Voiko pojalta udella seksuaalisesta suuntautumisesta?
Poika on 15v ja epäilen että hän on miehiin päin "kallellaan". Monikin asia viittaa siihen.
Voikohan tuollaista kysyä suoraan vai pitääkö odotella että asia tulee muuta kautta esille? Olisiko liian tunkeilevaa?
Kommentit (28)
Ap älä huoli keskustelusta. Tärkeintä on ilmaista että olet messissä vaikka tuleva puoliso olisi mitä sukupuolta vain. Pahin virhe on ruveta saarnaamaan tai uhkailemaan h*lvetin liekeillä tms joku voikaan keksiä.
Meillä tämä ns. keskustelu meni suunnilleen näin:
Poika: Voiko /Tuomas/ tulla meille tänään?
Minä: Eiköhän se onnistu
Poika: Voiks se jäädä yöksi?
Minä: Juu
Poika: Kiva... ainiin me muuten seurustellaan.
Minä: *hiljaisuus*
Poika: Mutsi?
Minä: Johan tätä jo odoteltiin
Siitä lähtien homma on edennyt kuin itsestään, ilman mitään keskustelua. Suhtaudun tähän /Tuomakseen/ kuin kehen tahansa lapseni seurustelukumppaniin. Perheessä on toinenkin (vanhempi) poika jolla puolestaan on tyttöystävä. Aihe on ongelma jos teet siitä ongelman.
Vierailija kirjoitti:
unohdin sanoa, että olen siis setämies
t.ap
Pervo perkele!
:) Jos koet jtn pakottavaa tarvetta sanoa jotain asiasta ylipäätään, niin voithan kysyä vaikka
"Onkos siellä koulussa/luokalla ketään kivaa tyttöä tai poikaa?"
Kysymys ei ole liian provosoiva suuntaan tai toiseen. Mutta älä kysy mitään "miksei sulla jo ole tyttöystävää?", ehkä rasittavin kysymys ihan pelkälle heterollekin.
Setämies, minusta vähän alkaa haiskahtaa siltä, että taidatkin olla ruskean silmän ritari ja kasvattelisit mielelläsi sukulaispojasta itsellesi kumppanin. Sinä et vaihda pariakaan sanaa pojan seksuaalisuudesta, onko selvä.
Vierailija kirjoitti:
Setämies, minusta vähän alkaa haiskahtaa siltä, että taidatkin olla ruskean silmän ritari ja kasvattelisit mielelläsi sukulaispojasta itsellesi kumppanin. Sinä et vaihda pariakaan sanaa pojan seksuaalisuudesta, onko selvä.
Taidat olla ainoa setämies tässä keskustelussa =D
Ei sitä kysellä tarvitse. Ilmoitat vain että minun talossani ei sitten homostella.
Sanoin muuta keskustelua ei tarvita. Hyväksynnän voit ilmaista esim. kun tulee puheeksi jonkun tutun suhdekuviot: "Ai naapurin Milla (tms) seurustelee? Toivottavasti niillä synkkaa hyvin sen pojan tai tytön kanssa."
Ja puheenaiheen vaihto tämän jälkeen luontevasti johonkin ihan muuhun, esim. huomiseen siivouspäivään.