Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mielikuvia sinulle tulee kaupungista Joensuu?

Vierailija
02.10.2016 |

Oletko asunut?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ankea lähiöitä (nopeasti rakennettuja harmaita betonilähiöitä) - nyttemmin siistitty. Rauhallinen ja kaunis, pieni paikka, jossa katukuvassa joko alta/päälle 20v tai yli 45v, välimaasto on kotona lapsia hoitamassa. (Lapsia ja noin 30v ihmisiä on vähän katukuvassa!!)

T. Ex-Joensuu

Vierailija
22/26 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin siellä kouluvuoteni, muutin pois 80-luvun alkupuolella. Yllätyin niistä myöhemmistä rasismiuutisista, kun ei se minusta ollenkaan istunut joensuulaiseen mentaliteettiin sellaisena kuin sen olin kokenut: Minulle perus-joensuulainen on seurallinen ja haluaa tutustua uusiin ihmisiin. Tuntemattoman kanssa saa kadulla ruveta juttusille.

Karjalaisia sanotaan vilkkaiksi, mutta minusta se vilkkaus ilmeni oikeastaan vain seurustelun puolella. Jos piti jotain työtä saada tehtyä, se tehtiin verkkaisesti ja vähän sinne päin.

Muuten ihan tavis kaupunki erilaisine asuinalueineen. Takaisin en ole kaivannut. Uneliaalta vaikuttaa, kun nykyisin käyn, mutta se johtuu varmaan siitä että olen itse tottunut isompiin paikkoihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehtuuriltaan sellainen tavallinen pikkukaupunki, kirkko on kaunis mutta muuten tuollaista perus-laatikkomallia. Mutta ihmiset on kivoja -jos niitä skinejä ei oteta huomioon... ja murre on hauskaa. Ite oon etelä-karjalainen mien ja sien vääntäjä, mutta tuo Pohjois-Karjalan murre on ihan oma juttu ylimääräisine konsonantteineen ja erilaisine intonaatioineen. Jojessuu <3

Vierailija
24/26 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

How about a keksitty story?

Vierailija
25/26 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa ja "litteä" kaupunki. Asuin puoli vuotta keskusta-alueella syys-talviaikaan enkä oikeastaan muualla käynyt, yliopistolla vain. Olin yksin uudessa kaupungissa ja rahaton joten mielikuva jäi rajoittuneeksi ja masentavaksi. :( Ihmisistä en osaa juuri sanoa, näin ehkä lähinnä opiskelijoita ja vanhuksia katukuvassa? Olen iloinen että muutin takaisin Jyväskylään.

Vierailija
26/26 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilosaarirock täälläkin. En ole muuten käynyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi