Töissä H:gin keskustassa, missä asua?
Työpaikka siis aivan ydinkeskustassa mutta mieli halajaa maaseudun rauhaan. Ehdotelkaa rauhallisia, luonnonläheisiä asuinpaikkoja, joista on kuitenkin järkevät yhteydet ytimeen.
Kommentit (17)
Ja toisaalta kiehtoo pikkukaupungit, joissa on rauhaa mutta kuitenkin palveluita kävelyetäisyydellä, ei ruuhkia jne. Porvoo, Hämeenlinna...? -ap
Oman auton käyttö myös mahdollista. -ap
Asumme Espoossa kävelymatkan päässä juna-asemasta. Koti on rauhallisella alueella, josta peruspalvelut löytyy (ei kuit. terveyspalveluita), luonto on lähellä jne. Olen töissä Helsingissä ja jatkan junalta vielä pienen matkan metrolla. Työpaikka aivan metroaseman äärellä. Matkaan menee ovelta ovelle julkisilla n. tunti. Autolla aamuruuhkassa melko sama + pysäköintihaasteet.
Sipoo (Nikkilä, Söderkulla). Ei ruuhkia, palvelut lähellä, Keravalle Nikkilästä 10min ja Jumboon 20min. Töihin autolla Helsinkiin ei-ruuhka-aikaan 30min, bussilla 45min. Ruuhka on sitten asia erikseen kulkipa mistä hyvänsä. Asuttiin myös Porvoossa, mutta täällä viihdytään paremmin maaseudun takia.
EspooN ja Lohjan väliltä löytyy myös maaseutua. Juna-asema lähellä tai järkevän automatka päässä on kyllä hyvä, itsellä ei riittäisi hermot ainakaan ajaa ydinkeskustaan joka päivä.
Onko työpaikalla pysäköintimahdollisuus ?
Itse asun radan varrella, junamatkalla aina luen Hesaria ja syön tuorepuuroa, matkustusaika tulee hyödynnettyä kokonaan.
Teen jatkuvasti vähän saldoa eikä työssäni ole paljoakaan päiviä että tämä pitää saada tänään tehtyä, kun on näitä juna ei kulje -päiviä, jään suosiolla kotiin.
Kotoa asemalle kestää kävellä n 10 min.
kiitos vastauksista, pitää tutkia näitä. Työpaikalla mahdollista saada oma paikka parkkihallista, pysäköinti ei siis ongelma.Ja junamatkalla tosiaan voi naputella sähköposteja vaikka. Ap
Itse asun Lahdessa ja käyn töissä ydinkeskustassa. Kätevää, kun junassa voi jo sähköpostit lukea yms. Periaatteessa rankkaa, mutta kaikkeen tottuu :)
Kaikki paikat juna-asemien vieressä.