Maksaako sossu takuuvuokran?
Entä jos muuttaa taas, pitääkö takuuvuokra palauttaa sossuun jos sitä ei uuteen asuntoon tarvi, vai pidetäänkö se itse?
Kommentit (6)
Jj. Jj. J j j jjjjj. J j jj jj j j jj jjjj j jj j jj jj jjjj jj jj j j. JJj jj jj jjjjjjj j jjj. JJj j jh jjjj jjjjj j j jj j jjjjjj j jjjjjj jj j h j jjjjjjjj j🔄⬅️⬅️⬅️🔄⬅️⬅️🔄⬅️⬅️⬅️⬅️🔄⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️➡️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️🔄🌉🗽🔄⬅️⬅️🔄⬅️⬅️ JJ⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️🔄🔄⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️🔄. Q
Takuuvuokraan voidaan myöntää toimeentulotukea maksusitoumuksella, jos on oikeus toimeentulotukeen ja vuokra on kaupungin ohjeistuksen mukaan kohtuullinen. En tiedä, miten paljon vaihtelee kunnittain.
Vierailija kirjoitti:
No kannattaako muuttaa hirveän usein, jos vuokra on sossun varassa??? Mikset ala vaikka opiskella? Saisit opintotuen ja eväitä tulevaisuudelle.
Kaverin tilannetta nyt ihmettelen. Tuli ero ja muutti 3 lapsen kanssa vuokralle ja sen tiedän ettei hänellä työttömänä ollut itsellä rahaa takuuvuokraan. Nyt palasi takaisin exän luo ja puhui jotain reissusta, jonka tekevät kun saa vuokratakuut takaisin. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Jj. Jj. J j j jjjjj. J j jj jj j j jj jjjj j jj j jj jj jjjj jj jj j j. JJj jj jj jjjjjjj j jjj. JJj j jh jjjj jjjjj j j jj j jjjjjj j jjjjjj jj j h j jjjjjjjj j🔄⬅️⬅️⬅️🔄⬅️⬅️🔄⬅️⬅️⬅️⬅️🔄⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️➡️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️🔄🌉🗽🔄⬅️⬅️🔄⬅️⬅️ JJ⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️🔄🔄⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️🔄. Q
Sori, 10kk vauva pääsi käsiksi ipadiin 😝
Luulen että maksaa, en tiedä.
Oma käsitys on se että sossusta saa maksusitomuksen eli ei makseta rahaa vaan jos asuntoon on tullut vahinkoja niin silloin muuton yhteydessä sossu maksaa ne.
Vähän ohis mutta itseäni hieman ärsyttää että muutto edessä ja palkka samaa tasoa mitä saisin tukia jos jäisin kotiin mutta silti joudun itse säästämään takuuvuokran mutta jos olisin työtön saisin sen sossusta.
No kannattaako muuttaa hirveän usein, jos vuokra on sossun varassa??? Mikset ala vaikka opiskella? Saisit opintotuen ja eväitä tulevaisuudelle.