Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin lääkärillä ja olen obeesi

Vierailija
03.10.2016 |

Olen 165 ja painan 68 en ole mielestäni lihava. Kanta palveluun oli tämän laittanut. Ihan muun syyn takia kävin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla joku virhe, minä olen 165cm ja 80kg ja olen obeesi. 65-kiloinen on vielä normaalipainoinen.

Vierailija
2/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinne on nyt mennyt ihan jonkun toisen tietoja tai väärä sana. Et ole obeesi kuten itsekin tiedät, pyydä ensikerralla tuon merkinnän poistoa jos se häiritsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 162cm ja 60kg. Lääkäri sanoi että "kun tuota painoa on kertynyt". Oli itse tanakka ukko.

Vierailija
4/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle sopiva paino on pituus senteissä miinus 115. Ehkä jotkut ammattiurheilijat poikkeuksia mutta muuten em. yleispätevä sääntö.

Vierailija
5/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 162cm ja 60kg. Lääkäri sanoi että "kun tuota painoa on kertynyt". Oli itse tanakka ukko.

Eli potilaiden lihavuus ja lääkärin oma maha on jotenkin toisistaan riippuvaisia? Eli lihava lääkäri ei saa sanoa potilaalle, että potilas on lihava koska on sitä itsekin?

Vierailija
6/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle sopiva paino on pituus senteissä miinus 115. Ehkä jotkut ammattiurheilijat poikkeuksia mutta muuten em. yleispätevä sääntö.

Tuo ei päde alle 150 cm pituisiin naisiin.

Vierailija
7/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mulle ois sopiva paino 44kg, just.olen 159 cm ja laihimmillani pitkään sairaana 49 kg, luuta ja nahkaa.

Tosi " yleispätevä" sääntö

Vierailija
8/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet liikuntaa harrastamaton sohvalöllykkä, niin voit hyvinkin näyttää tuollakin painolla hyvin pyöreältä. Esim itse painan 20kg vähemmän ja olen yhtä pitkä. Jos kuvittelen itseeni 20kg lisää rasvaa, niin varmasti näyttäisin tankilta. Lihasta kun ei omassa tapauksessani olisi joukossa, koska olen sohvaperuna.

Vierailija
9/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää korjaamaan väärän sairaskertomusmerkinnän, se on oikeutesi. Olet normaalipainoinen.

Vierailija
10/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis lääkärillä unilääkettä uusimassa, lääkäri oli myös laittanut tekstin, potilas hymyilee, ei itsemurha aikeita.ja sitten tämä obeesi voi luoja kun harmittaa. Ei mulla ole mitään itsemurha aikeita.voin hyvin.

Ap

Vierailija
11/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi lääkärillä silmätulehduksesta. Sairaskertomukseen oli kirjattu obeesi, toki se piti paikkansa, mutta mitä tekemistä sillä oli silmätulehduksen kanssa?

Vierailija
12/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäti muistan kun kävin tk-lääkärillä ja lääkäri sitten rupesi puhumaan laihduttamisesta ja sen terveysvaikutuksista ihmiskehoon. Hieman pontta vei lääkärin puheesta kun itse tohtori oli n. 160cm pitkä ja luultavasti painoi lähemmäs 110 kiloa, vyötärön ympärysmitan ollessa lähempänä 120cm...

Ei sekään oikein vakuuttanut kun seinällä lääkärin silmien korkeudella oli paikallisten pizza-kebab paikkojen ruokalistoja muuta kappale....

Vierailija
13/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten paino on jakautunut. Jos ylimääräinen on kaikki vatsassa niin sittenhän lääkäri on oikeassa. Olin joskus yläasteella 167cm/70kg ja olin erittäin ylipainoisen näköinen, terkkari huomautti minulle tästä. Nyt olen 169cm/60kg ja edelleen pulleahko (laihaläski) varsinkin vatsasta. 

Vierailija
14/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei päde alle 150 cm pituisiin naisiin.

Ihannepaino riippuu myös ruumiinrakenteesta, noin yleispätevästi ihannepainoa ei voida määritellä.

Vierailija
15/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obeesi on sana, jonka soisi yleistyvän ihan yleisessä kielenkäytössä. Läski on niin kulunut jo kuitenkin.

Vierailija
16/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin siis lääkärillä unilääkettä uusimassa, lääkäri oli myös laittanut tekstin, potilas hymyilee, ei itsemurha aikeita.ja sitten tämä obeesi voi luoja kun harmittaa. Ei mulla ole mitään itsemurha aikeita.voin hyvin.

Ap

Muista AINA arvioida onko lääkäri hullumpi kuin sinä itse!

Vierailija
17/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iäti muistan kun kävin tk-lääkärillä ja lääkäri sitten rupesi puhumaan laihduttamisesta ja sen terveysvaikutuksista ihmiskehoon. Hieman pontta vei lääkärin puheesta kun itse tohtori oli n. 160cm pitkä ja luultavasti painoi lähemmäs 110 kiloa, vyötärön ympärysmitan ollessa lähempänä 120cm...

Ei sekään oikein vakuuttanut kun seinällä lääkärin silmien korkeudella oli paikallisten pizza-kebab paikkojen ruokalistoja muuta kappale....

Eli sinun ei pidä laihduttaa ja elää terveellisesti, kun lääkärikään ei niin tee. Kyseessä on SINUN terveytesi. Lääkäri oli oikeassa.

Vierailija
18/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun ei pidä laihduttaa ja elää terveellisesti, kun lääkärikään ei niin tee. Kyseessä on SINUN terveytesi. Lääkäri oli oikeassa.

Älä tee niinkuin minä teen tee niinkuin käsken mentaliteetti.

Olen miettinyt lääkäreitä jotka kehottavat ihmisiä lopettamaan tupakoinnin ja samalla tupakoivat itse. Lääkäreitä jotka kehottavat vähentämään tai lopettamaan alkoholin käytön ja samalla juovat itse kuin sienet.

Ja en minä ole kieltänyt, etteikö lääkäri olisi oikeassa laihduttamisesta. Kyse oli ristiriidasta puheen ja teon välillä.

Ajattele ajat autoa ja takana on poliisiauto joka pysäyttää sinut. Poliisiautosta tulee horjuen konstaapeli ja koputtaa ikkunaan " Täshä ois... täm tääm tämmönen puhalluusss " samalla ottaen esille puhallus alkometrin ja pyytäen puhaltamaan. Samalla kun itse konstaapeli on päissään kun käki.

Vierailija
19/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 165 ja painan 68 en ole mielestäni lihava. Kanta palveluun oli tämän laittanut. Ihan muun syyn takia kävin.

15 kg ylipainoa, mikä se on jos ei obeesi?

Joopa joo. Kuinka säälittävää tulla tällaiseen keskusteluun meuhkaamaan omista sairaista ihannepainoista.

Vierailija
20/39 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen saanut lääkäriltä ylipainokommentteja. Mutta vain silloin kun olen pukeutunut löysiin vaatteisiin.

Olen melkoisen kurvikas mutta normaalipainoinen. Löysissä vaatteissa näytän paksulta sillä vyötärö ei näy.

Tyköistuvissa vaatteissa taas näytän tissityrkyltä enkä erityisemmin pidä siitä huomiosta jonka silloin saan.