitään en jaksais tehdä ja kouluasiat painaa mielessä koko ajan. Odotan jännityksellä tämän viikon neuvolaa, että mitä mahaan silloin kuuluu. Eka ultrahan mulla oli, kun oli viikkoja vasta 6+5, ja jo silloin sain kuvan kotiin vietäväksi ja sain nähdä kun pikkunen sydän löi kovaa vauhtia. Kyllä varmaan nytkin pyydän ultraa... :) Siis minä käyn neuvolassa yksityisesti, niin että sitä saa mitä tilaa.. todella!!
Tuntuu ihan käsittämättömältä, että maha ja rinnat on jo tässä vaiheessa kasvaneet (vk 9+4). Siis kun tämä kaikki on niin alussa, ja keskenmenoriskikin on vielä vaikka miten suuri. Jotenkin vähän toivoin, että " näkisin" jotain vasta, kun keskenmenoriski olisi pienentynyt, etten alkaisi toivoa ja haaveilla. :( Mutta olen tullut ilmeisesti äitiini, jolta myös ihan vieraatkin näki suunnilleen viikolla 8 *hih*. Maha hyppää tuohon eteen oikein silleen törrölleen, eikä sitä saa millään enää vedettyä piiloon. Onneksi vielä saa kulkea villapaidoissa ym, mutta kun ilmat lämpenee, niin tätä ei kyllä salaa enää millään!
Onko muuten muita, jotka ei halua vielä ensimmäisinä kuukausina kertoilla raskaudesta kenellekään? Tai siis minä olen kertonut tietysti miehelleni, ja sitten äidilleni, mutten muille. Enkä haluaisi tämän vielä tulevankaan tietoon piiiiiiiiitkään aikaan. Olen siinä mielessä vanhanaikainen. Siis aikoinaanhan salattiin raskaus lähes loppuun saakka, mikäli kyettiin, sillä lapsen menettämisen pelko oli niin suuri. Ja siitä samasta syystä minä haluan menetellä näin. Ehkä vähän pessimistisesti, mutta....
Mullakin on maha ruennut näkymään nyt vikan viikon aikana! Enää vaan matalat housut menee. Eilen olin juhlissa ja juuri ennen lähtöä huomasin, että sellaset korkeemmat housut sai enää just ja just kiinni. Jouduin olemaan koko illan nappi auki.
Miten teillä muilla? Tää on meillä ensimmäinen raskaus, enkä todellakaan osannut odottaa, että jo tässä vaiheessa maha on kasvanut noin paljon. Varsinkin iltaisin maha pömpöttää, eikä todellakaan pitäisi johtua ruuan määrästä, kun pahoinvoinnin takia en ole vieläkään alkuperäisessä painossa.
Jee, tänään alkoi 12. vko ja 3. raskauskuukaus ainakin liberon laskurin mukaan. La siis 1.10.
Ollaan nyt kerrottu viime päivinä kavereille, sitä ennen vain perheille ja lähimmille ystäville. Itseäni ei haittaa kertoa, mutta toisaalta ei ole kokemusta keskenmenoista ym, joten ei sillä tavalla osaa pelätä, varsinkin kun nyt kai ollaan jo se pahin km-riski ohitettu. Mutta kukin tavallaan...
Mietin tässä menenkö 15-16. vkon ultraan, siis aikaiseen rakennetutkimukseen. En siis asu Suomessa, mutta täällä meillä suositeltiin sitä. Maksaa vaan maltaita...
Morena 11+0
lupicaia:ei kai se haittaa jos täällä olet vaik syyskuun lopus sul laskettu olisikin itselläni oli la 28.9.04 mut tyttö syntyi 12.10.04 sit jouduin tutustumaan lokakuisiin :)
Morena: miten sinä viikot lasket? mulla la:2.10 eli viikkoja nyt 10+1?
Omaa napaa: kuvotus jatkuu. tänään kävin apteekista ostamas vitamiinejä ja panadolia jos olo helpottuis. Ihme selkä särky on mua vaivannut TAAS eli ei satu alaselkään vain keskiselkään.. ens viikonloppuna olis ukin hautajaiset :(
mut nyt menen pikku päiväunen ottamaan :)
T:Hexu ja papu rv 10+1
Ainoa joka tietää on tätini, hän on samassa asemassa kuin jos olisi äitini. Oma äitini hylkäsi minut lopullisesti murkkuiässä ja asuin sitten tätini luona, hän on minulle se läheisin henkilö - mieheni ja poikani lisäksi tietysti.
Mutta siis pysynpä asiassa - kerromme tasan kahden viikon kuluttua kun on eka ultra, siis jos kaikki on hyvin! Viikkoja on silloin n. 13, ehkä, niistä ei voi olla varma kun ehti olla muutamat menkat vain edellisen ja tämän raskauden välillä.
Toinen raskaus tuntuu muutenkin menevän vähän sillä tavalla siinä sivussa - ei vaan jaksa enää niin innostua kuin eka kerralla, silloin piti kertoa heti kaikille ja kuulostella jokaista pierua raskausoireena ;D
papereihin niin kuin olin itsekin päätellyt. Eli vain la muuttui. Mutta ota tuosta sitten selvää... Niin kuin sanoin, tämä on eka raskaus ja hirveästi opettelemista!!
Mutta jos tänään on 11+0 niin eikö se tarkoita 12. vkon ja 3. kk:n alku?
Tai no, viikkoon en ole täällä käynyt.
Kuvottaa koko ajan, ja jotenkin yhdistän keskustelupalstan siihen tunteeseen, joten ei huvita lukea - puhumattakaan siitä, että ruudun tuijottaminen tekee pahaa.
Itse en ole vielä kertonut kuin miehelle ja ihan parille parhaalle ystävälle, olen kai myöskin luonteeltani pessimisti. Huomenna on eka ultra, joten sitten kun näen sydämen sykkivän, olo on varmaan varmempi.
Olen ollut huolissani stressin vaikutuksesta sikiöön. Tekisi mieli vaan käpertyä omaan itseensä ja unohtaa ulkomaailma, mutta valitettavasti se ei ole mahdollista - töissä on hässäkkä menossa enkä tiedä pätkäsuhteen jatkumisesta kesän yli; gradu ei ota edistyäkseen; lähiomaiseni joutui juuri psykiatriseen hoitoon; olen järjestämässä erästä isoa yleisötapahtumaa vapaaehtoispohjalta ja puhelin soi sata kertaa päivässä. Onneksi vanha asunto saatiin juuri myytyä, ettei siitä tartte enää stressata. Öisin narskutan kuulemma hampaita niin, että niskat on aina jumissa.
Huh mikä vuodatus! Toivottavasti stressaantunut odottaja ei synnytä kiukkuista ja ahdistunutta lasta... vaikka onhan tässä vielä aikaa ajatella positiivisia ajatuksia.
Aurinkoista tiistaita,
Ketsup + papu rv 10
Hexu: sulla on sitten samat kuviot kun mulla... Vaarini hautajaiset on ensi viikolla :´( !
Tuolla kolibreissa muuten huhuiltiin hiljaisten perään tänään, jos vielä olet kiinnostunut, niin kannattaa varmaan käväistä siitä kertomassa :)!
Täällä armoton väsymys jatkuu, ja huono olokin jatkuvana vieraana. Ei oo kuin kerran tarvinnut oksentaa, mutta muuten olo kuin katujyrän alle jääneellä. En jaksais mitään tehdä enkä edes pysyä hereillä.
Ei ollut kyllä ekassa raskaudessa tällaista, ei tosin ollut lasta jaloissa pyörimässäkään ja viimeksi nämä pahimmat viikot sattuivat juuri kesälomaan, joten ei tarvinnut töitäkään tehdä. Josko helpotusta olisi pian luvassa, ainakin viimeksi oli, mutta jotenkin vaan vaikea kuvitella sitä tässä olotilassa.
Toinen rinta tuli tosi kipeeksi eilen illalla, on kosketus arka. Onko tämä nyt sitä raskauden aikaista rintojen aristusta? Ekassa ei sitäkään ollut, joten epäilin tätä jo rintatulehdukseksi, tosin kuumetta ei ole. Kertokaa te, joilla rinnat arat, et onko ne todella kipeet ja koketus arat?
Kati 10+2
Oon täällä nyt vasta toista krtaa ja edellisestä kerrasta on aikaa ainakin viikko ellei enemmän. En oikein tarkalleen muista. Ois kauheen kiva liittyä teidän muiden seuraan vähän useammin, mutta kun ei tahdo aika riittää. Esikoinen (7kk) nukkuu mulla vaan puolen tunnin päikkäreitä ja siinä välissä pitää sitte miettiä esim., että syönkö ite äkkiä jotain, keräänkö lattialle heitellyt tavarat, tai pitäiskö ennemmin vauvalta leikata kynnet, joten netissä ei juurikaan ehdi piipahtaa. Illalla ei sitte enää jaksa kun olis vähän sitä omaa aikaa.
No, mutta nyt kun olen täällä, niin annan pikku raportin kuulumisistani. Viime perjantiana oli eka neuvola ja sydän äänet kuului jo. Terkkari ihmetteli, että jopas ovat kypsän kuulloiset sydän äänet näin reilu 9 viikkoselle, mutta oikein pidemmälläkään raskaus ei oikein voi olla. No ultrassahan se sitten selviää. Kuvotusta on tasaseen tahtiin ja väsymys vaivaa, etenkin iltaisin, mutta muuten kaikki on ok.
RV:t tänään tasan 10.
T:TuuliaJaNupu
Mulla tänään rv 7+0 ja laskettu aika 24.10.2006.
Mulla rinnat tosi arat ja jatkuvasti sellinen kuvottava olo. Mahaa " pömpöttää" koko ajan, vaikka ei se vauva vielä voi näkyä. Nälättää koko ajan ja sitten kun vähän syö niin on heti ähky! Omituista! Mulla on ennestään kaksi lasta ja tämä saa olla sitten meidän " iltatähti" .
on todella kipeät, välillä enemmän, välillä vähemmän. Ei tosiaan kärsi edes koskea :(
Välillä vihloo " muuten vaan" .
Eikös sulla ollut jotain tuon tapaista viime viikolla? Toivottavasti kyseessä vain väärä hälyytys.
1. RV
2. Oireet
3. Muut kuulumiset
1. 9+2
2. Mahaa on " kiristellyt" , liekö kohdun kasvua. Eilen iltapäivä-etomista. Väsymys vaivaa.
3. Kurkku yrittää tulla kipeäksi. Mietin myös sitä, saako näillä viikoilla värjätä hiuksia.