Mitähän tämä tarkoittaa
Meillä nyt käynnissä 9. yrityskierto. Haaveilemme pikkukakkosta. Huhtikuussa synnytin pikkukakkosemme kuolleena. Vauvakuume kova tällä hetkellä. Esikoinen on 2,5v.
Nyt menossa kp.20. Pari päivää on ollut jomotusta mahassa. Tänä aamuna kovaakin ja tuntui siltä kun menkat olisi päällä, jomotti niin mahaa. Kierron pituus on noin. 26-28 päivää normaalisti. Viikon päästä pitäisi menkkojen alkaa. Eilen paperiin tuli hieman ruskeaa tuhrua. Välillä juilii ihan tuonne nivusiin saakka. Tällaista ei ole ollut edellisissä kierroissa. Ovulaatiota en yleensä ole havainnnut. Voiko se olla näin myöhään ja olla näin kivulias kaksikin päivää. Vai voisiko olla mahdollisia toiveita että se olisikin jotain raskautumiseen viittaavaa kipuilua.
Kertokaa siis jolla kokemuksia...
Kommentit (7)
Millä viikolla synnytit lapsesi kuolleena? Alkoiko menkat miten pian synnytyksestä ja olivatko säännöliset/vuotohäiriöitä?
Synnytin kuolleen lapseni viikoilla 36. Menkat olleet normaalit. Alkoivat joksus kesäkuussa muistaakseni. Aika pian kuitenkin synnytyksen jälkeen. Menkat olleet melko normaalit koko ajan sen jälkeen. Pituus vain heittelee toisinaan 26-28 joskus 30päivääkin...
Heippa!
Minulla on samanlaisia " oireita" . Meillä on kahdeksas yrityskierto menossa ja ensimmäistä lasta kovasti toivotaan.
Kp 22 ja 23 tuli ruskehtavaa tuhruvuotoa ja pikkuisen verta. Kp 24 ei mitään vuotoja ja tänään, kp 25 on jälleen tullut vähän verta. Kierron pituus on yleensä n. 30 pv. Tämä kierto on ensimmäinen, kun en ole ovista tunnistanut, vaikka sen sainkin tikutettua. Tuhruvuodon kanssa joudun joka kierrossa taistelemaan, mutta koskaan ennen ei ole näin aikaisessa vaiheessa tullut verta.
Eipä tästäkään varmaan apua ollut, mutta samanlaisten ongelmien kanssa kamppaillaan! Toivotaan molemmille parasta =).
Että tänäänkin vihlaisuja tuntunut oikealla puolella alamahaa. Voisiko oviksesta olla tuntemuksia näin monta päivää. Tämä on taas tätä itsensä vakuuttelua, että olen varmasti raskaana ja sit pettymys on taas ihan mieletön ensi viikolla.
Jos tämä nyt kuitenkin on jotain ovikseen viittaavaa niin ei siitä apua ole koska ei olla kyllä petipuuhia harrastettu kuin viimeksi kp.14 =( On vähän fiilkset kadoksissa ja flunssa päällä. Joten taitaa nyt mennä tää kierto taas ihan harakoille =(
Lohduttavaa kuulla että muutkin painivat näissä ajatuksissa. Kummasti se hieman rauhoittaa mieltä kun joku muu on samassa tilanteessa. Mie en ole tikutellut tuota ovista vielä ollenkaan vaikka mies kovasti on sanonut että hommaisin niitä testejä. Saako niitä ihan apteekista? Olen joskus kuullut niitä tilattavan jostain...Saako siis postimyynnin kautta?
Täytyy ilmeisesti alkaa se tikuttelu jos tämäkään kierto ei tuota toivottua plussaa.
Itse olen tilannut ovistestit netin kautta, en tiedä saako niitä apteekista, kyllä varmaan =).
www.mammaksi.fi - osoitteesta ainakin saa ja www.raskaustestit.com (jos toimii tällä hetkellä, välillä ei ole toiminut) - osoitteesta saattaa myös saada.
Testit tulee postissa tosi nopeasti ja on helppojä käyttää (samalla tavalla kuin raskaustestejäkin käytetään). Takuuseen en mene siitä, onko stressaavampaa käyttää testejä kuin olla käyttämättä ;).
EmmaAnna
se todellakin voi olla ovis (mulla usein tosi kovat kivut, joillain myös " ovisvuotoa" )
TAI
se voi johtua raskaudesta. Mulla viime raskaudessa oli muutamana päivänä (kp19-20/~29) selässä menkkamaista jomotusta sekä alavatsalla (oikealla) kamalaa kipuilua. Kp23 tuli aavistuksen verran vaaleanpunakkaa vuotoa. Ja raskaana tosiaan olin kaikista " pelottavista" kivuista huolimatta :)
Niin. Et tainnut hullua hurskaammaksi tulla, mutta ehkä antaa jotain toivoa ainakin ;)