Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä TE tekisitte mun tilanteessa?

DHF
02.10.2016 |

Eli...
Veljeni vaimo on jo monta vuotta haukkunu, mollannu mua selkäni takana..
Nyt viimeinen pisara oli se kun haukkui mua läskiksi( vaikka tietää, että sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ,minkä ansiosta aineenvaihdunta on olematon ja painon laskeminen todella hankala)
Alkaa olemaan V käyrä vaan aikalailla pilvissä asti. Olen ollut vaan hiljaa , koska en halua että välit menee veljeni kanssa... Mutta rajansa kaikella. En enää jaksa enkä kestä tuollaista?
Mitä te tekisitte? Antaisitteko palautetta vai pitäisittekö suun vaan visusti kiinni....

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sinun on tuollaisen tyypin kanssa kaveerata? Olkoon veljesi vaimo, voit huoletta unohtaa koko naikkosen olemassaolo. Jos veljesi mukaan vaimonsa juttuihin menee, niin hän on idiootti myös ja se on hänen ongelmansa, ei sinun. En käsitä miksi aikuisten ihmisten pitää vain ottaa potkut ja lyönnit vastaan vaikka vaihtoehtona on viisaasti väistäminenkin. Eli sinä väistät ja pariskunta selvittäkööt omat juttunsa. Sanoja maailmaan mahtuu, niitä ei kannata parkumaan jäädä, yritä siis sinä kehitellä elämääsi jotakin muuta sisältöä kuin vieraan ihmisen aivopierut.

Vierailija
2/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kunnon veli kyllä ei moista sulattaisi joten sais käly kyllä kuulla kunniansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinulle kertoo näistä haukkumisista?

Vierailija
4/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli laittakoon vaimonsa järjestykseen. Ihan turhaan ole ollut hiljaa ja kärsinyt.

Vierailija
5/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mielestäsi sinua ei saisi sanoa läskiksi koska laihduttaminen on sinulle vaikeaa?

Vierailija
6/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin hänelle kilpirauhasen vajaatoiminnastani. Miettisin myös ruokailu - ja liikuntatottumuksiani ja jos oikeasti olisin syönyt lapsesta asti väärin, niin kyllä veljen vaimo olisi oikeassa. Kysyisin, että onko hänellä tietoa parhaasta ruokavaliosta juuri kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavalle?  Kysyisin veljen vaimolta veljestäni, että onko hänessäkin jotain korjattavaa? Läski myös? Kysyisin, että kiinnitettiinkö hänen lapsuuden kodissaan paljon huomiota tarveelliseen elämään? Tärkein pointti: En ottaisi itseeni ja sitten kun olisin tarpeeksi läskistä hänen kanssaan lotissut, niin sanoisin, että tahdon kiinnittää huomioni nyt muihin asioihin, että lopetetaan tämä samasta asiasta jauhaminen.

Vierailija
7/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin asian puheeksi veljen kanssa, jos hän ei tiedä vaimonsa käytöksestä. Yrittäisin olla mahdollisimman neutraali ettei veli ala puolustuskannalle. Sanosin että olen kuullut että hänen vaimonsa on puhunut pahaa minusta ja kommentoinut aika ikävästi painoani mikä tuntuu ikävältä sairauden takia. Kysyisin voiko veli auttaa ja ottaa asian hänen kanssaan puheeksi.

Jos tästä ei seuraisi mitään muutosta tai veli ei haluaisi ottaa asiaa puheeksi niin harkitsisin oikeasti ulkopuolisen avun pyytämistä. Kilpirauhasen vajaatoiminnassahan käydään säännöllisesti tapaamaan hoitajaa tai lääkäriä ja katsellaan niitä arvoja ja sairauden kehitystä. Kysyisin että kun muutama sukulainen ei ymmärrä sairautta niin voivatko he tulla mukaan ja lääkäri tai hoitaja sitten selittää mistä on kyse.

Kyllähän sinun pitää saada arvostavaa kohtelua. Muuten sinulla on kohta kilpparihäiriön lisäksi masennus ja et tule koskaan onnistumaan laihdutuksessa. Jos veljen vaimo vielä sen jälkeen kun terveydenhuollon ammattilainen on selittänyt tilanteen haukkuu sinua niin hän on ihan luvalla sanoen typerä ja en olisi enää missään yhteydessä. Jos yhtään lohduttaa niin jos minulle joku haukkuisi sairauden vuoksi lihonutta läskiksi niin se laskisi silmissäni vain haukkujan arvoa, ei kohteen :)

Vierailija
8/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin hänelle kilpirauhasen vajaatoiminnastani. Miettisin myös ruokailu - ja liikuntatottumuksiani ja jos oikeasti olisin syönyt lapsesta asti väärin, niin kyllä veljen vaimo olisi oikeassa. Kysyisin, että onko hänellä tietoa parhaasta ruokavaliosta juuri kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavalle?  Kysyisin veljen vaimolta veljestäni, että onko hänessäkin jotain korjattavaa? Läski myös? Kysyisin, että kiinnitettiinkö hänen lapsuuden kodissaan paljon huomiota tarveelliseen elämään? Tärkein pointti: En ottaisi itseeni ja sitten kun olisin tarpeeksi läskistä hänen kanssaan lotissut, niin sanoisin, että tahdon kiinnittää huomioni nyt muihin asioihin, että lopetetaan tämä samasta asiasta jauhaminen.

Äh, miksi ap:n pitäisi mennä keskustelemaan asiasta veljen vaimon kanssa? Miksi ap:n pitäisi hakea sieltä ymmärrystä? Antaa veljen vaimon meuhkata jos hänellä ei kerran parempaakaan tekemistä ole ja ap:n ei tarvitse sinne päin kumarrella, pyllistää mielummin ja twerkata hieman silmää iskien kun vaimo kohti katsoo.

Vierailija
9/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, miksi ap:n pitäisi mennä keskustelemaan asiasta veljen vaimon kanssa? Miksi ap:n pitäisi hakea sieltä ymmärrystä? Antaa veljen vaimon meuhkata jos hänellä ei kerran parempaakaan tekemistä ole ja ap:n ei tarvitse sinne päin kumarrella, pyllistää mielummin ja twerkata hieman silmää iskien kun vaimo kohti katsoo.

No muuten hyvä mutta asia selvästi vaivaa ap:ta. Jos pystyy aidosti olemaan välittämättä muiden ilkeistä kommenteista niin voi vaan antaa olla mutta jos kokee tulleensa loukatuksi niin ei asian selvittäminen ole "kumartelua" vaan itseään arvostavan ihmisen teko.

Vierailija
10/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ap tiedostat, että on olemassa ihmisiä jotka manipuloivat muita valehtelemalla muiden kertomikdi asioita joita ei ole kerrottu.

Eli jos et ole kuullut suoraan veljenvaimon haukkumisia, niin käskisin asioista kertovan olevan seuraavan kerran hiljaa.

Vierailija
11/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ongelma on se, että perheessä / lähipiirissä puhutaan ikävästi ja pahaa toisista ihmisistä ja juoruillaan heistä takana päin. Täällä annetaan hänelle vinkkejä, miten hänen tulisi hoitaa sairauttaan ja painoaan. Eipä ihme, että moni vetää narun kaulaan, kun kohtelu on tämmöistä. Sinulle ap: sano suoraan juoruämmälle mitä hänen toiminnastaan ajattelet ja sen jälkeen voitte siirtyä mukavampiin aiheisiin. Jos tämä ei hänelle sovi, voit jättää koko ihmisen omaan arvoonsa. Yleensä on inhottavaa, että pitäisi olla joku välikäsi (tässä veli) setvimässä asioita aikuisten kesken.

Vierailija
12/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti ihmetellyt, mikä on niiden ihmisten motiivi, jotka kertovat eteenpäin näitä sanomisia. Miksi joku haluaa pahoittaa mielesi kertomalla mitä ilkeää joku muu on sanonut?

Parhaiten säästyt jatkossa tällaisilta tilanteilta, jättäytymällä täysin ulkopuolelle ikävistä juoruiluista. Kun itse käyttäydyt korrektisti ja ystävällisesti, etkä itse hauku muita selän takana, huomaavat ihmiset lopulta, ettet lähde mukaan tällaiseen " peliin" ja rupeavat itsekin käyttäytymään paremmin.

Vierailija
13/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti ihmetellyt, mikä on niiden ihmisten motiivi, jotka kertovat eteenpäin näitä sanomisia. Miksi joku haluaa pahoittaa mielesi kertomalla mitä ilkeää joku muu on sanonut?

Parhaiten säästyt jatkossa tällaisilta tilanteilta, jättäytymällä täysin ulkopuolelle ikävistä juoruiluista. Kun itse käyttäydyt korrektisti ja ystävällisesti, etkä itse hauku muita selän takana, huomaavat ihmiset lopulta, ettet lähde mukaan tällaiseen " peliin" ja rupeavat itsekin käyttäytymään paremmin.

Näin on, tällaiset ikävien juttujen eteenpäin kertojat ovat toiseksi ikävintä porukkaa heti niiden kommentoijien jälkeen. Nämä juoruajat oikein mässäilevät kuulemillaan, saattavat jopa pistää sanoja muiden suihin ja paisuttelevat juttuja. Ap:n veljen vaimokin on voinut sanoa vaikka ohimennen jotakin että "tämä Leenan takki on samanlainen kuin omani, mutta isompi" ja siitäkö juoruakka suu vaahdossa selittää Leenalle, että veljen vaimo sanoi Leenaa isoksi, oikein läskiksi!

Mistä siis ap kuulit tämän kommentin? Kuulitko suoraan asianosaiselta vai välikäsien kautta?

Vierailija
14/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää, jos nimenomaan läskiksi haukkuminen oli viimeinen pisara. Jos sinä todella läski olet, niin sehän on vain totuus. Ihan sama juttu kuin sanoisi pitkää ihmistä piktäksi tai mustaihoista mustaksi.

Eikö kilpirauhasvaivoihin ole hoitoa, vai miksi juuri se on lihavuuteen vaikuttava asia? Aika moni meistä on lihava, vaikka kaikki kilpirauhasarvot ovat kunnossa ja olemme muutenkin terveitä. Meille kaikille lihavuus ei ole mitään ongelma, kunhan vaan löytyy tarpeeksi isoja vaatteita.

Vierailija
15/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin päin kasvoja kysymään asiasta ja kysymään, että mikä on ongelma.

Jos veli katkaisee muhun välit sen takia, kun sen oma nainen mua mollaa, niin eipä tarvitse mun kanssa väleissä olla. 

Vierailija
16/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi