Mistä vähän ujompi, hiljaisempi ja vähän alkoholia juova ihminen voisi saada kavereita yliopistosta?
Oon siis tällainen ihminen ja haluaisin saada kavereita täältä yliopistosta.
T: 22-vuotias nuori mies/poika
Kommentit (13)
Joillakin aloilla melkein kaikki on hiljaisia ja eivät juo. Tutustu luennoilla, ryhmätöissä, ym.
Järjestöistä. Mene rohkeasti mukaan vaikka johonkin urheiluun tai kotiseutuusi liittyvään toimintaan, jos ei muuten omia mielenkiinnonkohteita liippaavia juttuja löydy.
Opettele juomaan, kuten normaalit ihmiset, vitun friikki.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin aloilla melkein kaikki on hiljaisia ja eivät juo. Tutustu luennoilla, ryhmätöissä, ym.
Millä aloilla? Opiskelen itse ranskaa pääaineena ja suurin osa näistä mun ryhmän ihmisistä ovat aika alkoholin perään vaikka ulkonäkö voi pettääkin. Tosin on myös 2 tyyppiä jotka eivät pahemmin rieku baareissa mutta oon liian ujo että voisin keskustella heidän kanssa enemmän.:(
Ap
Ihan vaan menemällä toimintaan mukaan mikä kiinnostaa edes vähän. Myös bileisiin voi mennä vaikkei juo eikä ole mikään bilehile. Itse olen absolutisti ja myös hiljainen kuin hiiri mutta aina joku super-ekstrovertti lyöttäytyy seuraan.
Liity ainejärjestöön tai johonkin muuhun. Siitä on hyötyä monella tapaa.
Eikä kukaan pakota sua juomaan bileissäkään, teet vaan kuten minä, että menet kavereitten kanssa juhlimaan jos huvittaa ja lähdet sitten pois jos meno menee liian känniseksi.
Aina sieltä löytyy jotain muita, joita se bilettäminen ei kiinnosta niin paljoa. Varsinkin sitten opintojen edetessä alkaa karsiutua se biletys. Eli koita tutustua maisteritason tyyppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä aloilla? Opiskelen itse ranskaa pääaineena ja suurin osa näistä mun ryhmän ihmisistä ovat aika alkoholin perään vaikka ulkonäkö voi pettääkin. Tosin on myös 2 tyyppiä jotka eivät pahemmin rieku baareissa mutta oon liian ujo että voisin keskustella heidän kanssa enemmän.:(
Ap
No pitäähän sun sit viiniä juoda jos ranskaa opiskelet, vittu soikoon. Älä ole tommonen pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No pitäähän sun sit viiniä juoda jos ranskaa opiskelet, vittu soikoon. Älä ole tommonen pelle.
Anteeksi vain mutta käytän yhtä paniikkihäiriölääkettä ja sen lääkkeen kanssa ei voi varmaan paljoa juoda alkoholia. Vaikka mulla siis paniikkihäiriötä ei ole todettukaan vaan mulla on asperger.
Ap
Jos huomaat toisen hieman ujomman ja vetäytyvän oloisen ihmisen, esim. ryhmätöissä tai luennolla niin voisit hakeutua hänen seuraansa. Ei sinun paljoa tarvitse sanoa, tehvehdit ja kysyt vaikka mistä päin hän on kotoisin. Kyllä hän tajuaa jos olette toistenne kaltaisia. Tiedän omasta kokemuksesta, että ujot ihmiset vetävät toisiaan puoleensa kuin magneetit, eikä siinä niin paljoa supliikkia tarvita, koska molemmat luonnostaan viihtyvät ujomman kaverin seurassa.
Sitten toinen vaihtoehto on ainejärjestön/yliopiston erilaiset killat/kerhot. Niistä löytyy kaikille sopivaa. Esimerkiksi itse olen lautapelikerhossa (joo naurakaa vaan) tutustunut omanhenkisiin ihmisiin, jotka eivät halua olla huomion keskipisteenä. Toki sinun täytyy valita sellainen kerho, johon uskot samanhenkisten tyyppien hakeutuvan. esimerkiksi jotain bileidenjärjestämiskerhoa ei kannata valita, koska siellä on varmaan enemmän suupaltteja ja meneviä ihmisiä.
Älä aseta liikaa paineita itsellesi, uusiin ihmisiin tutustuessa sinun ei tarvitse tehdä kuin 50% työstä, se toinen 50% jää toisen osapuolen vastuulle. Ei sinun tarvitse yksin puhua, kyllä sen toisen osapuolenkin on jotain sanottava. Hyviä aiheita ovat esim. mistä on kotoisin, millainen paikka se kotipaikkakunta on, mitä on tehnyt ennen yliopistoa, oliko lukio millainen, mitä harrastaa jne. Etenkin näin syksyllä ihmiset haluavat tutustua uusiin tyyppeihin - vaikka omalta vuosikurssilta
Oletko uusi opiskelija? Yliopisto on siitä harvinainen yhteisö, että siellä on paljon hiljaisia, vähän sisäänpäin kääntyneitä ihmisiä, jotka sietävät myös erilaisuutta ja keskustelevat mielellään maailman menosta.
Uskon, että ajan kanssa ja vähän rohkeutta keräten löydät tuttavia, joista osasta voi tulla ihan ihmisiä. Vaikka olisit jo vähän vanhempi opiskelija, niin tässä neuvoja:
Mene rohkeasti mukaan seminaareihin, jotka eivät kuulu pakollisiin opintoihin. Esim. jos opiskelijoille lähetetään ilmoitus siitä, että paikalle tulee vieraileva luennoitsija, on joku paneelikeskustelu tms. Usein niiden yhteydessä voi olla joku pieni kahvitarjoilu- tai joskus jopa viinitarjoilu (voi ottaa alkoholitonta, kukaan ei vahdi!) ja on pientä juttelua ja tutustumista. Samoin kannattaa hakeutua erilaisiin lukupiireihin. Joskus pienryhmäopetuksen jälkeen joku ehdottaa baariin menoa. Sitä ei pidä ottaa kutsuna mennä ryyppämään, vaan monet oikeasti menevät yhdelle. Jos otat kupin teetä tai limun, niin kukaan ei ihmettele, voit vaikka sanoa, että sinulla on pää kipeä ja otit särkylääkkeen ja olo ei tunnu hyvältä, jos joku ihmettelee, mutta ihmettely sinänsä on epäkohteliasta.
Näissä pienissä, vapaamuotoisissa juttelutilanteissa ihmiset sitten tutustuvat toisiinsa.
On myös eläkuvailtoja, urheiluporukoita jne.
Ole poikkitieteellinen! Muutenki hyvä tuntea ihmisiä eri aloilta. Parasta pääomaa, mitä voit yliopistoajoilta saada.
Tsemppiä ja iloja opintoihisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Anteeksi vain mutta käytän yhtä paniikkihäiriölääkettä ja sen lääkkeen kanssa ei voi varmaan paljoa juoda alkoholia. Vaikka mulla siis paniikkihäiriötä ei ole todettukaan vaan mulla on asperger.
Ap
Sun kannattaisi kysyä henkilökohtaiselta lipasto apu apustajalta, varmaan pepe sammakojen kieltä on muitakin vammaisia opettelemassa.
Roolipeliluolasta.