Miten pettämisestä voi selvitä?
Sain tietää että minua on petetty. Mies ei halua erota. Itse olen aivan sekaisin, enkä pysty miestä jättämään ja pyysin häntä jättämään minut. Olemme olleet 5vuotta yhdessä. En tiedä miten voin selvitä tästä kaikesta kun olen ihan rikki. En pysty puhumaan edes ystävilleni. Minun täytyisi aloittaa työt uudessa työpaikassa, mutta en voi mennä sinne. Tällä hetkellä tuntuu että ainut vaihtoehto on lähteä kauas pois tästä koko maasta. En voi koskaan enää löytää rakkautta enkä luottaa ihmisiin. Tuo mies oli se kenet halusin, en muita. En voi ikinä kuvitella olevani muiden kanssa. Minut on tuhottu täysin.
Kommentit (25)
Aika parantaa haavat, tai jos vielä tunnet samalla tavalla kuukauden kuluttua, niin ei kai siinä auta kuin erota.
Olet antanut aivan liikaa valtaa mieleesi ihmiselle, jota et edes tuntenut viittä vuotta sitten. Olet yksilö etkä pelkästään minkään miehen jatke, tämä antaa sinulle mahdollisuuden kasvaa ihmisenä. Olet ehkä läheisriippuvainen, eikä se anna hyvää pohjaa ihmissuhteelle. Tietenkään mies ei halua jättää sinua, hän kouluttaa sinua hyväksymään sen että hän on vapaa lentämään kukasta kukkaan ja sinä odotat kiltisti kotona. Perinteinen perhemalli siis. Lähde siitä suhteesta heti, muuten olet kynnysmatto lopun ikääsi.
Kukas teidät on nostanu sellaseen asemaan, että te voitte omistaa toisen ihmisen? Jokainen ihminen on vapaa, ihminen itse määrittää oman vapautensa laajuuden. Kannattaa etsiä sellainen ihminen, jonka rajat ovat samat kuin itsellä tai kasvattaa itseään avoimemmaksi. Ei kannata kärsiä vääränlaisen ihmisen kanssa, kun samoilla rajoilla varustettuja ihmisiä löytyy varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Olet antanut aivan liikaa valtaa mieleesi ihmiselle, jota et edes tuntenut viittä vuotta sitten. Olet yksilö etkä pelkästään minkään miehen jatke, tämä antaa sinulle mahdollisuuden kasvaa ihmisenä. Olet ehkä läheisriippuvainen, eikä se anna hyvää pohjaa ihmissuhteelle. Tietenkään mies ei halua jättää sinua, hän kouluttaa sinua hyväksymään sen että hän on vapaa lentämään kukasta kukkaan ja sinä odotat kiltisti kotona. Perinteinen perhemalli siis. Lähde siitä suhteesta heti, muuten olet kynnysmatto lopun ikääsi.
Mä olen tästä samaa mieltä.
a) menet sinne työpaikkaasi. Älä uhriudu. Et anna tapahtuneen tuhota vielä tulevaisuuttasikin. Tapaat siellä uusia ihmisiä. Juuri tähän sinun pitää tarttua kiinni!
b) lue läheisriippuvaisuudesta. Miehiä tulee ja menee. Ketään ei voi omistaa. Mies luulee omistavansa sinut, ja siksi sua saa pettää, kun et sä lähde. Mitään riskiä ei siis hänen puoleltaan ole.
c) käy sukupuolitautitesteissä.
d) löydä itsesi ja vahvuutesi
e) ei seksiä miehen kanssa, ei ei.
Aika parantaa haavat..
Anteeksi voi kyllä antaa mutta unohtaa ei koskaan .
Kaikki on tapauskohtaisia vaikka aina lähtökohtaisesti pettäminen on aina väärin , kuitenkin on pariskuntia jotka kertovat sen vahvistaneen ja pelastaneen heidän suhteensa...
Uskallan kyllä epäillä että ei oo totta.
Kuule ihmiset ovat selvinneet pahemmastakin. menet sinne töihin, etkä anna yhden luuseripaskan määrittää sinun elämääsi enää. Ja kyllä, sinä VOIT jättää hänet ja sen teetkin.
Ottamalla perspektiiviä asioihin. Jotkut ihmiset selviävät syövästä, läheisen kuolemasta, työttömyydestä, köyhyydestä, perheväkivallasta, raiskauksesta. Sinun miehesi meni sänkyyn toisen naisen (?) kanssa, siinä se. Maailma ei todellakaan kaadu tuollaiseen, tuo ei ole lähellekään pahinta mitä elämässä voi sattua.
Jos et pysty antamaan anteeksi, erotkaa. Jos ette halua erota, käsitelkää asia ja jatkakaa suhdetta.
Pääni on aivan sekaisin tällä hetkellä ja mielessäni pyörii aivan järjettömiä asioita tällä hetkellä. En tiedä pystynkö antamaan anteeksi ja jatkamaan suhdetta. Sen tiedän etten voi enää ikinä päästää ketään lähelleni. En tiedä miten voin pitää itseni kasassa ja ajatukset järkevinä!
Ap
Yritä asettua minun asemaa, joka huomasi olevani empatiakyvytön ihminen. Ärsyttää tälläinen lässyttäminen kun maailama romahtaa johonkin pettämiseen. Jonka kokee yli puolet sekä miehistä ja naisista, jolta ei ole turvassa ketään.
Tätä kutsutaan ihan vaan elämäksi ja tämäkin on vai asia joka sinun pitää elää läpi.
Hyvää työpäivää!
Vierailija kirjoitti:
Yritä asettua minun asemaa, joka huomasi olevani empatiakyvytön ihminen. Ärsyttää tälläinen lässyttäminen kun maailama romahtaa johonkin pettämiseen. Jonka kokee yli puolet sekä miehistä ja naisista, jolta ei ole turvassa ketään.
Tätä kutsutaan ihan vaan elämäksi ja tämäkin on vai asia joka sinun pitää elää läpi.
Hyvää työpäivää!
Tiedän että moni muukin on kokenut tämän ja pahempia asioita tapahtuu mutta tällä hetkellä tämä on ihan ylitsepääsemätön asia ja olen helvetin hajalla
Ap
Itsehän olen selvinnyt pettämisestä helpolla. Tärkeintä on ettei jää kiinni. Suosin sinkkumiehiä, koska varattujen puolisot voivat nostaa metakan joka kaikuisi miehelleni asti.
Miehet on vaan aika surkeita peittelemään jälkiään.
Vierailija kirjoitti:
Ottamalla perspektiiviä asioihin. Jotkut ihmiset selviävät syövästä, läheisen kuolemasta, työttömyydestä, köyhyydestä, perheväkivallasta, raiskauksesta. Sinun miehesi meni sänkyyn toisen naisen (?) kanssa, siinä se. Maailma ei todellakaan kaadu tuollaiseen, tuo ei ole lähellekään pahinta mitä elämässä voi sattua.
Jos et pysty antamaan anteeksi, erotkaa. Jos ette halua erota, käsitelkää asia ja jatkakaa suhdetta.
Se on just näin. Maailmassa on paljon pahempiakin asioita. Mutta toki tiedän, että siinä pahimmassa shokissa se ei paljoa lohduta. Kokemusta nimittäin on. Eikä sitä asiaa ole kuukaudessa käsitelty, kuten joku tuolla edellä kirjoitti.
Ensinnäkin nyt rauhoitut ja otat kylmän järjen käyttöön. Mitä tapahtuisi jos eroaisitte? Mitä tapahtusi jos ette? Miten mies käyttäytyy ja suhtautuu kun puhe tulee tästä tapauksesta? Onko hän katuva, välinpitämätön, vihainen...? Jos mies ei juurikaan tunnu katuvan asiaa, se on aika huono merkki. Missä olosuhteissa pettäminen tapahtui?
Jos päätät jatkaa, varaudu siihen, että asiasta ylitsepääseminen vie aikaa ja se on ihan normaalia. Jos päätät jatkaa, niin velvoita miehesi siihen, että saat jutella asiasta silloin kun haluat ilman että hän syyllistää asiasta. Hänellä on siihen velvollisuus. Luottamuksen takaisin saaminen vie aikaa jos molemmat osapuolet ovat asiaan sitoutuneita. Nimim. kokemusta on. Mutta sekin on hyvä ymmärtää, että aina se ei onnistu. Ja silloin ei varmaan auta mikään muu kuin ero. Mutta eropäätöstä on minusta tyhmä tehdä juuri siinä akuutimmassa kriisissä, jossa sydän karrella itkee petettyä oloaan. Anna ajan vähän kulua ja katso mihin olo asettuu.
Voi kuule kyllä siitä selviää. Kokemusta on. Olen samaa mieltä edellisen kanssa, olet ehkä läheisriippuvainen. Sitä kuvittelee että vain tämä yksi ihminen voi tehdä onnelliseksi, eikä ikinä löydä ketään toista. Ei se niin mene. Parempi löytyy ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule kyllä siitä selviää. Kokemusta on. Olen samaa mieltä edellisen kanssa, olet ehkä läheisriippuvainen. Sitä kuvittelee että vain tämä yksi ihminen voi tehdä onnelliseksi, eikä ikinä löydä ketään toista. Ei se niin mene. Parempi löytyy ihan varmasti.
Edellisellä tarkoitin viestiä nro 3.
Vierailija kirjoitti:
Olin samassa tilanteessa vuosi sitten. Ainoa mikä auttaa on aika. Kyllä selviät. Voimia.
Miten selvisit tilanteesta? Erositko vai jatkoitteko yhdessä? Itse myös samassa tilanteessa :(
Pettämisestä selvisin siten, etten kertonut. Ei kadutamillään tavalla.
Petetyksi tulemisesta ja muutenkin paskasta suhteesta selvisin näin: Kävin pahimman kriisin läpi psykologin juttusilla. Puhuin paljon kavereille, kerroin jopa työkavereille joille en muuten ole puhunut kovin henkilökohtaisia. Keskityin omaan uraani, itseni kehittämiseen ja asioihin joista pitkässä juoksussa tulee hyvää fiilistä itselleni.
Pettäminen ei ollut pahinta tuossa suhteessa. Mutta olin silti aivan sekaisin aluksi. Puhuminen ja aktiivinen käsitteleminen kaikin mahdollisin tavoin auttoi.
Puhuin, tanssin, joogasin, meditoin, kirjoitin, maalasin jne. Tärkeintä oli vain saada asioita ulos kropasta ja mielestä.
Olen niin onnellinen, että olen pois tuosta suhteesta. 😍
Pettämisestä selviää puhumalla ja anteeksiannolla. Täytyy muistaa että parisuhteessa on sekä ylä-että alamäkiä. En syyttele apta, mutta jokin biologinen vietti tähän on johtanut, suhteessa voi toki myös olla skismaa. Puhukaa rakkaat suomalaiset enemmän teidän mokistanne läheisillenne ilman viinaa, niin elämä on paljon kevyempää. Täydellisyyden esitys ei oikeasti ole siististi cool n ykypäivänä. <3
Joo, en ole tehnyt vielä mitään päätöstä suhteen jatkamisen kannalta koska en halua tehdä hätiköityjä päätöksiä juuri pahimman kriisin alla. Tiedän ettei suhde ole ollut parhaimmillaan ja varmasti se on osasyy miksi näin kävi.
Itse en pysty töissä puhumaan asiasta, sekin pelottaa miten pystyn tekemään töitä jos ero tulee koska nytkin on vaikeaa. En voisi koskaan kertoa johdolle yksityiselämästäni.
Tuntuu niin epäreilulta etten ole voinut valmistautua tähän mitenkään vaan koko paska on vaan yhtäkkiä tullut vasten kasvoja. En ole syönyt juuri mitään neljään päivään, ruokakin kuvottaa minua enkä pysty kunnolla edes nukkumaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, en ole tehnyt vielä mitään päätöstä suhteen jatkamisen kannalta koska en halua tehdä hätiköityjä päätöksiä juuri pahimman kriisin alla. Tiedän ettei suhde ole ollut parhaimmillaan ja varmasti se on osasyy miksi näin kävi.
Itse en pysty töissä puhumaan asiasta, sekin pelottaa miten pystyn tekemään töitä jos ero tulee koska nytkin on vaikeaa. En voisi koskaan kertoa johdolle yksityiselämästäni.
Tuntuu niin epäreilulta etten ole voinut valmistautua tähän mitenkään vaan koko paska on vaan yhtäkkiä tullut vasten kasvoja. En ole syönyt juuri mitään neljään päivään, ruokakin kuvottaa minua enkä pysty kunnolla edes nukkumaan.
Ap
Oletko varma, että toinen ihan todella edes HALUAA jatkaa? Tai ettei nyt vain tämän asian ilmitullessa panikoi ja pelkää muutosta? Oletteko puhuneet kuitenkin asian selkeästi?
Ota sairaslomaa viikko, niin tein itsekin. Aika auttaa ja auttaa muutenkin tarkastelemaan koko asiaa objektiivisemmin. Sulla on kuitenkin jotenkin kieroutunut tapa puhua miehestä, ikäänkuin olisi riippuvainen hänen hyväksynnästään ja jos hänen hyväksyntää ei ole, et ole mitään, Miksi ihmeessä?
Olin samassa tilanteessa vuosi sitten. Ainoa mikä auttaa on aika. Kyllä selviät. Voimia.