Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistuneisuushäiriö ja bentso, joka ei väsytä tai näy päällepäin?

Vierailija
30.09.2016 |

Otsikossa kysymys. Kaikki muutkeinot on kokeiltu, paitsi bentsot. Olen lukenut, että pahassa ahdistuneisuushäiriöissä ne ovat se viimeinen, mutta tehokas apu, joka on pitänyt monet työelämässä mukana. No itsellä on nyt tämä tilanne. Kannattaako? Tiedän koukkuriskin, mutta toinen vaihtoehto on työpaikan menetys, koska en meinaa selvitä siellä enää. Kokemuksia, onko apua? Haittavaikutuksia tms. En todellakaan käytä alkoholia tai muita päihteitä, koska ne pahentavat ahdistuneisuutta. Kiitos vastauksista!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot on helvetin hyvä lääke ahdistushäiriöön, niiden kanssa pitää vaan olla aika varovainen koska bentsokoukku on äärimmäisen vittumainen. Ts. anna ihmeessä bentsoille mahdollisuus mutta koita olla syömättä montaa päivää putkeen. Yksi hyvä homma on se, että jo tieto siitä että bentsoja on ja niitä voi tarvittaessa syödä, auttaa ainakin välillä pitämään ahdistusta aisoissa. 

Ne kaikki väsyttää jonkun verran, sille ei voi mitään. (Jos meinaa kuukahtaa sijoilleen eikä millään saisi/haluaisi niin voi tietty varovaisesti hörppiä kahvia päälle.)  Itseni kokemuksen mukaan Rivatril väsyttää vähiten, Diapam suhteellisen vähän ja Xanor, Opamox ja Tenox kaikki aika paljon mutta tämäkin on yksilöllistä. Itse olen kokenut addiktion vaaran ainoana merkittävänä haittavaikutuksena mutta edelleen, ei voi tietää miten juuri sinun elimistösi reagoi.

Itsellä on diagnosoitu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, menneisyydessä ongelmakäytin aika raskaalla kädellä ja nyt syön tarvittaessa pieniä määriä lääkärin ohjeen mukaan. Elämänlaatu olisi huomattavasti surkeampaa ilman.

p.s. Jos on mahdollisuus terapiaan niin kannattaa ihan lääkityksestä riippumatta koska se auttaa ihan oikeaan paranemiseen. Lääkkeet ei oikein hoida itse sairautta, ne vaan pitää sen oireet kurissa.

Vierailija
2/23 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor pitkävaikutteisena versiona ei varmaan väsytä juuri ollenkaan, tosin vaikutuskaan silloin ei ole niin voimakas. 

Vierailija
4/23 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bentsot on helvetin hyvä lääke ahdistushäiriöön, niiden kanssa pitää vaan olla aika varovainen koska bentsokoukku on äärimmäisen vittumainen. Ts. anna ihmeessä bentsoille mahdollisuus mutta koita olla syömättä montaa päivää putkeen. Yksi hyvä homma on se, että jo tieto siitä että bentsoja on ja niitä voi tarvittaessa syödä, auttaa ainakin välillä pitämään ahdistusta aisoissa. 

Ne kaikki väsyttää jonkun verran, sille ei voi mitään. (Jos meinaa kuukahtaa sijoilleen eikä millään saisi/haluaisi niin voi tietty varovaisesti hörppiä kahvia päälle.)  Itseni kokemuksen mukaan Rivatril väsyttää vähiten, Diapam suhteellisen vähän ja Xanor, Opamox ja Tenox kaikki aika paljon mutta tämäkin on yksilöllistä. Itse olen kokenut addiktion vaaran ainoana merkittävänä haittavaikutuksena mutta edelleen, ei voi tietää miten juuri sinun elimistösi reagoi.

Itsellä on diagnosoitu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, menneisyydessä ongelmakäytin aika raskaalla kädellä ja nyt syön tarvittaessa pieniä määriä lääkärin ohjeen mukaan. Elämänlaatu olisi huomattavasti surkeampaa ilman.

p.s. Jos on mahdollisuus terapiaan niin kannattaa ihan lääkityksestä riippumatta koska se auttaa ihan oikeaan paranemiseen. Lääkkeet ei oikein hoida itse sairautta, ne vaan pitää sen oireet kurissa.

Kiitos hyvästä vastauksesta.

Vierailija
5/23 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta muista, mutta Opamox ei minua väsytä lainkaan. Auttaa kyllä nukahtamisessa, jos illalla otan, koska vie helvetillisen ahdistuksen pois. Mutta päivällä vain rauhoittaa mielen, ei väsytä. En tiedä näkyykö päällepäin, tuskin. Enkä ole jäänyt koukkuun. Tai mitä se nyt tarkoittaa jos jää koukkuun? Resepti minulla on ollut jo kauan, mutta joskus menee kuukausiakin ilman että tarvitsee ottaa ja jo yksi neljäsosa tabletista tai puolikas tabletti auttaa ahdistukseen.

Vierailija
6/23 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita kokemuksia?

Vierailija
7/23 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan puolikkaan tai kokonaisen Opamoxin tarvittaessa. Puolikas ei väsytä, mutta poistaa ahdistukselta kärjen. Kokonainen tekee jo hieman huteran olon.

Näitä kannattaa ottaa vain tarvittaessa, niin ei ole pelkoa koukusta.451

Vierailija
8/23 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ahdistukseen ottaa bentson niin ei se väsytä vaan tuo ns normaalin olon , ahdistus poistuu tai ainakin vähenee.

Vierailija
9/23 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota ihan joka päivä ja pitää pieniä taukoja välillä niin yksi parhaita lääkkeitä pahaan ahdistukseen.

Vierailija
10/23 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärit määrää bentsoja. Ei ainakaan jos niitä kysyy. Ei tässä maassa saa täsmä lääkitystä. Neuroleptejä ja ssri moskaa niin, että pää menee paskaksi ja koukkuun noihinkin jää. Ei vissiin saa provikoita bentsoista lääkärit. Tämän takia en ole koskaan mennyt lääkärille. Olen hoitanut lisäravinteilla ja liikunnalla ahdistusta.

Vierailija
11/23 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytutkimus sanoo, että bentsot itse asiassa pahentaa ahdistusta pitkäaikaiskäytössä.

Vierailija
12/23 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapam, Xanor, ei väsytä jos pärjäät pienellä annoksella.

Vierailija
13/23 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykytutkimus sanoo, että bentsot itse asiassa pahentaa ahdistusta pitkäaikaiskäytössä.

Niimpä, jos ei niitä lopeta psykiatrin ohjeiden mukaan. Arvauskeskuslääkäreiden mielipidettä on turha kysyä.

Vierailija
14/23 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentso pienimmällä mahdollisella annoksella ei väsytä kun sen tarpeeseen ottaa ja jo tieto siitä että voi ottaa helpottaa ahdistusta. Oxamin 15mg minulla tarvittaessa käytössä jo kahdeksatta vuotta, ihan työelämässä olen. Puolikas yleensä riittää ja tarve noin 1-2 kertaa viikossa. Tuon puolikkaan tabletin laitan aina kielen alle liukenemaan, jolloin imeytyy nopeasti. Xanoria en suosittele ensimmäiseksi kokeilemaan, on tosi tehokas ahdistukseen, mutta koukuttaa herkästi. Mutta jokainen ihminen erilainen, eli kokeillen löytää parhaan.

Vierailija
15/23 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaisin tätä. Olen syönyt Opamoxia silloin tällöin, mutta en ole huomannut oikeastaan mitään vaikutusta, paitsi ehkä hitaalla käymisen. Ahdistusta se ei sillä tavalla vie. Olisiko syytä pyytää lääkäriltä joku toinen bentso, kuten Diapam? Olen aika iso mies.

Vierailija
16/23 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen saa kyllä bentsoja TK:stakin. Juuri sain vuodeksi. Ei huumetaustaa.

Vierailija
17/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait niitä mitä sanoit ?

Vierailija
18/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi, mutta ehkä sun pitäiskin menettää sitten se työpaikka, koska tässä työtä palvovassa kaikkivoipien yhteiskunnassa ei enää meinata muistaa ettei työn pitäisi sairastuttaa noin vakavaan ahdistukseen tai muuhunkaan, jotenkin niin väärin että mieluummin lääkitään vahvasti kuin hyväksytään tämä tosiasia. Ihan vaan sillä sanon että omankaan ahdistuksen kanssa tuskin olisin pärjännyt ilman sopivampaan työhön vaihtamista. Tsemppiä!

Vierailija
19/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen saa kyllä bentsoja TK:stakin. Juuri sain vuodeksi. Ei huumetaustaa.

Taas yksi ylimielinen, joka kuvittelee että joa itse saa niin muutkin saa.

Vierailija
20/23 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ahdistukseen ottaa bentson niin ei se väsytä vaan tuo ns normaalin olon , ahdistus poistuu tai ainakin vähenee.

Riippuu onko univelkaa. Jos mä otin päivällä enkä ollut nukkunut hyvin niin nukahdin päivällä. Mutta hyvin nukkuneena ei väsyttänyt yhtään, vaikka valmiste sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä