Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni jalankulkijalla pitäisi olla aina väistämisvelvollisuus autoilijaan nähden!

Vierailija
01.10.2016 |

Jos jalankulkija seisoo tien poskessa, niin on helvetin tyhmää, että koko autoletka pysähtyy sen takia, eikö säännöt pitäisi olla niin, että jalankulkija odottaa, että autoletka menee ohi, ja ylittää tien sitten kun autoja ei näy?

Koska jalankulkija pysähtyy näppärämmin kuin auto.
Koska autolla tulisi ajaa mahdollisimman vakaata nopeutta, että ajaminen olisi taloudellista.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Kyllä mua ainakin vitutti seistä 20min räntäsateessa joskus töiden jälkeen, kun en päässyt tien yli, kun liikenteessä oli "muutama" ap:n kanssa samoilla linjoilla oleva kuski. Bussikuski sitten vihdoin viimein päästi mut yli.

Niin ja normaalisti mulla meni kotimatkaan kävellen 5 minuuttia.

Saat kyllä syyttää itseäsi. Mikset vaan kävele sille suojatielle? Kyllä ne autot sitten antaa tietä ja pysähtyy.

Itse annan aina ja poikkeuksetta tietä jalankulkijalle mutta kun välillä tuntuu, että pitäisi nousta autosta taluttamaan niitä suojatielle, kun siellä vaan seisovat ja pällistelevät. Enkä tarvitse mitään kädenheilautusta kiitokseksi, noudatan vain tieliikennelakia.

Koska en halua jäädä auton alle ja kun yritin niin autoilijat painoivat kaasua, että varmasti ehtivät ennen mua.

Vierailija
22/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jalankulkija seisoo tien poskessa, niin on helvetin tyhmää, että koko autoletka pysähtyy sen takia, eikö säännöt pitäisi olla niin, että jalankulkija odottaa, että autoletka menee ohi, ja ylittää tien sitten kun autoja ei näy?

On risteyksiä, joissa se autoletka on katkeamaton, eli niistä ei jalankulkija pääsisi ikinä yli.

Ajattelen nyt vaikka tässä lähellä sijaitsevaa ala-asteen koulua. Eihän sinne koululaiset pääsisi ikinä ajoissa aamulla tunnille, jos tuo sinun sääntösi olisi voimassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaminen risteysalueella pitäisi kieltää. Olisi paljon turvallisempaa, jos autoilijat taluttaisivat autonsa risteysalueen yli.

Vierailija
24/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en aina viitsisi pysähtyä, jos jalankulkija ei ole varsin hyppäämässä alle.

ap

Näitä tapauksia varten olen ajatellut, että voisin kantaa mukana kevyttä ongenvapaa tms., ja astua suojatielle se edellä. Jos autoilija ei minua sattuisi pelkäämään vaan olisi valmis ajamaan yli, niin ainakin sitä vapaa väistäisi, kun siitä voisi tulla peltiin ikäviä naarmuja.

Vierailija
25/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos vaikka toimittaisiin siten, että mennään yli vähän niinkuin vuorotellen?

Vierailija
26/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samaa mieltä, on paljon järkevämpää että se jalankulkija odottaa muutaman sekunnin että se auto on mennyt ohitse kuin että se auto pysähtyy ja tuhlaa polttoainetta lähtemiseen paikaltaan..

Minäkin olen samaa mieltä. Jalankulkijan on muutenkin helpompi tarkkailla liikennettä koska vauhtikin on niin hidas.

Vierailija
27/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on herkkä kapistus, se kärsii jatkuvan pysähtelyn takia. Lisäksi polttoainetta kuluu turhaan, kun joudut sitten taas kiihdyttämään uudelleen.

Itse en aina viitsisi pysähtyä, jos jalankulkija ei ole varsin hyppäämässä alle.

ap

Ymmärtäähän sen, jos olet saanut ajokortin ja yhtäaikaan pitäisi keskittyä autonhallintaan, liikkennesääntöihin, muihin autoilijan ja vielä jalankulkijoihin. Liian monta palettia yhteen päähän, jos kokemus puuttuu.

Tiedätkö, minulle ei tuota pienintäkään ongelmaa edes ennakoida jalankulkijoita tai antaa heille tietä, puhumattakaan autoni hallinnasta, kun ajan n. 4000 km/kk ja tätä on jatkunut jo kymmeniä vuosia ja näin luulen sinullekin käyvän ja myöhemmin naurat aloituksellesi.

Vierailija
28/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kusipääautoilijoiden luvatussa maassa jalankulkija ei ikinä pääsisi Aasta Beehen.

Vierailija
29/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennessääntöjä pitäisi muuttaa niin, että moottoriajoneuvolla on AINA etuajo-oikeus muuhun liikenteeseen nähden.Lisäksi pitäisi tulla se muutos että liikennevaloissa saa kääntyä oikealle punaista päin, ellei sitä ole erikseen kielletty nuolivalolla.

Vierailija
30/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provoiluyritys lauantai-illan kunniaksi. Haastaa riitaa...

Vierailija
31/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

++ tässä kohdassa on näpsäkkä vastaus + 

++ tässä kohdassa on henkilöön käyvä loukkaus ++

++ tässä arvostelen ap:n älykkyyttä ja kalun kokoa ++

Vierailija
32/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja myös kuorma-autolla pitäisi olla etuajo-oikeus AINA henkilöautoihin nähden, rekalla kuorma- ja henkilöautoihin jne  :)

Vierailija
33/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... ja myös kuorma-autolla pitäisi olla etuajo-oikeus AINA henkilöautoihin nähden, rekalla kuorma- ja henkilöautoihin jne  :)

... ja tankilla etuoikeus pysäköintipaikkoihin. Tässä Kenny Everett näyttää mallia 80 - luvulla.

With a Sherman tank your parking problems are over!

Vierailija
34/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, osta kunnon auto niin ei tarvi valittaa. Kunnon auto pysähtyy, lähtee uudelleen liikkeelle eikä kuluta niin paljon bensaa, että sillä ei voisi hetkeksi pysähtyä tai hiljentää, että jalankulkija pääsee yli. Ja jos sulla on nyt niin ikävä tilanne, että ei ole varaa kunnon autoon, voit aina siirtyä ... jalankulkijaksi.

Vierailija
35/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tällainen "isommat ensin" -mentaliteetti. Sehän olisi hyvä systeemi... 8/

Vierailija
36/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään aina mennä vaan suojatien yli enkä edes kyseenalaista sitä aikooko auto väistää. Tietenkin aina seuraan ettei jotkut hullut aja yli. Parasta on joidenki vanhempien miesten ilme, kun on kaarallaan niin kiire töihin, no niin minullakin, vaikka kuljenkin jalkaisin. Katsotaan kuin halpaa makkaraa kun en jää odottelemaan sitä ettei yhtäkään autoa tule vaan menen yli heti.