Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako kukaan itsetehtyjä koruja?

Vierailija
03.10.2016 |

Olen harrastanut korujen tekemistä monta vuotta ja itsellä on kaapit täynnä niitä ja ystävät ja sukulaiset on niillä lahjottu. Se on vaan niin ihana harrastus, että en voi pitää näppejäni erossa siitä hommasta. Rahaa ei hirveästi ole, joten ajattelin, että voisin hieman tienata levennystä leipään koruhommalla. Mutta ostaako niitä kukaan, aika yleinen harrastus tuntuu olevan? Ja missä niitä oikein voisi myydä? Olen yrittäjä jo valmiiksi, joten myynti ei tuottaisi ongelmia ja ihan kiltisti verot maksaisin, eli en kenenkään "oikean alan yrittäjän" leipää ole viemässä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan jos ovat oikeasti hienoja eivätkä näytä päiväkotilaisen tekemiltä.

Vierailija
2/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustus-ja lahjatavaroita myyvät pikkuputiikit voisivat ottaa mielellään myyntitilille.

Joulunalusmyyjäiset-jotka alkavatkin olla käsillä- saattaisivat myös tuoda tulosta.

Hyvin tehdyt ja persoonalliset käsityöt löytävät kyllä ostajia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulumessuille. Nämä putiikit ottavat yleensä n 50 % myyntipalkkiota, eli jos on muitakin kanavia.

Vierailija
4/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan.   Muistan jännittävän korun 90-luvulta, torilla oli espanjaa puhuvia myyjiä.

Vierailija
5/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsy.com

Vierailija
6/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, kuulostaa kivalta! Ei nää mun kyllä näytä päiväkotilasten tekemiltä, käytän lähinnä hopeaa, kivihelmiä, puolijalokiviä, makeanvedenhelmiä, kristallihelmiä, tsekkiläisiä lasihelmiä. Eniten teen käsinsolmittuja kaulanauhoja, korviksiakin aika paljon. Tuppaa vaan olemaan nuo messu- ja myyjäispaikat niin kalliita, että pitäisi kyllä olla sitten paljon myyntiä ja hintoja pitäisi nostaa. Olen jokusen korun tutuille myynyt, aika edullisesti mielestäni työmäärään nähden. Ostaisitteko korun nettikaupasta? Ja kiitos vinkeistä!  

Vierailija
7/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan jos ovat mieleen. Esim. Fimosta tehtyjä olenkin ostanut.

Vierailija
8/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo etsy on hyvä homma! Voit tehdä kauppaa ulkomaillekin helposti ja etsy ottaa aika pienen siivun myynnistä.

Vierailija
9/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://girlydesignblog.com/wp-content/uploads/2013/09/candy-sweet-jewel…

Jos ne on tuon tyylisiä niin en ostaisi. Näitä yleensä näkyy Fb-kirppiksillä myytävänä.

Vierailija
10/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo tilimyynti pikku putiikissa toimii?

Vierailija
11/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://girlydesignblog.com/wp-content/uploads/2013/09/candy-sweet-jewel…

Jos ne on tuon tyylisiä niin en ostaisi. Näitä yleensä näkyy Fb-kirppiksillä myytävänä.

Huh, juu ei ole tuollaisia. Yhdistän esim. hopeaa, mustaa kristallia, mustia kivihelmiä. Tai sama valkoisena. Tai sitten vaikka punasävyisenä tai sinisenä. Tykkään tehdä sellaisia "ei-symmetrisiä" kaulanauhoja. ap

Kiitti tuosta etsy-vinkistä, pitääpä tutustua oikein ajan kanssa.

Vierailija
12/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä muiden tekijöiden kanssa voisi varmaan järjestää omankin myyntitapahtuman joulun alla.

Vierailija
13/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittymällä paikalliseen käsityöseuraan voi päästä myymään niitä käsityöläisten omassa myyntipaikassa. Ainakin oon joskus käynyt sellaisessa, missä on eri ihmisten tekemiä juttuja ja siis yks myyjä kerrallaan rahastamassa. Rauhassa sai katsella erilaisia taidolla tehtyjä tuotteita ennen ostopäätöstä.

Joulumyyjäiset ja muut toripäivät/messut ja vastaavat.

Vierailija
14/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa, mieluiten varmaan netistä koska siellä voi helpoiten selata valikoimaa ja vertailla koruja, ja ne toisaalta ovat yleensä juuri sitä miltä näyttävätkin kuvissa (superhyvät kuvat ovat toki pakolliset) ja postikulujakin tulee vaan kirjepostimerkin verran.

Olen joskus ostanut jonkun itsetekemät korvikset Huuto.netistä, siinä olisi yksi valmis kauppakanava johon voi vissiin rekisteröityä ihan yritysmyyjäksi? Tuskin vetävät hirveitä välistä.

Vierailija
15/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin jos olisi rahaa. Ihailen messuilla käsitöitä, mutta niillä on niin kovat hinnat etten raaski ostaa (tuloni eivät ole isot). Tiedän sen että jo materiaalit maksavat ja ne muut kulut päälle ja vielä palkka tekijälle. Eli en osta vaikka haluaisin.

Vierailija
16/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuottoisa nettimyynti ulkomaille kyllä onnistuu, mutta sitä varten tarvitset kyllä tuotteillesi jonkinlaisen brändin, jotta niillä olisi edes jokin mahdollisuus erottua miljoonien muiden korujen joukosta.

Esim. jos korut on täysin luonnonmateriaaleista ja niiden materiaalit ja valmistus täyttää kestävän kehityksen ehdot, niin se on hyvä tuoda esille. "Firmallasi" ja tuotteilla/tuoteperheellä pitäisi olla joku nimi, jotta ne jää mieleen ja asiakas palaisi ostoksille uudelleen. Tuotteilla pitäisi olla jokin tausta tai teema joka kuvastuu niissä tuotteissa tai ainakin niiden tuotteiden mainoskuvissa ja -tekstissä, esim. pohjoinen- teema tms.

Onnea yritykseen!

Vierailija
17/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuottoisa nettimyynti ulkomaille kyllä onnistuu, mutta sitä varten tarvitset kyllä tuotteillesi jonkinlaisen brändin, jotta niillä olisi edes jokin mahdollisuus erottua miljoonien muiden korujen joukosta.

Esim. jos korut on täysin luonnonmateriaaleista ja niiden materiaalit ja valmistus täyttää kestävän kehityksen ehdot, niin se on hyvä tuoda esille. "Firmallasi" ja tuotteilla/tuoteperheellä pitäisi olla joku nimi, jotta ne jää mieleen ja asiakas palaisi ostoksille uudelleen. Tuotteilla pitäisi olla jokin tausta tai teema joka kuvastuu niissä tuotteissa tai ainakin niiden tuotteiden mainoskuvissa ja -tekstissä, esim. pohjoinen- teema tms.

Onnea yritykseen!

Kiitos! Hyviä ideoita! Tuo pohjoinen-juttu voisi olla hyvä, jos alkaa tosiaan ulkomaille myymään. Tämä nyt on mulle vielä ihan uusi juttu, olen tosiaan tähän asti vaan harrastanut koruilua ja muutaman korun myynyt. Mutta nyt lama-aikana tällaisella pienyrittäjällä on vaikeaa, niin ajattelin, että tämä voisi olla yksi mahdollinen lisäansio, vähästäkin olisi apua. Mieluummin tienaan kuin menen sossunluukulle.

Miten ihmeessä sitä osaa hinnoitella tuotteensa? En oikein osaa ajatella, mitä käsityöstä maksetaan, kun itselläni ei ole oikein ollut sitä vara koskaan ostaa. Tutuille olen myynyt kaulanauhoja 20-50 eurolla materiaalista ja tekotavasta riippuen. Meneeköhän liian kalliiksi tuon ylittävällä hinnalla? Pitkän kaulanauhan sitomiseen menee kuitenkin helposti pari tuntia. ap

Vierailija
18/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että hintaa pitäisi vielä nostaa :O

50 euroa kuulostaa kyllä siltä että ostamatta jäisi.

Vierailija
19/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota Etsyä suosittelen, jos nettimyynti kiinnostaa. Kannattaa etukäteen selata valikoimaa ja katsoa, että ovatko tuotteesi tarpeeksi erottuvia. Tekstit suomeksi ja englanniksi, niin tavoitat paremmin suomalaisetkin. (Tähänkin kannattaa ottaa mallia muista suomalaisista myyjistä, hakutoiminnolla voi hakea vain tietystä maasta myytävät tavarat.) Katso myös tarkasti myytävien korujen kuvat, mieti, että mitkä niistä vetoavat sinuun ja ota itse samanlaisia. Ilman hyviä kuvia nettimyynti ei tule vetämään, ja toisaalta hyvillä kuvilla voit myydä vähän tavanomaisemmankin tuotteen.

Koruille on aina markkinoita, kunhan ne erottuvat tavalla tai toisella. Jos esim. tietyntyyppisiä korviksia opetetaan joka kylän työväenopiston kurssilla, niin niille ei luultavasti ole kysyntää, koska ne ovat niin yleisiä. Mutta jos mallit on itse mietitty ja tehty, niin siitä vain kokeilemaan! Mitään hävittäväähän sulla ei ole, jos yrityskin on olemassa valmiina ja ilmeisesti materiaalitkin harrastuksen myötä jo olemassa.

Vierailija
20/31 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että hintaa pitäisi vielä nostaa :O

50 euroa kuulostaa kyllä siltä että ostamatta jäisi.

Nii-in, sitä just pelkään, että nouseeko hinta liian korkeaksi. Enhän minä pysty millään samoihin hintoihin, kuin kiinalaiset tehtaat. Tarvikkeet (esim. helmisilkki tai -nailoin, hyvälaatuiset helmet, hopeaosat) maksavat helposti pitkään kaulanauhaan jo 20-30 e, siihen sitten myyntipaikka / nettikaupan maksut, alv + muut verot. Ja kun sitä palkkaakin pitäisi saada, ei tuosta monta euroa jää. Jos tuota halvemmalla myy, tekee kyllä aika varmasti pimeää kauppaa, ellei sitten ihan vaan huvikseen tee. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme