Minkälainen on älykkäin tuntemasi ihminen?
Ja ri saa kertoa nyt itsestään, vaan täytyy valita vaikka sitten se seuraavaksi älykkäin :D nyt ei myöskään puhuta omasta suosikkityypistä tai yleisestä mukavuudesta, vaan oikeasti puhtaasti älystä. Mitä tuntemanne älykkäät ihmiset tekevät, miten käyttävät aikansa? Miten heidän elämänsä eroaa tyhmempien tuttujenne elämästä? Onko jotain sellaisia asioita/piirteitä jotka ovat älykkyyden kannalta mainitsemisen arvoisia?
Itse olen huomannut, että älykkäät tuntemani ihmiset lukevat paljon ja ovat koko ajan kärryillä maailman tilanteesta ja politiikasta. He osaavat myös käyttää aikansa hyvin ja kehittävät itseään uusissa asioissa jatkuvasti. Heillä ei ole kavereita, vaan lähinnä muutamia hyviä ystäviä. Älykkäimmällä tuntemallani ihmisellä on myös mielenterveysongelmia, minkä luulen ainakin osittain liittyvän siihen että hän ei tunnu samaistuvan muihin eikä hän pärjää ns. arkisissa asioissa yhtä hyvin kuin "taviksemmat".
Kommentit (23)
Nöyrä, pitkämielinen, luotettava, kannustava, hyvin tavallinen, vaatimaton , helposti lähestyttävä, hyvä keskustelija ja kuuntelija.
Täysin puolueeton ihmisten välisissä riita yms.tilanteissa ja tämä minusta on hänessä aivan erityisen fiksua.
Laaja-alainen kiinnostus ympäröivään maailmaan, eli lukee paljon ja seuraa aikaansa, ja tästä syystä pystyy keskustelemaan lähes aiheesta kun aiheesta. Uuden edessä kuuntelee kiinnostuneena. Näkee paljon syy-seuraussuhteita ja pystyy linkittämään uutta omaksuttua tietoa laajempaan kehikkoon. Tumma, leikittelevä ja oivaltava huumorintaju.
Ihmisenä erittäin ystävällinen, kiinnostunut kaikesta maan ja taivaan välillä. Hieman lapsenomainen ja innostuu helposti. Ei välitä ulkonäöstään, vaatteet ovat aina jotain vuosikymmeniä vanhaa kirpputorilaatua, vaikka varallisuuttakin on kertynyt. Kykenee keskustelemaan tuntikausia niin kulttuurihistoriasta, kielitieteestä, arkeologista, musiikista kuin matematiikastakin.