Kaveri nimennyt poikansa hyvin oudolla tavalla?
Lapsia on siis kaksi, tyttö ja poika. Pojalla on väliviivallinen yhdysnimi, jonka ensimmäinen osa tulee kaverini ensimmäisen suutelukumppanin nimestä, ja toinen osa kaverini ensirakkauden nimestä (ovat eri henkilö, ja mies ei siis tiedä miksi nainen on halunnut nämä nimet pojalle). Nimet ovat siis ihan tasan tarkkaan samat kuin noilla pojilla/nykyisillä miehillä, eivät edes mitään muunnoksia. Minä ja kaksi muuta hänen kaveriaan olemme ainoat jotka tiedämme tämän, sillä olemme tunteneet kaverini jo lapsuudesta saakka. Hän ei siis huutele tuon nimen alkuperää kaikille.
Kaverini tytöllä on taas isänsä nimen feminiinimuoto (tasan yhden kirjamen ero), joka on minusta hieman outoa sekin, mutta ei läheskään yhtä outoa kuin tuo pojan nimi. En ymmärrä, miksi kaverini on halunnut nimetä pojan noin? Pakostikin tulee mieleen, että onko hänellä vielä tunteita noita kahta miestä kohtaan...
Ja nuo nimet eivät siis mitenkään voi olla sattumaa, sillä vrk:n perusteella toista noista nimistä on n. 70 toista n. 50. Tuota kaverini pojan nimeä on vain yhdellä henkilöllä (todennäköisesti koko maailman ainoa tuonniminen), eli ei ole edes mikään yleinen yhdistelmä kuten Jari-Pekka.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
En siis ole "ilmiantamassa" kaveriani tai toivo mitään pahaa hänelle/miehelleen vaan yritän täällä vain pohtia, että miksi :D Ja maailma on täynnä harvinaisia nimiä, niin miten juuri nämä kaksi ovat olleet ne, jotka on valittu nimiksi?
Ap
Minusta sinä olet kamala ja yksinkertainen ihminen kun kirjoittelet toisen asioista tänne. Hanki elämä ja häpeä. Tollasia kavereita kun on, ei tarvitse vihamiehiä.
Minä taidan sitten olla ainoa, jonka mielestä on erittäin mautonta nimetä poika entisten säätöjen mukaan, erityisesti jos kyseessä harvinaiset nimet. Jos nyt on tykästynyt jonkun exänsä nimeen, niin sen ihanuutta yleensä toitotellaan pitkään sen jälkeen kun ex on kadonnut kuvioista eikä vain salaa ja hissukseen nykyisen miehen selän takana laitella nimiä, joilla on ikävä merkitys.
Minun mieheni ex on Emilia, ja olisin halunnut sen nimen tyttärelleni. Mies suostui, mutta onneksi eräs sukulainen ehti napata nimen välissä ja mieskin myönsi, että luultavasti hänen äitinsä olisi kovasti ihmetellyt nimivalintaa. Kyse on kuitenkin erittäin yleisestä ja suositusta nimestä, joten sinällään en näe ongelmaa tuollaisen nimen valitsemisessa. Ja me olimme asiasta keskustelleet avoimesti.
Sen sijaan tuollaisen merkitysnimen valitseminen toisen tietämättä on erittäin halpamainen teko.
Vierailija kirjoitti:
Minä taidan sitten olla ainoa, jonka mielestä on erittäin mautonta nimetä poika entisten säätöjen mukaan, erityisesti jos kyseessä harvinaiset nimet. Jos nyt on tykästynyt jonkun exänsä nimeen, niin sen ihanuutta yleensä toitotellaan pitkään sen jälkeen kun ex on kadonnut kuvioista eikä vain salaa ja hissukseen nykyisen miehen selän takana laitella nimiä, joilla on ikävä merkitys.
Minun mieheni ex on Emilia, ja olisin halunnut sen nimen tyttärelleni. Mies suostui, mutta onneksi eräs sukulainen ehti napata nimen välissä ja mieskin myönsi, että luultavasti hänen äitinsä olisi kovasti ihmetellyt nimivalintaa. Kyse on kuitenkin erittäin yleisestä ja suositusta nimestä, joten sinällään en näe ongelmaa tuollaisen nimen valitsemisessa. Ja me olimme asiasta keskustelleet avoimesti.
Sen sijaan tuollaisen merkitysnimen valitseminen toisen tietämättä on erittäin halpamainen teko.
Tätä ihmettelin myös ketjua lukiessa!
Hmmmh no joo, erikoista ehkä. Vaan ehkäpä taustalla ei ole mitään sen kummempaa kuin se, että nainen tykkää nimistä ja muistot ovat ihania ja hän muistaa lämmöllä noita tärkeitä hetkiä ja niihin liittyviä henkilöitä? Eli sen sijaan, että hän haikailisi itsessään niiden miesten perään, hän haluaa itselleen muistuttaa niitä hyviä hetkiä?
No mitähän ihmettä luulet että asia sinulle kuuluu? Taidat olla kateellinen kaverille? Hanki oma elämå niin alkaa vähitellen helpottamaan.