Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivun tunnottomuus?

Vierailija
02.10.2016 |

Onko mitään tilaa josta epätavallisen korkea kipukynnys voisi johtua? Jotain ongelmia hermostoissa? Tiedän kyllä miltä tuntuu kun jotain haaveria tapahtuu, mutta se ei tavallaan satu tai vaikuta toimintakykyyni. Enintään tuntuu epämukavalta. Olen vasta nyt alkanut kyseenalaistamaan asian, kun lääkärit ovat ihmetelleet.

Ensimmäiset kokemukset liittynee perheväkivaltaan: fyysiset iskut tuntuivat heikoilta, eniten kärsin emotionaalisesti. Aikuisiällä taas on ollut murtumia, leikkauksia ja synnytyksiä, joista on selvitty ilman kivunlievityksiä. Tuorein tapaus oli mätähammas, jota hammaslääkäri ihmetteli että miten olen voinut elää sitä huomaamatta, kun tilan pitäisi olla sietämättömän kivulias. "Onnekas" sanoo jotkut, mutta kipuaistin olemassaololle on käsittääkseni ihan hyvä syy.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kongenitaalinen analgesia (CIP)

Vierailija
2/6 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ei ole tehty leikkauksia ilman kipulääkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö satu, jos pamautat sormeen vasaralla? Pistät neulalla ihoon reiän? Jos kolautat pääsi kaapinkulmaan?

Vierailija
4/6 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ei ole tehty leikkauksia ilman kipulääkettä.

Pakolliset tietysti, mutta heräämön jälkeen ei ole tarvinnut vaikka tarjottiin ja kirjoitettiin resepti. Lääkärin mukaan olisi pitänyt olla aika kipeänä jälkikäteen, mutta minua vaivasi vain rintakehän tunnottomuus. -ap

Vierailija
5/6 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö satu, jos pamautat sormeen vasaralla? Pistät neulalla ihoon reiän? Jos kolautat pääsi kaapinkulmaan?

Ei satu. Kyllähän mä sen tunnen kun jokin kolahtaa tai tökkää, mutta en säpsähdä tai jää vaikeroimaan. -ap

Vierailija
6/6 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kongenitaalinen analgesia (CIP)

Mitenköhän tällaisen edes pystyy diagnosoimaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme