Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä mt-diagnoosin minulle antaisit?

Vierailija
02.10.2016 |

En uskalla tutustua ihmisiin ja olla kanssakäymisissä ihmisten kanssaan, kun pelkään että saan jonkinlaisen käsittämättömän raivarin jostain vähäpätöisestä asiasta eikä kukaan halua tuon takia jatkaa tuttavuutta kanssani. Olen siis ulospäin kiltti, sopeutuvainen ja rauhaa rakastava, mutta joskus saatan "pimahtaa" kotona kun olen tarpeeksi stressaantunut.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisten tilanteiden pelko

Vierailija
2/9 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kyllä sopii, olen vain miettinyt että mitä jos ihmiset pitävät minua täysin hulluna ja sekopäisenä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kyllä sopii, olen vain miettinyt että mitä jos ihmiset pitävät minua täysin hulluna ja sekopäisenä.

ap

Voisitko käydä jollakin ulkopuolisella puhumassa tuosta?

Vierailija
4/9 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viimeinen lause kuulostaa ihan "normaalin" ihmisen toiminnalta. Olisi tietty hyvä ettei ihan tolkuttomasti pimahtaisi, mutta monelle kova stressi aiheuttaa kiukuttelukohtauksia. Vähän voisit parantaa tunteidenkäsittelytaitojasi. Onko joku uusi tuttavuus saanut sinussa joskus aikaan raivarin "vähäpätöisestä asiasta", vai onko pelko lähinnä omassa päässäsi?

Vierailija
5/9 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikiltti.Kasvatettiinko sinut kotona kiltiksi ja kaikenlaisten huonojen tunteiden näyttäminen oli väärin ja tuomittavaa? Oliko vanhempasi hymistelijöitä joille kulissit oli tärkeää pitää?

Vierailija
6/9 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita että ylikiltti on mikään diagnoosi mutta padottuja tunteita sinulla tuntuu olevan.

Vierailija
7/9 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita että ylikiltti on mikään diagnoosi mutta padottuja tunteita sinulla tuntuu olevan.

Kyllä, olen ylikiltti ja haluan miellyttää kaikkia. Olen saanut kyllä myös aika paljon paskaa niskaan elämän varrella mutta olen aina ottanut senkin paskan kiltisti vastaan ja ajatellut että olen syyllinen kaikkeen mistä minua on syytetty :-( Siitä nämä padotut tunteetkin.

ap

Vierailija
8/9 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama vika ja olen hakeutunut terapiaan että oppisin paremmin pitämään puoliani.Se alkaa siitä kun oppii tekemään rajoja .Mun lapsuudessa on tapahtunut jotain missä en ole pystynyt laittaa rajoja ja se avuttomuus tulee sieltä.Mut oon huomannut että terapia auttaa.Olen löytänyt tosi hyvän terapeutin.

Vierailija
9/9 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama vika ja olen hakeutunut terapiaan että oppisin paremmin pitämään puoliani.Se alkaa siitä kun oppii tekemään rajoja .Mun lapsuudessa on tapahtunut jotain missä en ole pystynyt laittaa rajoja ja se avuttomuus tulee sieltä.Mut oon huomannut että terapia auttaa.Olen löytänyt tosi hyvän terapeutin.

Miten käsittelette asiaa terapiassa?

ap