Onko ketään kuka olisi laihtunut liikunnalla?
Kaikissa näissä tv:n laihdutusohjelmissa monesti korostetaan hullun lailla liikkumisen merkitystä painon pudotuksessa eikä paljoa puhuta ruuan määrästä. Itselläni taas minkään tyyppinen liikunta ei tee tuloksia kuin korkeintaan nostamalla painoa. Onko täällä ketään kuka olisi laihtunut merkittävästi pelkästään liikunnalla ilman että on tarvinnut vähentää ruuan määrää?
Kommentit (26)
Aika hankalaahan tuo on. Itse koitan päästä viimeisistä vatsamakkaroista eroon ja laskin että noin 52 puolen tunnin hikijumppatuokiota sulattaisi kilon rasvaa. Kärsivällisyyttä kyllä vaatii.
Dietti on 90% laihdutuksessa, eli se mitä syö.
Silloin kun itse käyn 3-5 kertaa viikossa spinningissä tai juoksulenkeillä, on painoni kymmenisen noin 62-65 kiloa. Laiskottelukautena paino nousee 8-10 kiloa.
No minulla on lähtenyt kesän aikana 12 kiloa lenkkeilemällä, pyöräilemällä ja uimalla. Olen kuitenkin grillaillut ja syönyt jäätelöä ym. Olen juossut joka toinen päivä viisi kilsaa todella mäkistä lenkkiä ja välipäivinä fillaroinut 18-23 kilsaa. Uinut olen sään salliessa.
Joo mutta kuinka suuri osuus siitä oli sitä, että oli sen pari tuntia päivässä pois napostelemasta kun oli urheilemassa? En osaa sanoa... :) Sen olen huomannut että kovan treenin jälkeen tekee mieli syödä vain sen verran kuin on tarpeen, ei ylimääräisiä herkkuja vaikka normaalisti vetäisi pullaa tai karkkeja ruoan päälle. Onkohan siihen joku syy?
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta kuinka suuri osuus siitä oli sitä, että oli sen pari tuntia päivässä pois napostelemasta kun oli urheilemassa? En osaa sanoa... :) Sen olen huomannut että kovan treenin jälkeen tekee mieli syödä vain sen verran kuin on tarpeen, ei ylimääräisiä herkkuja vaikka normaalisti vetäisi pullaa tai karkkeja ruoan päälle. Onkohan siihen joku syy?
Itse olen huomannut myös saman, ettei kovan treenin jälkeen tee mieli syödä vaikkapa jotain karkkipussillista tai muuten syödä itseään ähkyksi. Ennemminkin juon vettä tai mehua ja syön vaikka voileivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut myös saman, ettei kovan treenin jälkeen tee mieli syödä vaikkapa jotain karkkipussillista tai muuten syödä itseään ähkyksi. Ennemminkin juon vettä tai mehua ja syön vaikka voileivän.
Täällä kolmas joka kokee näin! Mietin, että ehkä treenin jälkeen on hyvä olo itsestä ja tuntuu, ettei halua "pilata" hyvän treenin vaikutuksia. Herkkujen syöminen liikkumisen jälkeen veisi terän liikunnalta
Mä oon pudottanut kymmenisen kiloa ilman, että tietoisesti olisin muuttanut syömisiäni. Se muutos tuli ihan itsestään, kun kovan treenin seurauksena ei tee mieli syödä karkkia tai pullaa. Aiemmin olin juuri sellainen lohtunapostelija kun taas nykyään saan niin mahtavat kiksit kunnon hikirääkistä, etten tarvitse niitä suklaalevyjä tai pullapitkoja hyvään oloon. Ja toisaalta, syön "oikeaa" ruokaa nykyään enemmän kuin ennen.
Uinti on lähinnä rentoutumista, kaloreja se ei polta.
Treeni vähentää myös mulla ruokahalua, mutta sen pitää olla riittävän rankka. Mikään kävelylenkki ei sitä tee.
Minä.
Söin sopivasti ja terveellisesti. Halusin saada painoa vähän alas, joten aloin liikkua. Paino tippui. Nyt syön taas jotakuinkin samoin kuin ennen ja paino pysyy samoissa.
Olisi se varmaan tippunut syömällä vähemmän, mutta tämä toimi paremmin minulle.
Minä laihduin 6 kg liikunnalla. Eihän se paljon ole, mutta toisaalta olin normaalipainon rajoissa jo ennen laihtumistani.
Vierailija kirjoitti:
Uinti on lähinnä rentoutumista, kaloreja se ei polta.
Uinti polttaa kaloreita paljonkin. Kaveri laihdutti yli 30 kg vuoden aikana kun kävi joka aamu uimassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa näissä tv:n laihdutusohjelmissa monesti korostetaan hullun lailla liikkumisen merkitystä painon pudotuksessa eikä paljoa puhuta ruuan määrästä. Itselläni taas minkään tyyppinen liikunta ei tee tuloksia kuin korkeintaan nostamalla painoa. Onko täällä ketään kuka olisi laihtunut merkittävästi pelkästään liikunnalla ilman että on tarvinnut vähentää ruuan määrää?
Eiköhän se ole jo todistettu moneen kertaan, että pelkkä liikkuminen on aika tehoton tapa painon pudotukseen.
Se on kuitenkin erinomainen osa ohjelmaa saada painoa alas.
Itse pudotin nuorempana painoni 92 kg sta 73 kg, jolloin kaikki liikenevä rasva oli poissa kehosta. Se otti puoli vuotta.
Siitä se ei enää pudonnut.
Joka päivä, satoi tai paistoi, työpäivän jälkeen verkkarit päälle ja ulos lenkille 20-25 min.
Sitten lämpimään kylpyammeeseen vähintään tunniksi. Siinä vaiheessa nälkä on tiessään ja ruuaksi riittää kevyt salaatti.
On tärkeää taata vitamiinien ja hivenaineiden saanti, joten vaikka ruoka ei maistuisi, on syötävä niiden turvaamiseksi. (opin sen kantapään kautta).
Painonpudotus on taattu !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos joku noita nykyisiä karkkipusseja vetelee suihinsa kertaistumalta niin siinä ei auta mikään normaali määrä liikuntaa vaan pitää olla tyyliin tour de francella tai jotain. Jos jollakulla on tapana tehdä tuollaista niin ei tarvitse ihmetellä miksi läskit ei lähde. Ihan näin huomiona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kolmas joka kokee näin! Mietin, että ehkä treenin jälkeen on hyvä olo itsestä ja tuntuu, ettei halua "pilata" hyvän treenin vaikutuksia. Herkkujen syöminen liikkumisen jälkeen veisi terän liikunnalta
Ruokahaluttomuus lienee tosiaan psykosomaattista, näin uskon, sillä kyllähän se "normaalisti" nälkäisen energiavaje on ja pysyy lenkkeilyn jälkeenkin. Hyvä juttu joka tapauksessa!
Mulla on myös tuo, että liikuntasuorituksen jälkeen ei ole ruokahalua. Lisäksi onnistunut liikuntasuoritus edellyttää terveellisesti syömistä ennen liikunnan aloittamista, joten sitäkin kautta on tullut mietittyä ruokavaliota. Voisi siis sanoa, että liikunta on välillinen tekijä laihdutuksessa, mutta se voi kuitenkin olla merkittävä sellainen.
Itse ainakin pääsin ihannepainooni vasta löydettyäni sen itselleni sopivan lajin, jonka myötä sain muutakin sisältöä ja mielihyvää elämääni kuin ruoan mättämisen.
Mä laihduin jossain vajaassa parissa kuukaudessa n. 5 kiloa vaikka en ruokavaliota paljoa muuttanut. Urheilin aika paljon, 3-5 krt viikossa. Tunteina joku 3-4 h, eli ei mahdoton.
Syön aina perus terveellistä ruokaa. Silloin kun lisään liikuntaa niin laihdun.
Ei sellaista asiaa oikeastaan ole kuin liikunnalla laihtuminen. On vain se kulutuksen ja sisäänoton suhde. Minä söin juuri ylläpitomäärän ilman liikuntaa, joten kun aloitin liikuntaharrastuksen ja en muuttanut ruokailutottumuksia mihinkään suuntaan, niin "laihduin liikunnalla" joo.