Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Clomistit****

06.03.2006 |

Ajattelin huhuilla teitä kanssasisaruksia :)

Missäs vaiheessa ootte? Onko ovisplussia tai peräti ihan plussauutisia kellään?

Itellä on nyt tämä irtoamispiina menossa, ultra on tällä viikolla ja hermostunut olo. Hieman on sellaista nipistelyä ollut mitä ei aikaisemmin ole ollut ja se hieman nostaa odotuksia.

Mutta liikaa ei uskalla toivoa kun pudotus on raju jos ei vieläkkän mitään tapahdu.

Siis kp8 taitaa olla menossa.

Kuulumisia teiltä muilta...

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnitteluista!! 13.11 olis laskettuaika jos kaikki menee hyvin! Tiedä vaikka oltais Taysissa samaan aikaa....Vai olitkos Kanelisokeri Tre:lta??

Mullakaan ei mitään kummempia ovisoireita ollu jotain pientä nippailua josta päättelin et saattais olla ovis lähellä.

Plussajunassa olisi vielä monta paikkaa vapaana ;) Toivon todella, että mahdollisimman monet saavat avun clomeista!

Vierailija
22/37 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon onnea pipu-77 :)

Kiva kuulla lisää plussauutisia, tämä kuukausi näyttääkin oleva jonkinlainen onnen kuukausi, plussia aivan satelee.

Olenkin lukenut, että moni on raskautunut sellaisesta kierrosta josta luuli ettei ovis tapahtunut lainkaan. Vaikka en ole saanut plussaa edes ovistestiin vähään aikaan olen siltikin joka kerta ollut piinailemassa, kun olen niin kovasti toivonut että jospa kuitenkin..

Täytyy huomenna yrittää soittaa ja kysyä niitä verikokeiden tuloksia ja tahtoa uutta aikaa lääkärille.

Plussasäteitä meille kaikille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...En osaa olla poissa lainkaan *hävettää*

Joo, Pipu, olen täältä Rieväkylästä...´voipi tosiaan olla, että synnytämme samaan aikaan TAYS:ssa :-)

Esikoinen syntyi tarkalleen laskettuna aikana, mutta tuo kuopus menikin sitten 12 pv yli...eli kokemusta on molemmista. No, kunhan nyt selviän vain ehjänä tulevasta synnytyksestä...on tässä jo tuota ikääkin kohta 33v...kaikkea sitä ihminen murehtii jo nyt, vaikka tuo ihmistaimi on vasta ihan mikroskooppisen kokoinen kirppu...

Sitten kyllä syön hatullisen ........ jos kolmannen kerran käy niin, että pääsen Tays:ssa tismalleen samaan synnytyssaliin, samalle osastolle, samaan huoneeseen, samalle vuodepaikalle :-) Näin kävi kahdella ensimmäisellä kerralla ja sanoisin, että TAYS:ssa se taitaa olla melkoisen erikoista...

T. Kanelisokeri

Vierailija
24/37 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipulle paljon onnea plussasta!!!

Tänään ultra ja ei käy kyllä tasan onnenlahjat! Kaksi ekaa kiertoa annostuksella 2xpv ja tuloksena ei mitään eloa. Nyt kolmas kierto kolmella päivässä ja hyperin vaara. Voi huokaus.

Elikkä tämä lääkäri oli sitä mieltä että annostus olisi pitänyt olla sama kaksi päivässä, on vaan hitaasti lämpeävät munikset meikäläisellä :)

Viikon kuluttua vielä yksi ultra missä sitten katotaan tilanne.

Jos oikein siitä lääkäristä ymmärsin, niin kolme olisi kehittymässä ja kovaa vauhtia.

Hanna, älä heitä toivoa, kyllä se vielä iloksi muuttuu :)

Vierailija
25/37 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne kolme munarakkulaa siis minkä kokoisia? Esim. mulla oli kaksi 2 cm kokoista, saapa nähdä että irtoaako kummastakin munis...

Voihan se olla, että joku niistä ottaa sen päätehtävän ja irroittaa sen munasolun. tietysti UÄ:ssä näkee sen sitten paremmin. Älä vielä menetä toivoa!

Pipu: Olin myös unohtanut onnitella sua plussasta! Joten ONNEA!

Omppu

Vierailija
26/37 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokeri: kiva, kun huhuilit, ja ihan mielettömästi onnea plussasta!!!! Sullakin siis toinen clomikierto " ilman ovista" ;) toi plussan, ihanaa!! Nyt vaan tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan mukaan kovasti!

Jeps, edelleen raskaana ollaan, ja olen jo niin isoksi paisunut, että vieras luulisi mun olevan jo 5. kuulla...Turvotusta ja ilmaa on siis tietty suurin osa mahasta, mutta olin myös tosi pahoinvoiva n. viikot 6-9, jolloin koko ajan mussutin jotain, ja se nyt sitten näkyy...Noh, nyt on jo kohtalaisen hyvä olo ajoittain, joten eiköhän tämä " turpoaminen" tästä tasoitu! Muutoin oireina on mm. ilmavaivat (siis ihan kauheat..), happamet röyhtäisyt (on kyllä tosi naisellinen olo;)), megaisot rinnat, hirmuinen jano, yölliset vessareissut ja ihan hirveän huonosti käyttäytyvät HIUKSET! Mulla on aiemmin ollut lähestulkoon " wash `n`go" -hiukset, siis ihan älyttömän helpot, mutta nyt ne on piikkisuorat, eikä pysy mitenkään..

Viimeksi olin " mielenrauhaultrassa" rv9 tasan eli vajaa pari viikkoa sitten, ja siellä oli pikkuinen, joka joka liikkuikin! On se ihmeellistä, että vain reilu 2cm toukka osaa sätkytellä..Äidin pikkuinen...:)

Kaikille lopuksi haluan toivottaa oikein mielettömästi tsemppiä, ja älkää lannistuko, siskot!! Nähdään pian odotuspuolella, eiks vaan!!

Ulriina rv10+4

Vierailija
27/37 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites oireiden kanssa, jokos niitä on tullut? Olisipa kiva kuulla, että miltä susta nyt tuntuu. Aiotko käydä uä:ssä milloin?

Omppu

Vierailija
28/37 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku fiksu auttaa? Yritystä on takana nyt vuoden verran ja sinä aikana yksi kohdun ulkopuolinen raskaus (11/05). Raskautta on aluksi yritetty tjottailun hengessä, kun yksi lapsi sentään on. Mutta, nyt alkavat hermot mennä, kun ei mitään tunnu tapahtuvan. (mitään hyvää siis)

Kiertoni on tuon marraskuisen jälkeen säännöllinen 26 pv. Tikutin pari kiertoa, mutta minkäänlaista haaleaa viivaa kummempaa en Mammaksi-testeihin onnistunut saamaan. Ovisoireet on kuitenkin klassiset: vatsatuntemuksia ja selän vihlontaa.

Voisiko olla niin, että mitään ovista ei tapahdukaan? Marraskuussa minulta poistettiin toinen munatorvi (oli repeytynyt raskauden takia) sekä puhkaistiin muutamia kystia munasarjasta. Silloin oli näkynyt myös suurentunut keltarauhanen ja munasolu.

Neuvoja, pliis! Alkaa tulla itku ja epätoivo.

Onnis onneton

Vierailija
29/37 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on PCO, niin munasarjoihin syntyy rakkuloita ja niistä ei sitten irtoa munasolua. Silloin ei muodostu kunnon / tai jos ollenkaan keltarauhasta. Pco:ssa on useita rakkuloita munasarjoissa.

Jos olet tikuttanut ovista ja ei mitään tulosta ole tullut niin ovulaatiossa on todennäköisesti vikaa.

Itselläni todettiin vasta tuo pco ja olihan se jonkinmoinen järkytys. Sain itse clomifenit munasolun irroitukseen ja tarvittaessa terolutit avustamaan kiertoa.

Tsemppiä sulle ja älä menetä toivoa vielä, voithan käydä gynen luona ultraamassa munasarjasi, niin gyne voi yleensä melko helposti sanoa jos on selvä pco. Lisäksi jos pco löytyy niin saat tarvittaessa lääkityksen siihen. Yksityisen kautta saa yleensä nopeammin apua ja ei tarvitse odotella, kuin kunnallisella puolella. Maksaahan se mutta se on sen arvoista. Enempi harmittaa se epätietoisuus, jos ei tiedä että onko omassa kropassa jotain vikaa...

Omppu

Vierailija
30/37 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip ja Hei,

Niin, tunnelmat ovat vieläkin katossa. Kannan sisälläni pientä ihmisen alkua ja se tuntuu niin ihmeelliseltä, vaikka kolmas kerta onkin :-).

Viliweera: älä nyt vaan sano, että gyne laittoi teidät yhdyntäkieltoon noiden kolmen munasolun takia? Olivatko ne samankokoisia, vai erottuiko sieltä johtofollikkeli?

Ulriina: olipas mukava lukea kuulumisiasi :-) Ei sitten toisia kaksosia ole näköpiirissä :-) Nyt jälkeenpäin ajateltuna, eivät nuo Clomit nyt niin " vaarallisia" taida ollakaan, että niistä heti kaksoset paukahtaisivat. Tai omalla kohdallani sitä en vielä edes tiedä, joten eipäs nuolaista ennen kuin tipahtaa. Itselläni on tänään 4 viikkoa täynnä, eli aikas pitkään saan tässä vielä jännittää, ennen kuin pääsen edes neuvolaan kuuntelemaan sykettä...miten ihmeessä maltan pysyä housuissani?

Minäkin ihmettelin tuota kivutonta ovista. Koko hedelmöittyminen on tapahtunut ihan varkain, joten on vaikeata ennustaa, mistä yhdyntäkerrasta olen sitten loppuviimein hedelmöittynyt, vaikka melkoisen harvakseltaan jaksettiin tässä plussakierrossa " yrittää" .

Ärsyttää kun mies on ihan viilipyttymäisen rauhallinen ja minä haluaisin kuuluttaa lähes koko maailmalle olevani raskaana. Lapsille emme ole vielä kertoneet, emmekä muille sukulaisillekaan. Kerromme sitten ekan neuvola käynnin jälkeen (aikaisintaan)...Tässä on kuitenkin aikaa vielä marraskuuhun saakka, ennen kuin tämä kinderin yllätysmuna puhkeaa :-) Voi olla 7-8 v lapsille piiiiitkän tuntuinen pätkä odottaa pikkusiskoa tai -veljeä...jos nyt ihan heti kerrotaan...

Omppu: Minusta tuntuu niin ihanalta, etten voi sitä edes sanoin kuvata. Oireita ei ole vielä nimeksikään. Ihan vain pientä jomottelua kohdussa, rinnatkin ovat isot ja sivuiltaan arat, kuin kantaisin niissä pieniä kiviä. Mitään yökötysoloa ei ole vielä ollut, mutta väsyttää ja paleltaa kyllä.

Ihanaa, ensi syksynä saan olla kotona kun kuopuskin aloittaa elokuussa koulun. Työni on sen verran raskasta, että luultavasti joudun jo hyvissä ajoin sairaslomalle. No sen näkee sitten syksymmällä, mihin kunto riittää ja miten raskauskin etenee.

Näen itseni jo sieluni silmin pitkillä kävelyretkillä vaunuja työnnellen, mutta toisaalta näen itseni myös väsyneenä nousevan öisin imettämään :-/

Ultrasta en osaa sanoa vielä että milloin menen. Varmaan käyn ensin siellä neuvolassa kuulemassa ne sydänäänet ja saamassa lopullisen varmistuksen ja sitten varailen ultrausaikaa yksityiselle. Täällä Tampereella kun ei kait kustanneta kuin yksi ultra raskauden aikana enkä viitsisi sitä tuhlata niskaturvotusultraan...

Onniaulis: voihan olla, että tuon yhden munasarjasi kanssa ovuloit vain joka toinen kuukausi :-( Olen jostakin lukenut, että ovis ei kait tule joka kuukausi, vaan olikohan se jotenkin niin, että vajaa 10 krt /vuosi?) En mene vannomaan. Kannattaisi varmaan käydä ihan gyneltä kysymässä, olisiko ongelmaasi kenties vastaus Clomifenissä, joka stimuloi munarakkuloita vai keltarauhashormonissa, joka vahvistaa kohdun limakalvoa. Itse plussasin Clomi + teroyhdistelmällä melko nopeasti.

Pahaa oloa odotellessa...

Kanelisokeri & nuppu (4+0)

Vierailija
31/37 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hyvältä, että saa edes jotain aprikointeja ongelmaansa. Esikoinen on jo nelivuotias, joten kakkosen kaipuu alkaa olla itselläni sietämätön.

Helpointahan olisi vain antaa asioiden olla, mutta silloin ei varmasti mitään tapahdukaan. Varsinkin, kun itsellänikin on ikääkin jo kolkyt ja risat.

Ehkä tosiaan varailen ajan gynelle, niin pääsen tuskitteluistani.

Lämpimät onnittelut sinulle Kanelisokeri, olet varmasti ymmyrkäisenä onnesta!

Onnis kp 23/26 (eli varmaan tätiä edeltävässä masiksessa)

Vierailija
32/37 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista!

Mietin tuossa, että PCO taitaa aiheuttaa niitä ylipitkiä kiertoja, näin siis oli minullakin. Kierrot siis 55pv järjestään ja välissä yksi 41pv kierto. Sinulla taitaa kuitenkin olla melkoisen säännöllinen ja normaalipituinen kierto?

Voi olla, että oviksesi kuitenkin tapahtuu sen verran myöhään, ettei luteaalivaihe ole riittävä...

Nämä nyt ovat pähkäilyjä...kanttaisi käydä tosiaan gynellä ultrassa. Minulle selvisi siellä mistä kaikki johtuu ja sain lääkityksen, mikä sitten loppupeleissä osoittautui oikeaksi minulle.

Olen ihan varma, että onnistutte vielä :-)

-Kanelisokeri

Vierailija
33/37 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siis täsmentäisitkö vähän? Kiertoni on nykyisin lähes kellontarkka, joten sen suhteen ei ongelmaa. Synnytyksen jälkeen kierto on ollut 26-28, mutta nyt näyttäisi asettuvan tuohon 26:een.

Edellinen, kohdun ulkoinen raskaus taisi tärpätä hyvin aikaisessa vaiheessa, koska pupuilua ei ollut kierron puolivälissä. (Tai sitten edelliset kuukautiset olivat, vaikka oli munatorviraskaus?) Enpä saanut kovin täsmällistä tietoa leikkauksen jälkeen tosiaankaan.

Taidan todellakin kallistua tuon gynen kannalle. Näissä pähkäilyissä ei ainakaan mies voi auttaa!

Oletko käyttänyt vielä ovistikkujakin, vai ovatko pillerit riittävä keino? Minulle noista tikuista ei siis ole tullut kuin harmaita hiuksia. Mitään apua ei ollut ekaan raskautumisyritykseenkään. (onni oli kuitenkin myötä 8 kk:n jälkeen ihan luomusti, nyt mokoma aika meni jo tuohon kohdun ulkopuoliseen, eikä sitä enää ikinä tänne kiitos.)

Mutta kiitos kannustuksesta Kanelisokeri :-D Muuta ei kai voi kuin uskoa vaan.

(epä)Onnis

Vierailija
34/37 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs googlasin jo ja sain selityksen. Vaikea on sanoa omasta tilanteesta, kun ei tuota ovistakaan tunnu testien mukaan olevan.

:-(

Kyllä on ihmisen lisääntyminen vaikeaa. Joillain taas niin perin helppoa. Olis sitten vissiin pitänyt aloittaa tämäkin homma jo kakskymppisenä. Vaan muut jutut oli silloin niin paljon mukavampia. Harjoittelu ei kuitenkaan tehnyt mestaria.

Nautihan raskaudestasi, Kanelisokeri.

Näin netissä se on helppo todeta, kun ei tule sellaisia vihreyden puuskia.

Onnis epäonninen (paitsi kerran :-D)

Vierailija
35/37 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Olitkin jo selvittänyt itse sen luteaalivaiheen :-)

Minulla kun on PCO, eivät tikut anna luotettavaa tulosta. Yhden pitkän kierron aikana tikutin ja totesin, että viiva tuli lähes joka päivä enemmän tai vähemmän vahvana.

Ekassa clomikierrossa tikutin myös ja sain vahvan viivan kp16, jonka jälkeen ei mitään. Tässä toisessa Clomikierrossa en käyttänyt mitään oviksen bongaamiseen, enkä itse asiassa edes bongannut koko ovista. Se on kuitenkin tapahtunut jossakin vaiheessa, kun kerran plussan sain.

Nyt vasta tajuan, miten vaikeata on tulla raskaaksi. Kaikki on todellakin onnellisten sattumusten summa. Täytyy myöntää, että karvaita kyyneliä on tullut vuodatettua useamman kerran tämän 8 kk aikana. Ajattelen suurella lämmöllä ja ymmärryksellä heitä, jotka ovat yrittävät vuositolkulla lasta siinä onnistumatta ja silti jaksavat joka kuukausi koota itsensä. Oma psyykkeeni ei olisi moiseen riittänyt. Totta puhuen, olisin ollut parin kierron jälkeen valmis heittämään pyyhkeen kehään jos tätä tärppiä ei olisi tullut.

Kaikkea hyvää sinulle.

-Kanelisokeri

Vierailija
36/37 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Söin viimiset clomit ja syön myös teroja.Toivottavasti nyt sitten tulisin raskaaksi.Nyt on menossa kp17.

Kyllä alkaa jo olemaan niin toivoton olotila ku yritetty jo niin kauan ja ei vaan raskaaksi tule.Kuopukselta ku tulin heti toisesta clomi kierrosta raskaaksi vaikka mulla oli sitä tiputtelu vuotoakin.Siksi sain nyt nuo terot et loppus tiputtelu.Onko teillä kenelläkkään ollut tiputteluvuotoa ja silti olette raskautuneet?

Vierailija
37/37 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lääkäri varsinaista yhdyntäkieltoa antanut, mutta hieman kautta rantain vihjaili että voisi tämän kierron vain katsoa eikä " toimia" tuon hyperin vaaran takia.

Mietin aluksi jos olisi jättänyt tän kierron väliin, mutta ei luonto anna periksi :)

Se, että yritystä jo 10kk. takana ja kaksi ovuloimatonta clomikiertoa jotka olivat suunnattomia pettymyksiä, niin vihdoinkin kun siellä eloa on niin ei tee mieli enää taas odotella.

Niistä follikkeleista en päässyt jyvälle että minkä kokosia ne olivat, jotenkin en saanut mitään irti siitä lääkäristä.

Kysyin sitäkin että mitä jos raskaus alkaa ja hyperi kehittyy niin MITÄ?

Mutta en siihenkään saanut mitään vastausta, huokaus.

Tänään tein vikan ovistesti joka oli jäänyt kaapin pohjalle, mutta en sillä positiivista saanut.

Yritän nyt lämpöjen mittauksella saada jotain selkoa ja kyllä peiton alla jatkuu toiminta :)

Tänään siis kp14.