Onko ketään kuka olisi laihtunut liikunnalla?
Kaikissa näissä tv:n laihdutusohjelmissa monesti korostetaan hullun lailla liikkumisen merkitystä painon pudotuksessa eikä paljoa puhuta ruuan määrästä. Itselläni taas minkään tyyppinen liikunta ei tee tuloksia kuin korkeintaan nostamalla painoa. Onko täällä ketään kuka olisi laihtunut merkittävästi pelkästään liikunnalla ilman että on tarvinnut vähentää ruuan määrää?
Kommentit (26)
Käyttäjä2762 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa näissä tv:n laihdutusohjelmissa monesti korostetaan hullun lailla liikkumisen merkitystä painon pudotuksessa eikä paljoa puhuta ruuan määrästä. Itselläni taas minkään tyyppinen liikunta ei tee tuloksia kuin korkeintaan nostamalla painoa. Onko täällä ketään kuka olisi laihtunut merkittävästi pelkästään liikunnalla ilman että on tarvinnut vähentää ruuan määrää?
Eiköhän se ole jo todistettu moneen kertaan, että pelkkä liikkuminen on aika tehoton tapa painon pudotukseen.
Se on kuitenkin erinomainen osa ohjelmaa saada painoa alas.
Itse pudotin nuorempana painoni 92 kg sta 73 kg, jolloin kaikki liikenevä rasva oli poissa kehosta. Se otti puoli vuotta.
Siitä se ei enää pudonnut.
Joka päivä, satoi tai paistoi, työpäivän jälkeen verkkarit päälle ja ulos lenkille 20-25 min.
Sitten lämpimään kylpyammeeseen vähintään tunniksi. Siinä vaiheessa nälkä on tiessään ja ruuaksi riittää kevyt salaatti.
On tärkeää taata vitamiinien ja hivenaineiden saanti, joten vaikka ruoka ei maistuisi, on syötävä niiden turvaamiseksi. (opin sen kantapään kautta).
Painonpudotus on taattu !
20-25min juoksua päivässä riittää painonpudotukseen? Varmaan olisit pudottanut monta kiloa lisää jos olisit vetänyt puolentoista tunnin lenkin. Kovin olet helpolla päässyt jos tuollainen pyrähdys riittää auttamaan painonlaskussa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2762 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole jo todistettu moneen kertaan, että pelkkä liikkuminen on aika tehoton tapa painon pudotukseen.
Se on kuitenkin erinomainen osa ohjelmaa saada painoa alas.
Itse pudotin nuorempana painoni 92 kg sta 73 kg, jolloin kaikki liikenevä rasva oli poissa kehosta. Se otti puoli vuotta.
Siitä se ei enää pudonnut.
Joka päivä, satoi tai paistoi, työpäivän jälkeen verkkarit päälle ja ulos lenkille 20-25 min.
Sitten lämpimään kylpyammeeseen vähintään tunniksi. Siinä vaiheessa nälkä on tiessään ja ruuaksi riittää kevyt salaatti.
On tärkeää taata vitamiinien ja hivenaineiden saanti, joten vaikka ruoka ei maistuisi, on syötävä niiden turvaamiseksi. (opin sen kantapään kautta).
Painonpudotus on taattu !
20-25min juoksua päivässä riittää painonpudotukseen? Varmaan olisit pudottanut monta kiloa lisää jos olisit vetänyt puolentoista tunnin lenkin. Kovin olet helpolla päässyt jos tuollainen pyrähdys riittää auttamaan painonlaskussa.
Ei se liikuntasuorituksen pituus kerro mitään. Puolentoista tunnin lenkkiä ei millään jaksa vetää helvetin kovalla teholla, tuon 25min jaksaa helposti vaikka hiit-treeninä, jolloin saa itsensä lyhyessä ajassa aivan piippuun, ja keho kuluttaa rasvaa vielä treenin jälkeenkin merkittävästi enemmän, kuin esimerkiksi puolentoista tunnin hölkän jälkeen.
Lisäksi tuo lyhyempikestoinen säästää lihastakin enemmän, kuin pitkäkestoinen ja suhteellisen matalatehoinen liikuntasuoritus.
Sorry, mutta ravinnon määrän vähentäminen on ainoa keino. Kukaan kun ei jaksa liikkua hullun lailla loppuelämäänsä.
Kyllä uinti polttaa kaloreja,mutta paremmin varmaan uimahallissa.Järvessä tulee ainakin meikäläisen lähinnä rentoutuvan ja kelluvan välillä,vaikka kyllä uin aina kun menen veteen.
Uimahallissa on toista.Aikanaan pudotin noin kymmenen kiloa,vähensin toki ruuan määrääkin,mutta kävinhallissa n. 3 kertaa viikosa.Uin allasta päästä päähän n kolme kilsaa kerralla.Toki lepäsin välillä,en ole minkään tason urheilija ollut koskaan.
Kolme kilsaa ei edes tunnu paljolta,mutta niin vain kilot katos.Enkä piiskannut itseäni ruuan kanssa.Söin mitä vain,mutta pyrin arkisin syömään "järkevästi".Olin silloin työelämässä vielä täysiään,olin yli neljänkymmenen.
Lisäksi liikuin paljon hyötyliikuntaa,koska kävelin n. kahden km. matkaa keskustasta silloiseen asuntooni joskus neljäkin kertaa päivässä.Kävin paljon tanssimassa,ja kun ajattelee,niin tanssireissuilla tuli kyllä kaloreita.Tulihan sitä silloin joku paukku tai olut otettua.Mutta ne kalorit hajos sen siljan tien.
Nyt,kilot on tulleet takaisin,työttömänä on liikunta vähentynyt,ei raaski uimahallillakaan usein käydä.Tanssimassa käyn harvoin,kun ukko ei tanssi.Joskus toki menen,huomaa,että hengästyy jopa humpan tai jenkan jälkeen sekä mäkeä ylös noustessa.
Sanon vain,että ruuan järkevöittäminen laihduttaa,mutta liikunta on pirun tärkeä lisä.
Vierailijalle, joka kirjoitti viestin no 22 tiedoksi, että vastasin alkuperäiseen viestiin, jossa kysyttiin onko kukaan pelkällä liikunnalla pudottanut painoa?
Koska en usko, että se olisi yksin paras tapa pudottaa painoa, kerroin, että se liikunta on vain osa kokonaismenetelmää, joka minun tapauksessa tuotti haluamani painon pudotuksen.
Tarkoitushan ei ollut saada jyrkkää painon pudotusta vaan kontrolloitu ohjelma, joka sekin oli päättyä aliravitsemukseen vitamiini- ja mineraalivajauksen takia.
Korjasin sen nauttimalla purkista lisäravinteita rajoitetun ajan.
On aika tärkeää ymmärtää, mitä kehossa tapahtuu painon pudotuksen aikana, josta vierailija no 23 viestissä jo kertoikin.
Nälän tunteen katoaminen liikunnan ja lämpimän kylvyn aikana johtunee kai siitä, että sinä aikana keho luovuttaa verenkiertoon varastoitunutta rasvaa.
Sitähän tässä ollan juuri hakemassa. Eli siis on eduksi pidättäytyä nauttimasta juomalla tai syömällä rasvaa tai sokeria lisääviä aineita, varsinkaan kun nälän tunnetta ei ole.
Jos kuluttaa päivässä 500 kaloria extraa liikkumalla, niin näkyyhän se nyt jossain. Riippuu tietysti, että miten paljon normaalisti syö. Mutta esim. itse treenaan paljon ja mun pitää syödä myös aika merkittävästi enemmän kuin jos en treenaisi. Eli laihtuisin, jos en lisäisi ruokaa. Ja olen laihtunut.