Paras e-pillerimerkki? (akne, kuukautiskivut..)
Olen nyt käyttänyt yasmin-merkkisiä e-pillereitä ja huomannut tehon hiipuvan. Mulla on kuukautiset aina viikon myöhässä ja vuoto alkaa vasta silloin kun pitäisi jo aloittaa uusi pillerilaatta. Lisäksi akne on alkanut palailemaan ja kivut myös. Ilman e-pillereitä kivut on ihan kamalat ja saa mut vain istumaan pöntöllä ja oksentamaan.
Olisiko ehdotuksia merkinvaihtoon?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Hormonikierukka
Onko tuo vaarallinen? Jotenkin hirvittää ajatus esineestä sisällä.
N22
E-pillerit ja synteettinen ehkäisy kokonaan pois ja funktionaaliselle lääkärille aika. Akne voi olla vaikka sinkin puutostakin (tai jotain muuta) ja kuukautiskivut jotain hormonihäikkää, jonka syytä pillerit pahentaa.
Itse söin Desogestrel Sandozeja pari vuotta (lopetin koska suhde loppui eikä enää valitettavasti säännöllistä seksiä). Ei tullut aknea, kuukautiset tuli 3-4 kk välein, kestivät reilun viikon kerrallaan, lähes kivuttomina. Ei ollut muitakaan haittavaikutuksia pillereillä, lämpimästi voin omasta kokemuksesta niitä suositella :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonikierukka
Onko tuo vaarallinen? Jotenkin hirvittää ajatus esineestä sisällä.
N22
Kaikki keinotekoiset hormonit on vaarallisia. Epillerit ja hormonikierukka siis ihan yhtä vaarallisia, mutta hormonikierukka saattaa lopettaa kuukautiset kokonaan eli sinun tilanteessasi hyvä asia, lisäksi se tulee paljon halvemmaksi kuin pillerit, viiden vuoden ehkäisy maksaa n. 160e jossain saa ekan ilmaiseksi.
Mutta kaikki hormonit tosiaan on pahasta. Hormonikierukka kyllä voittaa pillerit kuitenkin.
Sulla voi olla pco tai endometrioosi.
Kaikki synteettiset hormonit on pahasta ja tekee hallaa niin mielelle kuin keholle. Itse jäin pillerien jälkeen pysyvästi lapsettomaksi ja aknekin palasi lopetuksen jälkeen. Varoituksen sana.
Et voi tietää muuten kuin kokeilemalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse söin Desogestrel Sandozeja pari vuotta (lopetin koska suhde loppui eikä enää valitettavasti säännöllistä seksiä). Ei tullut aknea, kuukautiset tuli 3-4 kk välein, kestivät reilun viikon kerrallaan, lähes kivuttomina. Ei ollut muitakaan haittavaikutuksia pillereillä, lämpimästi voin omasta kokemuksesta niitä suositella :)
Mulla nosti painoa ja nyt lopetuksen jälkeen on ollit maha kipeä 5 vk kunnes nyt alko menkat ja yhä särkee, hope so hellittää pian
Joku joka lopettaa menkat/vähentää olemattomiksi esim hormonikierukka, minipillerit.. Akneen puolestaan antibiootit tai roaccutan.
Ei ole olemassa 'parasta' pillerimerkkiä. Mene käymään asiansa osaavalle gynelle, kyllä ammattilainen tietää mihin kannattaisi vaihtaa. Joku mikä toimii hyvin toiselle, saattaa olla katastrofi sinulle. Joskus joutuu vaihtamaan pari kertaa ennen kuin löytyy taas sopiva
Mulla auttanut akneen Diane nova -pillerit. Haittavaikutuksia en oo huomannut noista itelläni. Kuukautiskipuja ovat myös lieventäneet.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki synteettiset hormonit on pahasta ja tekee hallaa niin mielelle kuin keholle. Itse jäin pillerien jälkeen pysyvästi lapsettomaksi ja aknekin palasi lopetuksen jälkeen. Varoituksen sana.
Mulle määrättiin e-pillerit jo teini-iässä aknen vuoksi. Olisinkin tiennyt, että lopettamisen jälkeen vain pahenee. Kokeilin siis olla ilman vuoden ja naama meni aivan kamalaksi ja kivut olivat sietämättömät.
Ap
Kyllä kuukautisten lopettaminen kokonaan on pahasta. Miten muuten alapää pääsisi puhdistautumaan?
up