Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltaisin ja öisin nouseva kuume, ei muita oireita. Voiko olla flunssa?

Vierailija
02.10.2016 |

Minulla on nyt noin puolitoista viikkoa noussut joka ilta kuume n. 38,5-39 asteeseen, joka on kestänyt yöhön saakka. Kuume laskee nukkuessa ja aamulla olen taas terve, kunnes illalla sama alkaa uudelleen. Mitään muita flunssan oireita ei ole. Ei ole stressiä, en ole syönyt mitään outoa jne. Mistä voi olla kysymys? Voiko flunssa oireilla pelkällä kuumeella?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaa? Mun poika reagoi mm. hyasintteihin kuumeella. Tuleeko kuume kun olet ollut pitkään jossain tilassa, missä on kasveja, esim. oltuasi kotona jonkun aikaa jossain tietyssä huoneessa, missä on kasveja tai jotain muuta allergisoivaa?

Vierailija
2/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuollainen kuume oli mononugleoosi (vai mikä se oli...pusutauti kansan kielellä) mutta lisäksi kaulalla oli näkyvät ja tuntuvat kyhmyt.

Muita oireita ei sitten ollutkaan, vaikka monilla aikuisiällä sairastuneista tauti on vienyt sairaalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla tuo tarkoittaa abskessin puhkeamista suolessa. - crohnikko

Vierailija
4/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukemia

Vierailija
5/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergiaa? Mun poika reagoi mm. hyasintteihin kuumeella. Tuleeko kuume kun olet ollut pitkään jossain tilassa, missä on kasveja, esim. oltuasi kotona jonkun aikaa jossain tietyssä huoneessa, missä on kasveja tai jotain muuta allergisoivaa?

Minulla on kyllä paljon allergioita, mutta mikään ei ole muuttunut. Ei ole kasveja, en ole alkanut käyttää jotain kosmetiikkatuotetta tms. Ihan normaalisti kotona ollessa kuume alkaa nousta. Ap

Vierailija
6/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikoinaan Clostridium difficile eli suomeksi antibioottiripuli aiheutti juuri tuollaista kuumeilua.

Vierailija
7/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuollainen kuume oli mononugleoosi (vai mikä se oli...pusutauti kansan kielellä) mutta lisäksi kaulalla oli näkyvät ja tuntuvat kyhmyt.

Muita oireita ei sitten ollutkaan, vaikka monilla aikuisiällä sairastuneista tauti on vienyt sairaalaan.

Hmm...Kyhmyjä ei ole mutta kaula on kyllä arka jos sitä tunnustelee. En ole aiemmin huomannut, koska nieleminen ei satu niinkuin yleensä flunssassa minulla sattuu. Liekö joku nuhaton flunssa sitten vain. Ap

Vierailija
8/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänisrutto

Vierailija
9/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisellä tuo tarkoitti pitkälle edennyttä syöpää.

Vierailija
10/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla oli Hodgkinin lymfooma (sai hoidot ja parantui). Yskitti ja kuume sahaili juuri tuollain ap:n kertomalla tavalla.

Vierailija
11/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti HIV

Vierailija
12/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepäs lääkäriin ja kysäise. Simppelit labrakokeet antavat vihiä, poistavat turhia huolenaiheita. Ei se kuule arvailemalla tai ainakaan tämän palstan neuvoilla selviä.

Kuume on kuitenkin aika korkea.

Vierailija
13/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan mitä vaan pikkuflunssasta johonkin vakavampaan. Etkö ole käynyt vielä lääkärissä, kyllä olisi syytä mielestäni tutkia, kun noinkin korkea kuume on?

Vierailija
14/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oireilin noin, kun työpaikkani oli umpihomeessa. Vietettyäni päivän töissä, nousi illalla aina kuume. Oli kyllä myös mm. päänsärkyä.

Vierailija
16/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus jossain. Mulla Crohnin tauti oireili iltakuumeella ennen diagnoosin saamista. Verikokeisiin mars.

Vierailija
17/17 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tulehdus sulla on, voi olla tylsän tavallinen virtsatie- tai hengitystieinfektiokin. Muita syitä on myös pilvin pimein.

Joten sinuna kyllä kipaisisin lääkäriin joka otattaa aluksi ainakin perustestit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä