Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksikää mitä hyviä puolia on penninvenyttämisessä/säästämisessä?

Vierailija
01.10.2016 |

Olen yrittänyt lapset kasvattaa niin että asioilla on myös ne hyvät puolet, mutta nyt kun pitäisi pari viikkoa säästää niin en meinaa keksiä hyviä puolia siitä. Keksikää!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 vastausta :D näinkö huonosti asiat on?

Vierailija
2/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto tuhoutuu vähemmän, kun ihmisillä ei ole rahaa ostaa materiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Se kehittää mielikuvitusta, ongelmanratkaisutaitoja ja kekseliäisyyttä.

-oppii arvostamaan sitä mitä on eikä aina vaan haluamaan lisää

-erittäin hyödyllinen taito esim opiskeluaikoina kun voi olla tosi tiukkaa

Vierailija
4/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vähän bufferia, ei ole niin paljon stressiä elämässä. Ihmisten olisi hyvä oppia budjetoimaan menojaan ja tarkkailemaan mihin se raha menee, kauppaan mennessä valmiiksi mietitty kauppalista jottei tule ostettua summittain ruokaa vaan juuri se määrä mitä tarvitsee. Kuukaudessa voi säästää jo paljon miettimällä kuun alussa budjettia ja tarkkailemalla kulutusta. 

Vierailija
5/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellisiä. Lisäksi tietysti jos osaa säästää, elää taloudellisesti, ja joskus pihistääkin, niin rahaa toivottavasti säästyy tärkeämpiin asioihin: ei tarvitse stressata rahasta, kun on puskuri pahalle paivälle, voi tehdä vähemmän töitä, kun ei tarvitse niin paljon rahaa ( voi siis tehdä esim. 4-päiväistä työviikkoa, tai ottaa yhden palkattoman lomakuukauden), valintamahdollisuudet muuttuvat, jos on rahaa säästössä, stressitaso vähenee, mikä onhyvä terveydelle( verenpaine, sydämen terveys jne.)

Vierailija
6/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyy rahaa, tuo taloudellista turvaa ja välttää vaikeuksia (puskurit), säästää luontoa. Säästynyt raha lisää vapautta ja valinnanmahdollisuuksia.

Vierailija
7/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Säästäminen opettaa pitkäjänteisyyteen, lykkäämään välitöntä tarpeentyydytystä kauemmaksi. Monet menestyneet ihmiset osaavat juuri tämän taidon monilla  elämänsektoreilla.

- Lapsi on mallioppija. Kun hän oppii säästämään 1 euron viikossa, malli toimii myöhemmin myös silloin, kun haluaa säästää 20 000 euroa vaikka omaan asuntoon. Lapsi oppii sietämään säästämisen "tuskaa".

- Raha on vaihdon väline, tärkein sellainen, mitä isompi potti on kasassa, sitä suuremman arvon sillä voi myöhemmin hankkia.

- Laina on aina negatiivista rahaa, joka syö monin tavoin minuutta ja  juuri tätä hetkeä. Kun on säästänyt potin valmiiksi, ei tarvitse miettiä sitä, mistä taas joutuu elämäänsä kuristamaan. Ajatuksen vapautuvat.

-On ihanan vapauttavaa, kun ei ole velkaa kenellekään. Se vapauttaa valtavan määrän voimia ja energiaa, saa itsensä tuntemaan hyväksi. Saa nukuttuä yönsä paremmin.

Vierailija
8/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto tuhoutuu vähemmän, kun ihmisillä ei ole rahaa ostaa materiaa.

Luontoa nyt tuhotaan myös rahaa säästämällä esim. vältellään jätemaksuja dumppaamalla roina mäkeen.

Vierailija
9/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ostettua isompia ostoksia kun rahaa on kertynyt tarpeeksi. Ostan 900€ dronen piakkoin ja ensvuoden kesällä ehkä n.600€ läppärin. Rahaa olen säästänyt niin kauan kuin sitä olen saanut, enkä ikinä ole ollut rahaton. Ostin 400€ kameran 2014,  olin ollut täydessä ostoslakossa vuoden. Muilla samanikäisillä rahat menee ulkona syömisiin, kalliisiin vaatteisiin, leffoihin jne mikä ei mua kiinnosta enkä niissä käy, ostan vain kirppareilta. Vanhemmat ostaa heille myös kalliit laitteet, mä ostan itse. T.15 vuotias tyttö

10/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuole nälkään?

11/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-On ihanan vapauttavaa, kun ei ole velkaa kenellekään. Se vapauttaa valtavan määrän voimia ja energiaa, saa itsensä tuntemaan hyväksi. Saa nukuttuä yönsä paremmin.

Eipä se velka yöunia vie, kun ymmärtää, mikä se on: taloudellinen työkalu oman vaurauden lisäämiseksi.

Vierailija
12/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen säästänyt siksi, että isommatkin ostokset voi maksaa käteisellä, eikä tarvitse maksaa korkoja.

Vierailija
13/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se velka yöunia vie, kun ymmärtää, mikä se on: taloudellinen työkalu oman vaurauden lisäämiseksi.

Kerropa mihin olen sijoittanut velkarahaa? Onko   100-prosenttinen takuu, että sijoituksen  arvo pysyy tai kasvaa? Jos on viisas sijoittaja, asia on ok. Mutta näitä viisaita on vain kovin vähän, sillä maassamme on tällä hetkellä 347 000 ylivelkaantunutta. Moni kuvittelee olevansa hyvä velkarahalla investoija, mutta kovin harva sitä on. Isäni osasi sijoittaa ja sai miljoonapotin, mutta esim. toinen sukulaiseni ei.

14/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa mihin olen sijoittanut velkarahaa? Onko   100-prosenttinen takuu, että sijoituksen  arvo pysyy tai kasvaa? Jos on viisas sijoittaja, asia on ok. Mutta näitä viisaita on vain kovin vähän, sillä maassamme on tällä hetkellä 347 000 ylivelkaantunutta. Moni kuvittelee olevansa hyvä velkarahalla investoija, mutta kovin harva sitä on. Isäni osasi sijoittaa ja sai miljoonapotin, mutta esim. toinen sukulaiseni ei.

Jos tuotolle olisi sataprosenttinen takuu, kyse ei ole enää sijoittamisesta. Tyypillinen sijoitus on omistusasunnon ostaminen. Se on fiksu sijoitus, koska jossakin pitää kuitenkin asua.

15/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja aloittajalle vielä: paskapuheesi ei mene lapsille läpi. Jos koetatte sinnitellä pari viikkoa, koska rahat ovat lopussa, lapset kyllä ymmärtävät sen. Ei köyhyydessä ja saituudessa ole mitään positiviisia puolia, eikä sinun tarvitse teeskennellä, että niissä on.

Vierailija
16/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee luovemmaksi ruoanteossa; oppii tekemään ravitsevaa ruokaa pienemmällä hinnalla.