Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole käynyt hammaslääkärillä 16 vuoteen ainakaan. Oon keski-ikäinen nainen.

Vierailija
04.10.2016 |

Niin ja olen korkeastikoulutettu. Vuosi sitten kävin hammashygienistillä. Reikä näkyy hampaan pinnalla, mutta hän sanoi ei ole reikiä. Pesen hampaat max. kerran päivässä. Ei hammaslääkäreitä tarvita.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ollut hyvä tuuri. Suositteletko samaa lapsillesi?

Vierailija
2/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hampaiden terveys vaadi lääkäriä, vaan oikeaa ravintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin kyllä käymään tarkastuksessa. Kaikki reiät ei näy päällepäin.

Vierailija
4/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hampaiden terveys vaadi lääkäriä, vaan oikeaa ravintoa.

ja hyviä geenejä. Toiset syö ihan hyvin ja harjaa hampaat säännöllisesti, mutta silti hampaat voi mädäntyä suuhun. Toinen taas selviää ilman kariesta, mätää yms vaikka pesee hampaat kerran kuussa. Syljen koostumukset on erilaisia eri ihmisillä.

Vierailija
5/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhankin pakonomaisesti xylitoli purukumia. Syön paljon karkkia ja makeaa. Ja napostelen pitkin päiviä. Syön erittäin epäsäännöllisesti .Limuja en ole kyttänyt n. 4 vuoteen.

AP

Vierailija
6/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaa... mä kävin kesällä hammaslääkärissä. Ennen sitä olin viimeksi käynyt hammaslääkärissä 15-vuotiaana., olen nyt 31v. Ei yhtään reikiä. Pesen hampaat 2-3kertaa päivässä. En ole korkeasti koulutettu.

Vierailija
7/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vähän ällöttävää, että vaan kerran päivässä peset. Hammaskiveä ei kaikill hirveästi kerry, mutta kyllä mä kävisin kerran-pari vuodessa sitä mukaa, kun ikää tulee. Limakalvot, ikenet, kurkku, näistä lääkäri näkee esim. aluillaan olevan suun tai kielen syövän. Hampaisiin voi tulla mikromurtumia, joita ei paljain silmin näet. Jos aidosti haluat pitää omat hampaasi loppuun asti, rupea nyt käymään säännöllisesti. Hampaat kuluu ja kiille lähtee vuosien varrella.

Vai onko tämä sulle nyt joku periaatteen asia tai saavutus, jonka nyt halusit jakaa kanssamme?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan