Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä hoidetaan nuorten iltamenot jos julkisilla ei pääse?

Vierailija
02.10.2016 |

Tuli itsellekin vähän yllätyksenä miten huonosti meille julkiset kulkee viikonloppuisin. Lauantai-iltana bussi tulee klo 21.15 ja 1.15. Eilen teini tuli sitten kaverinsa kanssa kävellen kotiin, kun eivät jaksaneet olla yhteen asti. Onneksi vain 3km matka. Jatkossa minä meinaan hakea, elleivät saa joltain tutulta kyytiä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D matka 3 kilometriä ja bussilla? Tai isän/äidin kyydillä kotia.

Ei todellista ihan oikeasti.

Vierailija
2/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään selvää on, että haetaan. Sum tilamteessa mieluummin tosiaankin hakisin sovittuun aikaan kuin antaisin odottaa jotain yöbussia yhteen asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselle: 3 km on mun mielestä aika pitkä matka käveltäväksi väsyneenä pimeässä. Varsinkin paikassa jossa ei ole koko matkalla katuvaloja. Itsekin toivoisin saavani kyydin jos yöllä pitäisi sellainen matka kulkea ja mielelläni sen kyydin myös lapselleni (teinilleni)suon.

Vierailija
4/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestään selvää on, että haetaan. Sum tilamteessa mieluummin tosiaankin hakisin sovittuun aikaan kuin antaisin odottaa jotain yöbussia yhteen asti.

Samaa mieltä.

Vierailija
5/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kuskaan mielelläni lapsiani (teinejä jo) niin ei tarvitse olla huolissaan. Pimeällä tienreunalla käveleminen voi olla aika vaarallista. Sitä paitsi autossa on monesti syntynyt hyviä keskusteluja (silloin kun eivät ole keskittyneet puhelimeensa...)

Vierailija
6/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimme teinimme aikoinaan. Se oli turvallisempaa ja mekin saimme mielenrauhan niin.

Vierailija
7/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teinien pitää olla yöaikaan ulkona keskenään? Tuolloin ollaan jo kotona.

Vierailija
8/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä haetaan, tosin matkaa on lähes 20km.

Mutta hakisin sen 3 km matkankin.

Haen myös jo muualla asuvan lapseni baarista kun hän on kotona käymässä ja samalla vien kaverit koteihinsa.

Ei ole mun lasteni syy että me asutaan korvessa.

Vierailija
9/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tulis itsellenikään mieleen illalla pimeässä kävellä tuota matkaa kotiin esim illanvietosta, elokuvista, ravintolasta tms tullessa. Jos en ole autolla liikkeellä, niin otan taksin. Teinitytöille vielä vähemmän suositeltavaa.

Ap.

Vierailija
10/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeä tulee jo alkuillasta. Kuskaan monesti myös lapsen kaverit koteihinsa samalla kun haen oman lapseni jonkun luota tai harrastuksesta, jos heillä ei ole muuta kyytiä ja asuvat edes suunnilleen samalla suunnalla. Olen iloinen, että lapsilla on kavereita. Meillekin saa kyllä kaverit tulla.

Vierailija
11/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kilsaa pyöräilee helposti alle vartissa, valot ja heijastimet vain kuntoon.

Vierailija
12/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tulis itsellenikään mieleen illalla pimeässä kävellä tuota matkaa kotiin esim illanvietosta, elokuvista, ravintolasta tms tullessa. Jos en ole autolla liikkeellä, niin otan taksin. Teinitytöille vielä vähemmän suositeltavaa.

Ap.

Kuskattiinko sinuakin nuorena? Ei minulle olisi tullut mieleenkään pyytää vanhempia hakemaan, matka 4,5 km.

Meillä bussien huono kulkeminen rajoittaa nuorten liikkumista. Harvoin siis lähtevät keskustaan (18 km). Useimmiten ovat vain tuossa pikkukeskuksella, joka on lähellä, VAIN 3,5 km. Pyörällä yleensä liikeellä.

Vierailija
13/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Kuskattiinko sinuakin nuorena? Ei minulle olisi tullut mieleenkään pyytää vanhempia hakemaan, matka 4,5 km.

Meillä bussien huono kulkeminen rajoittaa nuorten liikkumista. Harvoin siis lähtevät keskustaan (18 km). Useimmiten ovat vain tuossa pikkukeskuksella, joka on lähellä, VAIN 3,5 km. Pyörällä yleensä liikeellä.

Mua ei kuskattu. Mä en olisi myöskään saanut maksaa mitään, mun harrastukset oli ihan turhia, mä en saanut omin lupineni ottaa kaapista syötävää. Kerran käytin mummolta saamani rahan ratsastustuntiin ja voi herraisä mikä meteli siitä syntyi  kun selvisi että olin tehnyt niin....lahjaksi saamallani rahalla. 

Musta kasvoi hyvin pärjäävä ja itsenäinen, avun pyytäminen on aikuisenakin vaikeaa. 

En halua samanlaista omille lapsilleni. Minä kuskaan tarvittaessa.

Vierailija
14/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alaikäisestä on kyse niin toi ysin bussi on ihan hyvä.

Vierailija
15/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksetaan mummulle 50 e kuussa ja se kuskaa teiniä.

Vierailija
16/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessa tuollaiset matkat kuljettiin pyörällä, päivällä ja yöllä yhtälailla. Pikkukaupungissa ei ollu tietoakaan mistään bussista eikä siellä kukaan mukaan noin lyhyttä markaa bussilla menny.

Vierailija
17/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä nää "mun nuoruudessa-tyypit" 😀

Kun silloin vanhoina hyvinä aikoina kaikki oli paremmin ja mikään ei saa muuttua 😃 Koska sillon kuljettiin hevosilla niin ei autoa tartte ja koska ei ollu puhelimia niin ei silläkään mitään tee ;)

Puhumattakaan internetistä tai av-palstasta!

Vierailija
18/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Mua ei kuskattu, tosin mulla ei ollut edes lupaa mennä minnekään keskustaan iltaisin. Munkaan teini ei ole pyytänyt mitään, mutta minä haluan oman mielenrauhani takia ennemmin kuskata kuin että kävelee. Serkkupojilla on jo ajokortit, joten heiltäkin voinee saada kyydin.

Ap.

Vierailija
19/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoruudessa tuollaiset matkat kuljettiin pyörällä, päivällä ja yöllä yhtälailla. Pikkukaupungissa ei ollu tietoakaan mistään bussista eikä siellä kukaan mukaan noin lyhyttä markaa bussilla menny.

Maailma muuttuu Eskoseni.

Vierailija
20/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3km? Jos olisin soittanut vanhemmat hakemaan tuollaisen matkan takia niin vastaus olisi ollut naurua ja luuri korvaan. Olisi vieläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi