Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voikohan tämä palauttaa? Tiedättekö?

Vierailija
06.03.2006 |

Ostin tänään Nokian datakaapelin, joka on hyödytön, koska koneeni on liian vanha, että tuo ohjelma toimisi koneellani. Eli voiko tuon palauttaa, vaikka se on avattu ja kuittia ei ole? 40 euroa on iso raha mulle ja vituttaa aivan liian paljon :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos et voi palauttaa (toivottavasti toki voit!) niin myy vaikka huutonetissä tai jollekin tuttavallesi. Eiköhän sille ostaja löydy ;)

Vierailija
2/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain pikkuliikkeestä?

Niissä yleensä koneella kaikki ostot. Mutta, ei muuta kuin huomenna soittelemaan.

(ja vastaisuudessa säilytät ostokuitteja ainakin muutaman viikon!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes tavarassa kuin tavarassa. Yleensä vaihto onnistuu, ja jos eivät anna rahana, niin toiseen tuotteeseen tai lahjakorttiin vaihtavat ainakin.

Kannattaa kysyä ihan siitä liikkeestä mistä ostit.

Vierailija
4/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut liikkeet ihan vapaaehtosesti tarjoaa palautusoikeuden, mikään laki ei siitä märää.

Vierailija
5/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kauppa voi halutessaa, minkä yleensä tekevätkin, ottaa tuotteen takaisin.

Vierailija
6/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei palautusoikeus koske kaupasta ostoa kuluttajansuojan mukaan. Voiko jollain olla noin väärä käsitys. Luulen, että giganttikaan ei ota vastaan, vaikka olisi kuittikin, vaikka monia muita tavaroita ottaa. Tietokonetarvikkeita ei sekään.

Vierailija
7/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei KSL:ssa mitään 14 vrk:n palautusaikaa ole. Jos liike suostuu tavaran ottamaan takaisin, niin se on pelkästään hyvää asiakaspalvelua, ei lakisääteinen velvollisuus. Tuo 14 vrk:n katumisaika koskee ainoastaan kotimyyntiä.

Ja vastauksena kysymykseesi: Jos olet tuotteen avannut niin ei ole enää myyntikuntoinen. Eli todennäköisesti eivät ota takaisin.

Vierailija
8/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin myyjältä kahdesti, että toimiiko tämä varmasti siinä ja siinä koneessa ja vastaus oli kyllä. Joten mistä hitossa mä olisin tuon tiennyt, ettei se toimikkaan??

Tai siis, että sain laitettua tuon ohjelman koneelle ja kun yritin painaa jotain nappia, niin tuli vaan viesti, että jotain puuttuu jne. AP

Vierailija
9/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tarkistin myyjältä kahdesti, että toimiiko tämä varmasti siinä ja siinä koneessa ja vastaus oli kyllä. Joten mistä hitossa mä olisin tuon tiennyt, ettei se toimikkaan??

Tai siis, että sain laitettua tuon ohjelman koneelle ja kun yritin painaa jotain nappia, niin tuli vaan viesti, että jotain puuttuu jne. AP

Ohjelma tökkii? Sehän ei kai ole kaapelin myyneen ihmisen vika... Tarkistitko sen ohjelman, että se sopii koneellesi?

Vierailija
10/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokonetarvikkeiden osto on aina rahallisesti kamalan riskialtista, kun jos ei kuitenkaan sovikaan, niin esim gigantti ei ota takaisin. Minusta todella ärsyttävää. Kaiken huippu on se, että kone voi olla joskus jopa liian uusi. Meidän vanhat pelit ei enää toimi uudessa koneessamme. Voisi ajatella, että jossain vaikka myytäisiin niitä vanhoja pelejä.

Vierailija
11/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo uudempi versio ei toimi Windows ME, joka siis mulla on. Mutta se toinen ohjelma pitäisi toimia, jonka siis latasin.

Eli aivan hyvin se voi olla kaapelissakin se vika. Ap

Vierailija
12/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuitenkin tuon sain tuon kaapelin laitettua koneelle. Tai siis, että koneen tiedoista löytyy tuo datakaapeli. Mutta ohjelman mielestä kaapelia ei ole. ap

Vierailija
13/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän kysyy myös sitä tiedonsiirtoa. Olethan valinnut oikein sen? Tarkistanut ohjekirjasta?

Vierailija
14/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmestyykö kännyyn mitään tekstiä?

Vierailija
15/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ilmestyykö kännyyn mitään tekstiä?

Olisin halunnut kuulla vastauksen tähän, mutta mä lähden nyt nukkumaan. Yritän muistaa huomenna tulla katsomaan, oletko vastannut. Öitä :)

Vierailija
16/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärässä tilassa. Omassa kännyssäni ei tule mitään viestiä vaikka kaapelin laittaa kiinni koneeseen. Kännykän kanssa tai netistäkin voi ladata esim Nokia Suiten, jonka kautta siirrät esim kuvia koneeseen.

Vierailija
17/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toki sen saa ladattua netistäkin. Ilmeisesti myös puhelinmaleissa on eroa, sillä minun 6230i kysyy tiedonsiirron aktivoimista siinä vaiheessa kun sen kytkee kaapelilla tietokoneeseen?