Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 4,5 vuotias olla kotoaan pois 1-2vk??

Vierailija
03.07.2008 |

Mummo asuu 900 km päässä ja haluaisi kovasti kaksosemme heille vierailulle. Vierailu kestäisi reilun viikon tai jopa kaksi.

Ajatuksena sinänsä ihana, mutten tiedä voiko noin pienet kuitenkaan olla noin kauaa pois ilman vanhempiaan.

Mielipiteitä?

Mummolla ollaan käyty joka vuosi kerran tai kaksi, ja puhuvat viikoittain puhelimessa, joten sinänsä ei ole vieras, mutta äitiä kuitenkin hirvittää!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen oli 5-vuotias kun toivoi itse että pääsisi yksin mummolaan. Oltiin ensin matkalla isovanhempien kanssa, poika jatkoi sieltä mummolaan ja menin itse perässä. 3 yötä oli yksin, olisi viihtynyt kauemmankin. Seuraavana kesänä sama homma. (Nyt poika 8v, viimeksi mummolassa itki iltaisin ikäväänsä vaikka oltiin koko perheen kanssa.)

Vierailija
2/14 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran tavattu vuosittain on vähän.

Lapsille tulee varmasti ikävä ku alkuhuuma väistyy ja tulee arki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhin tais olla jotain tota ikäluokkaa, kun lähti isoisänsä kanssa kanariansaarille (en nyt muista mille niistä) viikoks reissuun. Hyvin meni, vähän oli tullut jossain vaiheessa ikävä kotiväkeä, mutta sekin oli mennyt sitten ohi!

Vierailija
4/14 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin aikansa, tuntuu vaan silti että ovat liian pieniä. Mutta mikähän se tarpeeksi isokaan sitten on.

Viikoksi voisivat mennä, kaksi on liikaa, ehkä.

ap

Vierailija
5/14 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset olisivat ensin siellä keskenään viikon, ja sen jälkeen menisit sinä myös ja jatkaisitte lomailua yhdessä vielä hetken? Oletan siis, että on kesäloma.

Mä olin lapsena (alle kouluikäisenä) kesällä kuukauden mummolassa, kun isä oli työmatkalla ja äiti viikot töissä. Äiti tuli kyllä viikonlopuiksi myös mummolaan. En saanut mitään traumoja, vaan nautin suunnattomasti! Mummolla oli iso piha, kotona asuttiin rivarissa Helsingissä. Mummon kanssa tehtiin kaikkea erilaista ja jännää. Enkä mäkään nähnyt silloin mummoani kun pari kertaa vuodessa.

Kyllä mä ehkä antaisin lähteä. Onhan niillä toisistaan seuraa vaikka koti-ikävä iskisikin. Riippuu tietysti myös paljon lasten luonteesta.

Vierailija
6/14 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat menna. Ja on ihan hyvakin jos tulee ikava, luonnollistahan se on. Eika siita tramatisoidu jos tulee koti-ikava joskus.

Lapset voivat paremmin jos heilla on useita luotettavia aikuisia ymparillaan ja onhan upeaa jos lapset saavat kunnolla tutustua mummoon ilman etta aiti on kokoajan vierella. hieno mummo joka haluaa ja viitsii antaa itsestaan lapsenlapsilleen, ma olisin onnellinen moisesta mummosta :)

Vierailija
7/14 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksosia (ilman vanhempia) kyllä paria päivää kauempaa enkä minä ainakaan suostuisi antamaan vastuuta kaksosten hengestä ja terveydestä mummolle niin pitkäksi aikaa.

Vierailija
8/14 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en uskaltaisi päästää ilman vanhempia.

Vierailija
9/14 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mummo vasta 50v ja hyvin kykenevä, siitä ei olekkaan kyse etten luottaisi häneen. Jotenkin vaan mietityttää tämä lasten poissa olo. Rupee tuntumaan siltä että enemmän äiti traumatisoituis kuin lapset tai mummo:)

ap

Vierailija
10/14 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko olemassaan reippaita, ovatko tottuneet olemaan ylipäätään yökylässä, jne. =)

Mun 5v on juuri toista viikkoa mummolla, viime kesänäkin oli viikon. Aina on hyvin mennyt.

Vierailija
11/14 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäisenä isällään ja mummun kanssa mökillä pariakin viikkoa. Ikävä kyllä tuli, mutta lapselle oli annettu toimintaohjeet sen varalta ja menihän se ohi. Olennaista oli mun mielestä se, että lapsella oli lupa ikävöidä ja mä sanoin aina, että ikävä on hieno juttu, koska se tarkoittaa, että rakastaa.

Vierailija
12/14 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kahdeksi.

Vierailija
13/14 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina itkettaa kamalasti kun jatan meidan 2v. mummon luo yhdeksikin yoksi. Lapsi viihtyy kun kala vedessa ja nuorekkaat isovanhemmat rakastavat lapsen seurassa olemista. Eli kylla se on aiti jolla oikeasti usein te ero tekee tiukkaa eika suinkaan se lapsi. Mutta oikeasti kyllahan lapsille tekee hyvaa muodostaa side myos mummoon jos sellainen on tarjolla.

Vierailija
14/14 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan heillä toisensa ja aina voi äidille soittaa jos tulee ikävä.. on meidänkin 4v ollut mummin kanssa jopa viikon mökillä ilman mitään ongelmaa... varmasti pärjäis pidempäänkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan