Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko 18v tyttärellenne luvan mennä tapaamaan kerran festareilla tapaamaansa poikaa yli 200km päähän? Poika on muutaman vuoden tytärtä vanhempi ja asuu yksikseen.

Vierailija
03.10.2016 |

?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v, itepähän päättää mitä tekee.

Vierailija
2/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 18-vuotias tarvitse äidiltä/isältä lupaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ei tietenkään kieltääkään voi, mutta ehdottaisin ainakin muutamia juttuja. Tapaisivat muualla muutamat ensimmäiset kerrat, vaikka teillä? Ja jos menee jossain vaiheessa tuon nuorukaisen luokse, nimi ja osoite sinulle myös, ehkä jopa tarkistaisin, asuuko osoitteessa ko. henkilö (en ehkä sitten, jos tapaatte häntä jo aiemmin teilla, eikä hälytyskellot soi). Lisäksi sopimus, että vastaa puhelimeen, jos soitat/lähettää sovitunlaisen viestin (jonka olette sopineet tarkoittavan kaikki on ok), kun perillä.

Vierailija
4/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas tämmöinen keskustelu

5/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

eikä kyse ole "täysi-ikäydestä", vaan suhteesta tyttäreen.

Vierailija
6/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille pitää ensin tulla näytille, kyllä jämpti on näin. Käspäivää sanotahan ja kahveepöyrässä jutellahan.

Vierailija
7/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sanoisin että näkisivät meillä. Tietenkin 18 vuotiaalla oma tahto, mutta silti.

Vierailija
8/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä typeriä trollauksia. Otsikkoon tautisen typerä kysymys, jossa ilmiselvä ääliöimäisyys ja sen perään liuta samanhenkisiä vastauksia.

Vierailija
9/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä festareilla ole kaikenlaista jo tehty? Toki olisi hyvä tietää mihin tyttö menee, jos kaikki ei menekään suunnitelmien mukaan.

Vierailija
10/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Oletko tosissasi? Minkä ikäisenä mielestäsi kuuluisi alkaa niitä poikia tapailla? Itse tuolloin olin jo muuttamassa yhteen toisen pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa.

Vierailija
11/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aikuisen ihmisen pitää kysyä lupa äidiltä ja kertoa kaikki menonsa...? Miksi kohtelet tytärtäsi kuin hän olisi vielä joku varhaisteini? Ainoa mitä tossa tilanteessa tekisin olisi että varmistaisin että tapaavat julkisella paikalla ja juttelevat puhelimessa ennen näkemistä. Mutta ei kai nyt sentään täysi-ikäistä ihmistä tarvitse rajoittaa elämässään. Ja toi että lähetään tapaamaan tuntien ajomatkan päähän on niin yleistä ja normaalia nykyään. Joku vanhoillinen kontrollifriikki äiti/isä tietysti ei voi millään ymmärtää, miksi elinpiiriään pitäisi laajentaa siitä tutusta pikku kotikylästä ja niiden ihmisistä yhtään laajemmalle.

t. Olin rohkea ja lensin toiseen maahan tapaaman ihmistä, jota en ollut ikinä ennen edes tavannut. Ja oho, nykyään ollaan jopa naimisissa.

Vierailija
12/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Ihan sama mulle, onko virallisesti täysikäinen, mutta jos tuollaiselle reissulle haluaisi lähteä, ei olisi minusta tarpeeksi kypsä tekemään päätöksiä. Tuossahan voisi olla vaikka hengenvaarassa.

Vierailija
13/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aikoinaan saanut ja hyvä niin 🙄 se Venäjällä keikkaa tekevä raksamies ei ehkä sittenkään olisi ollut elämäni rakkaus 😊

Vierailija
14/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Oletko tosissasi? Minkä ikäisenä mielestäsi kuuluisi alkaa niitä poikia tapailla? Itse tuolloin olin jo muuttamassa yhteen toisen pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa.

En ole ap, mutta voihan se noinkin mennä, tai sitten ei. Jos tapaat periaatteessa uppo-oudon ihmisen ja menet hänen kotiinsa, voihan siellä olla vastassa vaikka mitä. Viime aikoina ollaan kuultu kaikenlaista, ei voi olla liian varovainen vieraan ihmisen kanssa. Muutama tunti festareilla ei tarkoita, että tunnet ihmisen ja voit luottaa häneen. 

Tai sitten jonkun mielestä tarkoittaa. Itsekin äitinä ymmärrän aivan täysin ap:n kysymyksen, vaikka itsekin olen teininä puolisoni tavannut. Maailma on tänään taas pikkuisen erilainen, kuin eilen. Plus ketä haittaa olla varovainen? Ei ainakaan tyttöä.

Vierailija
15/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tässä tytär tullut äitiinsä, niin ei kyselisi lupaa. Muutin kotoa 17- vuotiaana. Sen jälkeen en ole äidiltäni lupaa kysynyt mihinkään mitä olen tehnyt. Pitää luottaa siihen että on kasvattanut tyttärensä riittävän hyvin. 

Vierailija
16/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän menin 16-vuotiaana tapaamaan toiselle puolelle Suomea (450km) 8 vuotta vanhempaa miestä, jota en ollut koskaan nähnyt.

7 vuotta myöhemmin, edelleen yhdessä, onnellisempia kuin koskaan.

Luuletko, että voit 18-vuotiasta millään pidätellä? Tärkeintä on tosiaan, että tiedät mihin tyttö on mennyt. Jos kiellät, hän menee, eikä kerro.

Vierailija
17/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on nyt 20v. Eipä olisi 18-vuotiaana tehnyt mitään noin hölmöä koska on oikein järkevä tyyppi. Minä taas juurikin olisin. Muutin ulkomaille enkä kysellyt hölmöilyihini lupia keneltäkään. Opin sitten kantapään kautta, sen verran oli moukan tuuria että mitään ihan kamalaa ei tapahtunut.

Vierailija
18/21 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

Ei 18-vuotiaan kuulu enää kysellä lupia. Oma lapsi reissannu jo 15-vuotiaasta ympäri Suomea yksin ja yhdessä kaverien kanssa.

Vierailija
19/21 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/21 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa lastani ei mielelläni päästäisi ja ainakin keskustelisin asiasta hänen kanssaan. Itse kyllä menin tuon ikäisenä, eikä vanhemmat  edes tienneet minne menin eivätkä kyselleet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi