Kohdunnapukka emättimen seinämään sulautunut
Onko normaalia? Kävin gynellä ja sanoi että kaikki tuntuu normaalilta, kohdunkaulan on minulla kuitenkin 12 vuotta tuntunut tismalleen nenänpäätään ja ollut emättimessä "irrallaan". Nyt tuntuu kovana kohoumana emättimen seinässä limakalvoon sulautuneena. En löytänyt yhtään keskustelua Googlesta vastaavasta.
Kommentit (10)
Kierron ei-hedelmällisessä vaiheessa, eli suurimman osan ajasta, kohdunnapukka on kova, se muistuttaa tunnusteltaessa nenänpäätä. Se sijaitsee myös suhteellisen alhaalla ja on helppo tavoittaa sormilla. Jos katsot sitä spekulan avulla, huomaat kohdunsuun olevan lähes kiinni, se on synnyttämättömillä naisilla pieni nuppineulan kokoinen piste napukan keskellä.
Ovulaation aikoihin kohdunnapukka saattaa siirtyä ylöspäin pari-kolme senttiä ja sen löytäminen voi olla aluksi hankalaa. Kun kosket sitä, se tuntuu pehmeältä, huulten kaltaiselta. Kohdunsuu on selvästi auennut lisää, joillakin jopa niin paljon, että sormenpää menee sisälle. Emättimen seinämät tuntuvat liukkailta runsaamman liman vuoksi.
Ennen tuntui emättimen keskellä, mutta nyt sivussa takaseinämässä kiinni, jotenkin kummasti sulautunut. Google ei anna mitään hakutuloksia, se ei enää tunnu yhtä isolta kun on sulautunut seinämään, tuntuu tosi pienenä kovana kohtana, ei yhtään nenänpään muotoiselta vaan lähinnä emättimen seinämältä jossa on sentin kova patti, eli ei siis se nenänpää.
Voiko johtua raskaudesta? Ei raskausoireita mutta luomia tullut lisää ja rinnat kasvaneet.
Oikeastiko naiset tunnustelee alapäätään jatkuvasti?
Nimimerkillä 3 lasta synnyttänyt ja ikinä en ole kohdunnapukasta kuullutkaan
Pitäiskö sun hankkia harrastuksia? Oudoimpia itsetarkkailun aiheita koskaan.
Eikö tää pimppisäätö kuuluu tuonne muihin osastoihin. Puistattaa kaiken maailman nupukkasulaumat...
M
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko naiset tunnustelee alapäätään jatkuvasti?
Nimimerkillä 3 lasta synnyttänyt ja ikinä en ole kohdunnapukasta kuullutkaan
En kyllä laskisi tuota ollenkaan eduksi, itse asiassa olen aika järkyttynyt, että et tiedä mitään omasta anatomiastasi!
Eikä, ennustava tekstinsyöttö!
Onko normaalia? Kävin gynellä ja sanoi että kaikki tuntuu normaalilta, napukka on minulla kuitenkin 12 vuotta tuntunut tismalleen nenänpäältä ja ollut emättimessä "irrallaan". Nyt tuntuu kovana kohoumana emättimen seinässä limakalvoon sulautuneena. En löytänyt yhtään keskustelua Googlesta vastaavasta.