Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pariskunta ei osaa istua erillään bussissa

Vierailija
01.10.2016 |

Matkustin pitkänmatkan bussilla, jonne yhdessä vaiheessa astui sisään noin viisikymppinen heteropariskunta. Mies käveli edellä lähes bussin takaosaan saakka ja kun hän huomasi ettei missään ollut vapaana kahta vierekkäistä paikkaa, hän kailotti kovaan ääneen, että: "Eikö kukaan haluais tutustua uuteen ihmiseen, että me päästäis vaimoni kanssa istumaan vierekkäin???" Syvä hiljaisuus ja ihmiset lähinnä tuijottaa tylsistyneenä ulos ikkunasta. Mies puuskahtaa: "No eipä tietenkään" ja vihaisena pohtii pitkään vaimonsa kanssa että kumpi menee istumaan ja minne. Lopulta he saavat perseensä alas jonnekin (peräkkäin, jotta he voivat keskustella välillä matkan aikana) ja bussi tulee niin täyteen että osa matkustajista joutuu seisomaan. Se pariskunta voisi siis olla onnellinen että pääsi edes istumaan. Mutta herää kusymys että millainen pariskunta ei osaa istua erillään hetken aikaa???? Vai onko täällä joku jonka mielestä minun tai jonkun muun matkustajan olisi pitänyt siirtyä muualle jotta arvoisa pariskunta voi olla liimautuneena yhteen?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen, jos ongelmani olisivat ap:n huolten tasolla.

Vierailija
2/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeää toisena ettei kukaan bussissa viitsinyt vaihtaa paikkaa että olisivat päässeet vierekkäin. Varsinkin kun kyseessä vielä pitkän matkan bussi! Ihmiset ovat niin ajattelemattomia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin varmaan antanu paikkani, et olisivat päässeet vierekkäin.. Eipä ole mulle niin iso juttu missä istun.

Vierailija
4/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää ole ongelma, koin sen lähinnä huvittavaksi :) En myöskään olisi voinut vaihtaa paikkaa, koska tarvitsen ikkunapaikan ettei mulle tule huono olo. Toki olisin voinut lähteä kyselemään josko joku haluaisi istua vieressäni ja antaa minun istua ikkunapaikalla, mutta mitä turhaan kun se pariskunta voi yhtä hyvin istua peräkkäin. Tekee ehkä ihan hyvää niille olla välillä erilläänkin.

Ap

Vierailija
5/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden käyttäytyminen voi vaikuttaa oudolta omaan silmään, ja totuus voi olla oman pään tavoittamattomissa.Mietipä vaikka jos kyseinen pariskunta on ollut vain paria päivää aiemmin melkein menettää toisensa vaikkapa onnettomuudessa tms. Ajattelisitko hieman suopeammin jos tietäisit taustat?

Vierailija
6/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka heillä oli?

Vierailija
7/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,5 tuntia.

Ap

Vierailija
8/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta. Tietenkin he halusivat istua vierekkäin, hölmökö olet.

Vierailija
9/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran Express-bussissa, jossa eräs mies pyysi eläleläisparia siirtymään hänen takaansa vielä yhden penkkirivin taaksepäin, jotta hän voisi kaataa penkkinsä selkänojan huoletta makuuasentoon. Vanhempi pariskunta siirtyi kohteliaasti. Ihmettelin kyllä miehen pokkaa, bussi kun oli puolityhjä, ja hän olisi voinut siirtyä itsekin.

Vierailija
10/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5 tuntia.

Ap

Jos itse lähtisit kaverin kanssa reissuun niin etkö haluaisi istua vierekkäin vai tykkäisitkö huudella asioitanne niin että koko bussi kuulee?

Vierailija
11/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei sitten itse halunnut tutustua uuteen ihmiseen, kun sitä muilta odotti?

Vierailija
12/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5 tuntia.

Ap

Jos itse lähtisit kaverin kanssa reissuun niin etkö haluaisi istua vierekkäin vai tykkäisitkö huudella asioitanne niin että koko bussi kuulee?

Toki vierekkäin istuminen on kivaa, mutta olen reissannut niin paljon sekä junissa, busseissa että lentokoneissa kavereiden kanssa ja aina nyt ei vaan saa vierekkäistä paikkaa. Puolitoista tuntia nyt on leikinlaskua verrattuna vaikkapa kuuden tunnin bussimatkaan tai 10 tunnin lentomatkaan. Ja mitä tulee tuohon juttujen huuteluun, niin se pariskunnan nainen kääntyi kaksi kertaa matkan aikana taakse miehensä puoleen ja kysyi hennosti melkein kuiskaten: "Miten menee?" Mies vastasi jotain että hyvin menee. Hurjaa. Ja sitäpaitsi jos he olisivat istuneet vierekkäin ja puhuneet serkun kummin kaiman sairauksista niin ihan yhtä lailla muut lähellä olevat matkustajat olisivat kuulleet heidän keskustelunsa. Miten peräkkäin olo eroaa vierekkäin olosta volyymitasolla?

Vierailija
13/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei sitten itse halunnut tutustua uuteen ihmiseen, kun sitä muilta odotti?

Nimenomaan, kiitos! Ajattelin jo että ihanko oikeasti kaikki av-palstalaiset on näin tuomitsevia ja vaativat että pariskunnan pitää saada ehdottomasti istua vierekkäin 1,5 tuntia vaikka tuo peräkkäinkin istuminenkin näytti sujuvan ihan hyvin. Mikä parisuhde (tai kaverisuhde) on sellainen että ei osaa olla "erossa" edes hetken verran? Olen matkustanut tuota väliä paljon ja tämä oli eka kerta kun bussi tuli noin täyteen joten herranjumala jos ei kerran elämässään osaa istua erillään... ei kuulosta kauhean terveeltä. Voi vaikka samalla tutustua niihin uusiin ihmisiin!

Vierailija
14/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua bussissa tutustua uusiin ihmisiin, vaan tuijottaa ulos ikkkunasta.

Vierailija
15/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän he osasivat, selvästi. Mutta miksi ihmeessä kukaan ei voinut tehdä heille pientä palvelusta? Eihän tuo olisi ollut suurikaan juttu niille muille, mutta tuolle pariskunnalle selkeästi tärkeää. Tuo vaimo tai mies oli saattanut tulla vaikka sairaalasta kotiin ja puoliso tahtoi olla vieressä pitämässä huolta. Jos sinusta heistä jäi outo kuva, niin teistä siellä bussissa jäi itsekäs.

Pahasta matkapahoinvoinnista kärsivänä tiedän ettei ikkuna ole ongelma vaan menosuunta ja jos joutuu istumaan takana tai haisevien henkilöiden vieressä.

Vierailija
16/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllähän he osasivat, selvästi. Mutta miksi ihmeessä kukaan ei voinut tehdä heille pientä palvelusta? Eihän tuo olisi ollut suurikaan juttu niille muille, mutta tuolle pariskunnalle selkeästi tärkeää. Tuo vaimo tai mies oli saattanut tulla vaikka sairaalasta kotiin ja puoliso tahtoi olla vieressä pitämässä huolta. Jos sinusta heistä jäi outo kuva, niin teistä siellä bussissa jäi itsekäs.

Pahasta matkapahoinvoinnista kärsivänä tiedän ettei ikkuna ole ongelma vaan menosuunta ja jos joutuu istumaan takana tai haisevien henkilöiden vieressä.

Ahaa, eli kun SINÄ matkapahoinvoinnista kärsivänä et kärsi ikkunattomuudesta, niin silloinhan sen täytyy koskea jokaikistä ihmistä maan päällä. Jepjep.

Vierailija
17/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia että pariskunta tai vaikka ystävykset haluavat istua vierekkäin.

Itse olisin paikkani luovuttanut.

Vierailija
18/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, eli kun SINÄ matkapahoinvoinnista kärsivänä et kärsi ikkunattomuudesta, niin silloinhan sen täytyy koskea jokaikistä ihmistä maan päällä. Jepjep.

Matkapahoinvointi johtuu taspainoelimestä ja siihen koskevat määrätyt jutut. Lukeminen esimerkiksi lisää pahoinvointia. Voit tietenkin kärsiä pahoinvoinnista, mutta jos ainoa mikä aiheuttaa tai poistaa pahoinvointia on sivuikkunasta ulos katsominen tai sivuikkunan puuttuminen, niin silloin on kyse jo jostain muusta kun matkapahoinvoinnista. Meinaatko, että etupenkissä eteen katsominen olisi pahentanut tilannettasi? 40 cm sivummalta ikkunasta katsominen olisi lisännyt pahoinvointiasi? Nythän ei ollut kyse kuitenkaan siitä, että ikkunat suljettiin. Varmasti on ihmisiä, jotka alkavat oksentamaan jopa nähdessään bussin, mutta silloin ei ole kyse virallisesta matkapahoinvoinnista, vaan jostain muusta.

Ei kukaan pakota sinua tekemään muiden puolesta mitään. Olisit voinut laittaa jopa laukkusi, niin ettei vierellesi muut pääsisi. Muista, että seuraavalla kerralla kun ikkunapaikat on täynnä ja sinä siinä matkapahoinvoinnissasi kärventelet käytäväpaikalla, kukaan ei tee elettäkään puolestasi vaihtaakseen paikkaa, vaikka ihan nätisti kysyisitkin.

Vierailija
19/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, se on ihan luonnollista. Mutta kuka tulee bussiin ja kailottaa että "antakaa mulle ja mun vaimolle vierekkäiset paikat" (=koska emme osaa istua erillään)?? Jos minä ja puolisoni tullaan bussiin eikä nähdä vierekkäisiä paikkoja, niin sitten vaan istutaan erillisille paikoille. Ei kaada meidän maailmaa eikä todellakaan kailoteta pitkin bussia että meidän tarttis päästä vierekkäisille paikoille...

ap

20/51 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, se on ihan luonnollista. Mutta kuka tulee bussiin ja kailottaa että "antakaa mulle ja mun vaimolle vierekkäiset paikat" (=koska emme osaa istua erillään)??

Sellainen, joka haluaa istua puolisonsa vieressä?

Tämä on taas näitä pyytämis- ja olettamiskulttuurin eroja: http://www.vauva.fi/keskustelu/2575121/miksi_jotkut_eivat_vielakaan_tie…