Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun isä ei halua tehdä tapaamissopimusta

Vierailija
03.10.2016 |

Ongelmana on siis se, että isä ei halua löhtökohtaisesti mitään tapaamissopimusta, haluaa tavata lasta siis silloin kun itselle sopii ja isälle sopii vaan muutaman kerran vuodessa.(tänä vuonna on nähnyt 3krt)

Itse haluaisin tehdä tapaamissopimuksen ihan lapsen takia ettei aina tarvitse miettiä että ottaako isä lapsen luokseen. Ja aina kun kysyn noin kerran kuukaudessa vastaus on ei ja sitten isä tekstaa kuin vajaa olen jne.. juttuja eli en haluaisi enää edes kysyä. Lapsi voisi mennä isän luo linja-autolla ja olen valmis maksamaan siitä sen osuuden kun lapsi lähtee täältä mutta sekään ei käy isälle. Isän luona omalla lapsellani on puolisisisarus 1v 3kk ja oma lapseni on päässyt tapaamaan tätä sisarusta kerran!

Nyt sitten varasin lastenvalvojalle ajan ja mietinkin että voiko olla niin ettei isä suostu sopimusta tekemään vaikka hän saa itse päättää miten tapaa kunhan tapaamisien tahti on tasainen ja ennaltasovittu mutta isän elämään tämä ei sovi. Mitä sitten tehdään? Minulle sopisi toki että tapaamissopimusta ei olisi mutta tällä hetkellä se vaan tarkoittaa sitä, että joudun aina kysymään isältä tapaamisista ja se vastaus on ei ja päälle tulee haukut.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on isän oikeudesta tavata lasta, ei velvollisuudesta. Mun mielestäni asia menee ap niin, että sanot isälle seuraavalla puhelinsoitolla, että "on sinun asiasi haluta tapaamissopimusta ja noudattaa sitä. Jos sitä ei ole olemassa, minun ei tarvitse luovuttaa lasta tapaamisiin eikä sinun tarvitse tavata lastakaan, että mikään pakko se ei sinulle ole. Voit lopettaa sen vastenmielisen isin leikkimisen. By the way, älä tee enää yhtään lasta lisää, käy sääliksi kun niillä on isänä noin itsekäs ihminen"

Sen jälkeen luuri kiinni, ja et anna tapaamisiin ilman sopimusta. Ei tarvitse suostua enää mihinkään pompotteluun.

Ilman sopimusta kun ei ole pakko antaa.

sinällään käy kyllä sääliksi kumpaakin lasta.....sekä "vanhaa" että uutta sisarusta. Tsemppiä sun ja lapsesi elämään!

Vierailija
22/27 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten tehdään? 

Keskitytte ihan siihen teidän väliseen arkeen iloineen ja suruineen. Lapsi käy koulunsa, tapaa kavereita, harrastaa, jne.

Isä asia menee siellä taustalla ihan omalla painollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on isän oikeudesta tavata lasta, ei velvollisuudesta. Mun mielestäni asia menee ap niin, että sanot isälle seuraavalla puhelinsoitolla, että "on sinun asiasi haluta tapaamissopimusta ja noudattaa sitä. Jos sitä ei ole olemassa, minun ei tarvitse luovuttaa lasta tapaamisiin eikä sinun tarvitse tavata lastakaan, että mikään pakko se ei sinulle ole. Voit lopettaa sen vastenmielisen isin leikkimisen. By the way, älä tee enää yhtään lasta lisää, käy sääliksi kun niillä on isänä noin itsekäs ihminen"

Sen jälkeen luuri kiinni, ja et anna tapaamisiin ilman sopimusta. Ei tarvitse suostua enää mihinkään pompotteluun.

sinällään käy kyllä sääliksi kumpaakin lasta.....sekä "vanhaa" että uutta sisarusta. Tsemppiä sun ja lapsesi elämään!

Kyse on lapsen oikeudesta tavata muualla asuvaa vanhempaansa.

Ap, mitä mieltä lapsi on tästä kaikesta? 

Vierailija
24/27 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutte asian läpi kun se ISÄ seuraavan kerran soittaa...

Vierailija
25/27 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on lapsen oikeudesta tavata muualla asuvaa vanhempaansa.

Ap, mitä mieltä lapsi on tästä kaikesta? 

Mutta kun isää ei kiinnosta, asia ei sopimuksella muuksi muutu. Mä sanoisin myös, unohtakaa koko ukko ja eläkää omaa elämäänne.

Vierailija
26/27 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä sopimuksella on kun ei isän tarvitse sitä mitenkään edes noudattaa

Hei idiootti ei äidinkään ole pakko noudattaa sopimusta, ellei ole käräjillä tehty ja uhkasakko tulee jos ei lapsia anna tapaamisiin.

Mutta ikävä tilanne sulla AP, toivottavasti exäsi ymmärtäisi että lapsi tarvitsee myös isäänsä. :) tsemppiä sinulle.

Vierailija
27/27 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen oikeudesta tavata isäänsä ja minä näkisin että vanhemmalla (isä tai äiti) on moraalinen velvollisuus tavata lasta. Enkä lähtisi millekään nokittelulinjalle, vaan ihan asiallinen sanominen riittää. Tuo itsekkääksi haukkuinen ja muu arvostelu on vain provosointia ja saa lapsen vanhempien välit entistä huonommaksi. Mielummin jättäisin sanomatta kuin sanoisin. Itse noudatan tätä linjaa, että en sano kuin pakolliset. Vaikka kuinka ex-mies saa minun näkemään punaista ja suuttumaan sanoillaan ja teoillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän